TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• er jeg sinnsyk.....?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#79592  av maxgets

maxgets skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Ikke gjort no dumt i fylla ettersom jeg kun har vært dritings en gang og da sovna jeg... Saken er at som festsjåfør i 3år har man sett mye... Veldig mye. Og nei, du ser ikke forskjell på rett og galt i fylla... Når jeg gikk ambulansefag hadde vi faktisk om dette temaet.
så er bare flaks att jeg ikke har drept noen ellerno da?
Skal du ikke svare på det her mr2nytern?:)

Er sant det du sier att følelser blir forsterket i fylla.. men om du er så nedfor burde du ikke drikke heller..

Og er mange som gjør syke/farlige/dumme ting edru uten att familie og venner har merket noe før heller.. ta bare i det siste; en dame som ringte på hos en gravid dame og drepte henne og skar ut fosteret og tok med hjem som sitt eget barn... familien trodde det var det og... der var det ikke snakk om noe fyll eller noe.. så tror ikke noe på att alt det du ser på nyhetene som folk har gjort i fylla er kun på grunn av alkoholen..

#79600  av Mr2Nyter'n;p

Ohh....! Mye respons... Er enig i det du sa der, Firewalk... Godt å være enig... Dannyboy... Les ordentlig før du får mindreverdighetskomplekser ang alderen din... Les: "Du er 17 eller no.. Jeg er 21.. Ingen av oss kan skryte på oss no særlig livserfaring... Vi får se hvem som får rett i denne saken etterhvert.. " INGEN av oss skrev jeg gitt... Skrev det faktisk med tanke på at du ville bli fornærma, derfor jeg da sier at jeg ikke har mye livserfaring enda jeg heller.. Kunne ikke vite at du var så sår ang det der.. Og Maxgets; jeg er faktisk enig med deg og... At jeg generaliserte litt for mye, men kun for å få frem et poeng.. Bare mener at det er trist at noen mennesker ikke klarer kontrollere seg selv i fylla og de skadene det medfører... Derfor trives jeg ikke ute på byen i helgene heller.. Dette er jo individuelt, så jeg dømmer ingen for at dem drekker.. Saken er at jeg synes det er trist når det innimellom hender noen jeg bryr meg om dumme ting pga fyll&fest. Når man er ute på byen har man kanskje styrings på seg selv, men det er skremmende mange som ikke har kontroll og går på byen for å lage bråk. Hadde folk bare kunnet la være å plage ukjente/uskyldige skulle jeg tatt meg en fest og. Liker ikke å måtte være på vakt. Og GT_Rider; Jeg jobber ikke som ambulansepersonell nå.. Heldigvis :D
Sist men ikke minst viktig.. Take a chill pill, Dannyboy.. Va'kke meninga å treffe et tydeligvis sårt punkt hos deg.. Vanskelig vite sånt når man ikke kjenner folka her sååå godt... Men det er notert, så det skal ikke gjenta seg :wink:
Da tenker jeg at jeg lar dette dette emnet ligge før jeg blir kasta ut fra hele ts-ogn eller no.. :wink:

#79602  av Master

Folk og fe og alt som går på to bein! Nå synes jeg det har sklidd litt langt ut dette her.. Har lest samtlige av postene i denne tråden, og ville i utgangspunktet ikke blande meg inn men kunne til slutt ikke dy meg.

Grunnen til at jeg ikke ville skrive noe er at uansett hva man skriver i en sånn her post blir "feil" i andre sine øyne. Det blir som å diskutere smak (om bodykit osv osv) Det er et spørsmål som ethvert enkeltindivid må ta stilling til, og finne ut av selv. Det er INGEN som kan komme å fortelle deg at det ene er bedre enn det andre. Man kan diskutere i det evige om alkohol er bra eller dårlig, og til slutt vil man bare havne opp på samme plass man var før diskusjonen, med kanskje noen sure miner.

Men, det er noen fakta. De fleste av oss er gjevnt over sjenerte personer som i utgangspunktet ikke ville utfoldet oss på samme måte i edru tilstand som i beruset tilstand. Her er jeg enig med FireWalk i det han sier. I tillegg så har vi gjentatte ganger sett tilfeller der alkoholen ødelegger familier, økonomi og til og med fører til kriminalitet. Godt poeng MR2nytern. Andre folk som mener de har det like gøy/er like utadvent i edru tilstand og ikke liker å drikke må bare være fornøyd med den egenskapen de har! Det er glimrende! Alkohol har forskjellig innvirkning på oss alle, og det må man bare respektere. Rett/Galt er noe som filosofien har diskutert i årtusener, og vi er langt fra enige om hva som er det universelle svaret. Men, jeg vil si at alkoholen er med på å senke terskelen hos oss for hva vi er villige til å utføre, men man har alltid en viss innbrent "ROM" (på dataspråket) :roll: som uansett sier stopp. Blir man FOR full så konker man jo ut - og den som sover synder ei.

Drikkekulturen i Norge er VELDIG spesiell. Og slik kommer den til å være i lang tid fremover tenker jeg. Så la nå de som vil drikke drikke, og de som ikke vil fortsette å være avholds.

Så nå skal dere bare fortsette å diskutere dere ihjel :D

Thanks for listening
 #79647  av 2000celica

SKÃ…L !
Vedlegg
IMG_1482.JPG
IMG_1482.JPG (26.25 kiB) Vist 1368 ganger

#79650  av FireWalk

Hehe... var noe sånt jeg kunne tenkt meg å skrive for lenge siden. Dette er jo helt rett, Vi kan diskutere så mye vi vil uten å bli enig. Rett og slett fordi det ikke finnes noe universalt svar her.

Hva er rett og galt? er det rett eller galt å drikke? noen syntes det er rett, andre syntes det er galt. Ingen av partene kan overtale den andre part til å mene det motsatte. Så det er egentlig meningsløst å diskutere videre. Vi må bare godta at vi har forskjellige meninger her. Akkurat som med styling, damer osv.

En kompis av meg kan godt syntes at ei dame er skikkelig pen, mens jeg syntes ho er under gjennomsnittet... Smak og behag!

Ingen er like. Ingen oppfører seg heller likt i fylla, og alkohol har forskjellig virkning på forskjellige folk. Noen vet ikke hva rett og galt er i fylla og knuser ruter og banker opp andre når de er ute på byen. Slike folk burde styre unna alkohol!

Men de aller fleste vet forskjellen på rett og galt selv i fylla, inkludert meg. Og da er det ingenting iveien for at alkohol kan være noe som hever livskvaliteten til den det gjelder med tanke på det sosiale rundt det hele.

Alkohol er også som med alt annet, man blir vant til det. Vi har alle hørt om fenomenet "fjortissfyll". dette er et ord vi bruker på folk som drikker seg så fulle at de spyr og kryper rundt og er helt bajas.. Dette fordi den gruppen dette er rettet mot er personer som akkurat har begynt å drikke alkohol, og de vet ikke hvor mye de tåler osv..

For oss som har drukket alkohol i 9 år så har vi lært oss å kjenne på kroppen når vi har fått nok. Vi vet hvor vår egen grense går. Med andre ord: vi tilhører den gruppen som KAN å drikke. Dette er veldig viktig. Det er fort gjort å tippe over den magiske grensen. Så jeg kan godt skjønne at en person som er avholds, og som prøver å drikke en gang, og dermed blir dritings og får en skikkelig dårlig opplevelse av hele greia fremdeles vil stå på sitt etterpå...

Det er som sagt mange ganger før: det er hva man gjør det til selv!
Noen syntes det er kjekt å drikke og være sosial osv.. Andre syntes det er artigere å cruise rundt i MR2, andre vil heller være hjemme å pule på dama..

Vi er alle mennesker. Ingen mennesker er like, og alle mennesker har forskjellige meninger. Skal vi kunne leve sammen som mennesker så må vi først lære oss å tolerere og akseptere at andre mennesker har forskjellige meninger, forskjellige kultur og forskjellige synspunkter på det meste. Denne toleransen er noe av det som gjør oss til mennesker og som skiller oss mennesker fra dyrene. Det er med andre ord ingen grunn til å hisse seg opp over at noen er uenig. Bare smil og være likeglad. Det DU mener er rett, ER rett i dine øyne. Noen andre kan syntes det samme er FEIL. og da er det også FEIL i deres øyne. Det finnes ikke noe universalt svar.

Vi kan si at det er med Rett og Galt som med generell relativitets teori. Det som "skjer" er relativt til den observatøren som beskuer det. 2 observatører ser to forskjellige ting. Hvem av dem har rett? svar: begge har rett. Begge deler skjer fordi tiden er relativ, og fordi den ene observatøren kan se at noe skjer fra sin tidsramme, mens det motsatte skjer i den andre observatørens tidsramme. Faktum er at begge deler skjer, avhengig av hvilken tidsramme man velger å plasere seg i. Plaserer man seg utenfor Tid vil man se at begge deler faktisk skjer (og mere til).

ERGO: ved hjelp av E=MC^2 kan vi konkludere at vi aldri vil kunne bli enig rett og slett fordi vi har forskjellige meninger. Samtidig er vi alle egentlig enig, fordi rett og galt er som E=MC^2; det er relativt. :idea:

Da har vi vel fått en god del synspunkter her. Interessant har det iallefall vært. Enig blir vi aldri, men det var vel heller ikke meningen med denne tråden. :wink:

#79662  av sw20

er ikkje rart du ofte må bytte bateri i det tråløse tastaturet ditt eirik.... :lol:

#79675  av FireWalk

sw20 skrev:er ikkje rart du ofte må bytte bateri i det tråløse tastaturet ditt eirik.... :lol:
Godt poeng.... :lol:

#79678  av Master

TS-OGN gruppekjøp av batterier til FireWalk sitt trådløse tastatur :lol:

#79720  av DannyBoy

Mr2Nyter'n;p skrev:Dannyboy... Les ordentlig før du får mindreverdighetskomplekser ang alderen din... Les: "Du er 17 eller no.. Jeg er 21.. Ingen av oss kan skryte på oss no særlig livserfaring... Vi får se hvem som får rett i denne saken etterhvert.. " INGEN av oss skrev jeg gitt... Skrev det faktisk med tanke på at du ville bli fornærma, derfor jeg da sier at jeg ikke har mye livserfaring enda jeg heller.. Kunne ikke vite at du var så sår ang det der..
Nei, nei, men skjønner ikke helt hvordan livserfaringa mi spiller en rolle her. Saken er jo den at jeg vet at jeg vet forskjell på rett og galt i fylla, og er det ikke det vi diskuterer? Og da skal ikke du komme hit å si at jeg ikke vet det :roll:

#79723  av Mr2Nyter'n;p

DannyBoy skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Dannyboy... Les ordentlig før du får mindreverdighetskomplekser ang alderen din... Les: "Du er 17 eller no.. Jeg er 21.. Ingen av oss kan skryte på oss no særlig livserfaring... Vi får se hvem som får rett i denne saken etterhvert.. " INGEN av oss skrev jeg gitt... Skrev det faktisk med tanke på at du ville bli fornærma, derfor jeg da sier at jeg ikke har mye livserfaring enda jeg heller.. Kunne ikke vite at du var så sår ang det der..
Nei, nei, men skjønner ikke helt hvordan livserfaringa mi spiller en rolle her. Saken er jo den at jeg vet at jeg vet forskjell på rett og galt i fylla, og er det ikke det vi diskuterer? Og da skal ikke du komme hit å si at jeg ikke vet det :roll:
Greit... Du skjønner ikke... Skal ikke klandre deg for det vettu... :D

Men nå har jeg fått noknoknok av denne diskusjonen... Som flere har sagt allerede, man blir ikke enig om sånt... Jeg mener det jeg mener og alle dere andre sitter med en egen mening om saker og ting... Fint! Det som skiller oss mennesker fra sauen det :wink: Uansett... Greit å bli engasjert i en diskusjon, men det går en hårfin grense diskusjon og krangel... Derfor gir jeg meg mens jeg enda har mitt på det rene :wink:

The end...

#79729  av Master

Jeg synes vi alle burde ta en real fylletur for å skvære opp denne diskusjonen!! (NB: ikke ta dere nær av dette utsagn) :lol:

#79739  av FireWalk

jeg tror ikke jeg skal si så mye mer i denne tråden... endte opp med knekt høyre hand i går, så nå blir inleggene mine litt kortere... :?

#79753  av GT_rider

Bare må vite det. Hvem sin skyld var det??

#79773  av FireWalk

hehe.. aner ikke hva som har skjedd, sikkert min egen feil, festet ganske hardt i går og det ble en god del mer enn beregnet.. Våknet opp i dag med smerter i handa.. dro på legevakta til slutt og fikk konstatert benbrudd i benet som går fra langefingeren og bak mot håndleddet der.. aner ikke hvordan jeg har fått det til.. ramlet eller noe muligens..

Men men. nå får jeg iallefall fri fra jobb med betaling.. så ingen skal komme å si at fylla ikke er godt for noe :lol:

#79775  av Mr2Nyter'n;p

I rest my case..
God bedring med girhånda uansett... På en måte hell i uhell at det skjedde når go'bilen har vinterferie da :)