TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• er jeg sinnsyk.....?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #78851  av bose

Jah. nå i dissse nyttårstider så driver nå alle kammeratene å preiker om fylla. fyll fyll fyll og bare fyll, (og kanskje litt pusseskinn til bilen Cameleon ;) ) Men jeg skjønner lissom ikke helt poenget ,jeg syns fylla er direkte oppskrytt! Er langt ifra så morro som alle skal ha det til, jeg kødder ikke når jeg sier det: Jeg har det faktisk morsomere på jobb enn det jeg har når jeg er på fylla!!Er det bare meg som trenger en legesjekk eller er det flere der ute som syns det samme? Jeg har lissom aldri vært no stor festsvin. har da gått noen øl for mye her og der, men har lissom ikke vært det helt store.Var kjempe morro de første gangene da, da tokk det av ,men nå virker det som om jeg har gått lei ellerno!

Så jeg spør: Har jeg likesinnede folk med meg her på forumet? eller burde jeg komme meg legen litt dritkvikt?
Takk for svar

#78852  av Fredrik

Da bør kanskje jeg også vurdere legesjekk..

Kan drekka en gang i blant men ikke hver helg.. Er mange andre ting jeg heller ville brukt penga mine på!

Venner/miljø har også mye å si..

#78854  av _speedy

Jeg synes ihvertfall det er grisefett :D

#78855  av FireWalk

Jeg tror dere bør ta dere en tur til legen.... eller til psykolog.. eller begge deler... :-)

Men seriøst, det blir ikke noe gøyere enn det man gjør det til selv.. om man går på fest med den instillingen jeg kan tenke meg at dere har så blir det som regel dårlig også... om man går på fest og tenker: Fy faen! dette skal bli gøy! da blir det gøy også...
Personlig har jeg det altid gøy når jeg drikker... Det er den dagen i uka (som regel lørdag) at jeg samles med alle kompisene og kan ha det gøy og drikke og samtiig treffe alle sammen på en gang. Utveksle historier og ha det gøy...

Nå koster det litt å reise på fylla, men er det velorganisert så er det verd hver krone. Trikset er å finne et bra vorspiel med "bra" folk. Dvs ca 50/50 med gutter/jenter, og "party-folk" som jeg kaller det. Dersom det sitter en person og surmuler og er i generelt dårlig humør så smiter dette fort over på andre i fylla, så det er viktig at alle sammen er innstilt på å ha det morsomt! :-)

Det perfekte vorspiel:

- Minst en kompis som er eller har jobet som bartender. Han kan lage de mest utsøkte drinker!

- 50/50 med jenter og gutter.

- Bra musikk, fordel med en kompis som er Dj F.eks. La en styre musikken, ikke la alle slippe til slik at man spiller 5 sekunder av hver sang; da alle har litt forskjellig musikk smak, det blir bare travelt.

- Morsomme sprudlende glade folk, inviter ikke folk du vet ikke kan å oppføre seg. Hold deg til gode venner/veninner og inviter gjerne en del single damer slik at det blir litt spennende atmosfære. Sjekking er alltid en suksess på vorspiel! En viss mengde nye personer må det alltids være, slik at man får muligheten til å bli kjent med nye folk.

- Musikk videoer og parodier på musikk videoer, samt morsomme vidoer generelt slår alltid ann. (Nå er jeg så heldig å ha projektor og lerret, og dette er alltid en suksess.

- Tenn gjerne noe stearin lys, skap en god atmosfære. Et bra vorspiel er nøkkelen til en velykket tur på byen!!!!!!

Dette er iallefall mine erfaringer :-)

#78856  av GT_rider

Joda bose. Du har andre likesinnede her inne. Meg. Er heller ikke noe stort festsvin, ikke det tar lett en fest. Men synes også fylla er hakket oppskrytt. Derfor kan jeg gå på en fest uten å drikke meg full, og likevel ha hatt en helt topp kveld/natt. Mine erfaringer.
Men som Firewalk sier. Festen er hva man gjør det til. Er jeg ikke helt i slag, så holder jeg meg langt unna fester. Da vet jeg det blir mislykka.
Skal ikke ødelegge for andre fordet om man er litt ute av form en dag :)

Bare tenk på hvor mye mer du kan bruke på bil når du skipper ølet :) :)

#78858  av Gjertsen

zn00ker skrev:Da bør kanskje jeg også vurdere legesjekk..

Kan drekka en gang i blant men ikke hver helg.. Er mange andre ting jeg heller ville brukt penga mine på!

man får godt miljø av å drekke, samt du gjør det gjerne med venner og får nye venner. i hvertfall drekke og pule venner.. huuum

Bose:
Og når ble du gammal nok til å drekke? :lol: neida.
men saken er vel den at du må drekka mere enn 2 rusbrus og sniffe litt på korken av 96 :D
Godt nyttår og lykke til med drekkinga dere....

#78873  av sindrejl

Gjertsen skrev:
zn00ker skrev:Da bør kanskje jeg også vurdere legesjekk..

man får godt miljø av å drekke, samt du gjør det gjerne med venner og får nye venner. i hvertfall drekke og pule venner.. huuum

Bose:
Og når ble du gammal nok til å drekke? :lol: neida.
men saken er vel den at du må drekka mere enn 2 rusbrus og sniffe litt på korken av 96 :D
hehe stemmer det gjertsen ;) Kunne ikke vært mer enig enn firewalk.. er alt hva man gjør det til selv og personlig synes jeg det er drittgørr å se andre drikker mens jeg selv er helt edru.. føler ikke at jeg passer helt inn da pga humoren man får når man drikker..

Følg oppskriften til firewalk og man er garantert en bra kveld! Sjekking skal skje på vorspiel.. funker som faen! :D

#78878  av GT_rider

Joda. Må si meg enig i den "oppskriften" Firewalk kom med. Men det er høyst frivillig hvor mye man vil drikke, og om man i det hele tatt vil drikke. Ingen er tjent med noe form for tvangsdrikking. Blir ikke noe kult for noen da.

#78894  av sindrejl

GT_rider skrev:Joda. Må si meg enig i den "oppskriften" Firewalk kom med. Men det er høyst frivillig hvor mye man vil drikke, og om man i det hele tatt vil drikke. Ingen er tjent med noe form for tvangsdrikking. Blir ikke noe kult for noen da.
nei.. så det betyr mer alkohol på oss andre :D

#78897  av celicat23

Drikking og festing er vel som alt annet: noen syns det er gøy, andre ikke. Og noen, som meg, er gjerne full alene midt i uka bare for gleden av å drikke også :) Forskjell fra person til person. Om du ikke liker det, så er det helt opp til deg. Ingenting galt med deg fordet.

Hvis det er noen som sier det er noe galt med deg pga det, så har faktisk de ett større problem enn deg.

#78900  av chris

man kan da bare gjøre som man selv vil? vil man feste, så fester man. og vil man ikke feste, så fester man ikke.. er det værre enn det?

#78910  av Kjelliken

:? hmm hva skal jeg si da som aldrig har drukket verken øl, sprit eler vin.???? :roll:

Vel det og festeer jo gøy det men trenger ikke drikke for å ha det gøy.
Klart dere nå tenker åå for en kiiping.. men har faktisk blitt kastet ut flere ganger fra utesteder for og være for full. :shock: regner vel ikke med at en skal finne på så mye rart nor en er edru vel hehe..

Men fester er ikke altid like morrsome og gøye, og jeg foretrekker og feste med venner som du vet det er morro og feste med. kan jo finne på alt mulige slags greier.

Men finnes mye rare folk rundt om som er vert og få med seg og skifte fester med andre folk innemellom er ikke noe dumt det heller.. kan fort bli morro det og.

men som celicat23 sier..
Hvis det er noen som sier det er noe galt med deg pga det, så har faktisk de ett større problem enn deg.
:wink:

#78916  av Mr2Nyter'n;p

Pssh... Drekking er jo for de stakkars menneskene som ikke er i stand til å ha det gøy og koble ut hverdagen uten div kjemiske stoffer innabords.. :D Jeg er avholds ja... Nyter det igrunn... Det morsomme med hele saken er når folk klager til meg dagen derpå... "Ohh.. Jeg er så dååårlig! Skal ALDRI drikke meg full igjen! Ohh, jeg er sår i ræva..."
Ingen sympati hos meg ihvertfall :wink:

#78938  av celicat23

Mr2Nyter'n;p skrev:Pssh... Drekking er jo for de stakkars menneskene som ikke er i stand til å ha det gøy og koble ut hverdagen uten div kjemiske stoffer innabords.. :D Jeg er avholds ja... Nyter det igrunn... Det morsomme med hele saken er når folk klager til meg dagen derpå... "Ohh.. Jeg er så dååårlig! Skal ALDRI drikke meg full igjen! Ohh, jeg er sår i ræva..."
Psssh...Avhold er for de stakkars svake folka som ikke tåler litt sprit engang, som ikke vet hvordan å ha det gøy.

;-)

#78947  av Mr2Nyter'n;p

celicat23 skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Pssh... Drekking er jo for de stakkars menneskene som ikke er i stand til å ha det gøy og koble ut hverdagen uten div kjemiske stoffer innabords.. :D Jeg er avholds ja... Nyter det igrunn... Det morsomme med hele saken er når folk klager til meg dagen derpå... "Ohh.. Jeg er så dååårlig! Skal ALDRI drikke meg full igjen! Ohh, jeg er sår i ræva..."
Psssh...Avhold er for de stakkars svake folka som ikke tåler litt sprit engang, som ikke vet hvordan å ha det gøy.

;-)
Hehe... Evt det ja... Får prøve fylla en gang så skal jeg rapportere evt endring av oppfatning ang denne saken :wink: