TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diskusjoner, personangrep og meninger

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#154605  av tojo

Vi er vel på forumet for å hjelpe hverandre? eller?
Diskusjoner(krangling/uenigheter) kan man heller ta på PM eller over MSN. :wink:

#154606  av sindrejl

tojo skrev:Vi er vel på forumet for å hjelpe hverandre? eller?
Diskusjoner(krangling/uenigheter) kan man heller ta på PM eller over MSN. :wink:
helt enig.

#154657  av cameleon

They should just bone each other, and get it over with :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#154663  av GT4 CS

tojo skrev:Vi er vel på forumet for å hjelpe hverandre? eller?
Helt enig, vis man absolutt må krangle så spar oss andre for det, pm,msn,mobil,bokseringen. Det er iallefall bedere en og ødelegge mye av den gode stemmningen som faktisk er her inne. Blir helt bilforummet tendenser her inne, og det forumet er jeg sjelden innom lenger pga så mye rett og slett blir usaklig. Det er lov og si meninga si, og heldigvis er man ikke alltid enig, men ting har fått en lei tendens til og skli ut i rene barnehage tendenser for og få bevist at jeg har rett, og du ikke skjønner fletta. Veddet 100kr med meg selv om at denne tråden kom til og ende i krangling, og krangling ble det.
Det og måtte stenge en tråd burde være helt unødvendig,de fleste her inne er vel voksne menesker og burde klare og spare seg for og bli helt rambo bare noen ikke er 100% enig i det de skriver.
Er sikkert ikke rette person til og si det, men skjerp dere kranglefanter!!

#154665  av jumbo

Diskusjoner er greit nok og noe av det man har et forum til, men krangling kan man ta i andre former (PM etc)

Ellers har jeg to ting å si om dette:

1) folk må gro en tanke hud og prøve å være litt mindre nærtagende. Man kan ikke forvente at alle skal være enige og aldri slenge litt med leppa på et forum med såpass mange folk.

2) Det er de samme som er gjengangere i krangler. De fleste er allerede representert i denne tråden, og diskuterer allerede hvem som har sagt hva etc etc, isteden for å diskutere det som var tema for denne tråden.

Skjerpings fra begge hold. Dersom man ikke klarer å unnlate å la person styre hvordan man poster, bør man la være. Og på den samme måten, dersom man ikke kan lese et innlegg uten å være farget av hvem som skrev det, kan man like godt la være.

#154707  av grimfer

Dette ble jo friskt!

For ordens skyld: Memo, denne tråden ble ikke startet for å henge ut hverken deg eller noen andre. Det var heller ikke et forsøk på å "kneble" noen!

Men jeg synes jo det er litt sært at nettopp det jeg prøver å rette fokus mot, skjer akkurat i denne tråden!

Jeg mener det er greit å ha meninger og å komme med påstander. Jeg synes denne tråden viser veldig tydelig hvor viktig det er å velge de rette ordene når du vil ha fram et poeng... Og ikke minst hvor viktig det er å ikke legge verste mening i det du leser, selv om du er uenig... !

#154709  av CelicaTurbo

Dessverre er det også slik at mange overdramatiserer sitt eget språk på en diskusjonsforum for å kompensere for mangelen på ansiktsutrykk, ironisk stemmeleie osv, samt at noen rett og slett elsker å frembringe diskusjoner ved å slenge med leppa eller er generellt bare glad i all oppmerksomhet. Slik er det alltid på forum, lite å gjøre med det annet enn å selv være obs på at folk kanskje ikke alltid opptrer slik de gjør i det daglige liv hjemme ;)

jeg låser ikke diskusjonen siden jeg tror det er sunt å bli ferdig med det der, så kan forumets medlemmer gjøre seg opp en mening om debatantenes synspunkter og personer istedenfor at vi "trykker ned opprøret"...

#154716  av grimfer

Jeg er egentlig utrolig takknemlig for at jeg ikke er alene om å være opptatt av dette! 8)

#154746  av chris

Veldig artig å lese tre sider hvor jeg og sindre blir hengt ut som ingen andre, av en som deg memo.. og akkurat sånne som deg, med sånne personangrep som dette, gjør at jeg, og mange andre, får mindre og mindre interesse av å være på dette forumet. Og du er vel ikke akkurat den som skal henge ut andre når det gjelder kjøring..... :roll:

Det eneste du har gjort i det siste, er å lage kvalm på forumet her.. og det kan du bare gi faen i fremover, ellers blir det rolig her fra min side i hvert fall.................................

#154757  av chris

memo skrev: jeg sier det somregel er du, chris eller noen få andre jeg ikke husker nicket på.
Veldig viktig å henge ut oss to.. to personer av ca 1500 som er registrert her.. er det ikke.................... :roll:

Og du som sier at det er viktig å ikke henge ut folk, og gi folk et dårlig rykte som er vanskelig å bli kvitt... Vi må da for svarte kunne si våre meninger vi også, på samme måte som du sier dine..... :roll:

Folk må kjøre som de vil for min del, men når folk kjører i fylla, og svinkjører biler med kappede fjærer, da mister jeg all respekt, uansett hvilket utfall ulykken har. Jeg har selv vært innblandet i en alvorlig bilulykke for mange år siden, og det er derfor jeg reagerer som jeg gjør på den type kjøring.
Om jeg "kappkjører" som du sier, så gjør jeg det i så fall i det jeg anser som sikre situasjoner der det ikke går utover andre enn meg selv om det skulle skje noe.
Skal jeg respektere dine meninger, får du respektere mine.

Og det var ikke JEG som skrøt så lenge av hvor fort det hadde gått fra Mo i Rana til Trondheim en gang, memo........ :roll:

#154779  av blixern

Min menig,og jeg føler at jeg ikke kjenner til saken i det hele tatt heller....;
Syns ikke det passer i ett "Sportscar owner group" å begynne å henge ut folk for kjørestil, tror ingen av oss (med unntak,skyter ikke alle med samme skudd :lol: ) har kjøpt Celica,Supra,Mr2,IS200 osv for å følge de norske trafikklovene fult ut!
Tror vi fleste liker å kjøre aktivt(som jeg liker å kalle det) eller kjøre litt gris av og til...
Når vi er ute i trafikken så tar vi egne valg,det syns jeg vi må respektere,
men samtidig så syns jeg vi må respektere at andre har en mening om dette igjen.(wow).
Nå ser jeg untak i fyllekjøring osv.
Hva som er forsvarlig og uforsvarlig kan vi sikkert diskutere opp og ned, og ALDRI bli enig...men det er vel heller ikke poenget.

å er 100% enig med tojo,,,vi er her for å hjelpe hverandre.

#154786  av Neemi

chris skrev: Folk må kjøre som de vil for min del, men når folk kjører i fylla, og svinkjører biler med kappede fjærer, da mister jeg all respekt, uansett hvilket utfall ulykken har. Jeg har selv vært innblandet i en alvorlig bilulykke for mange år siden, og det er derfor jeg reagerer som jeg gjør på den type kjøring.
Om jeg "kappkjører" som du sier, så gjør jeg det i så fall i det jeg anser som sikre situasjoner der det ikke går utover andre enn meg selv om det skulle skje noe.
Skal jeg respektere dine meninger, får du respektere mine.
En situasjon du anser som sikker og som bare går utover deg selv er ikke nødvendigvis ensbetydende med alles andres oppfatning av det samme.
Det finnes ingen situasjoner der man kan være 100% sikker, og hvis noe skjer med deg, går det da ikke utover din familie, dama di, venner eller andre som bryr seg?

Vi har alle egne oppfattelser av situasjoner, og vi er voksne mennesker som burde klare å oppføre oss deretter og.
Jeg selv tilhører gruppen som kanskje er mindre aktiv enn tidligere, både pga utviklingen i forumet og helt andre faktorer.
Hittil har jeg valgt å ikke si så mye i situasjoner der det har vært "drittslenging" og kverulering kun for å kverulere.
De diskusjonene som har vært når noen har krasjet eller lignende........jeg er enig i at man bør vente til alle fakta er på bordet før man slenger ut av seg hva som "helt sikkert har skjedd".
Det kan få større konsekvenser for personen som blir dømt av oss her inne enn det vi tror.
Har vi ikke vært der når ting skjedde så vet vi faktisk ikke sannheten heller. Men vi må kunne stole såpass på det som blir sagt av den/de uheldige at dette også er grunnlaget for videre diskusjon. Og da kan bedreviting om hva som helt sikkert har skjedd istedet for det personen(e) forteller holdes for seg selv eller taes per pm.

Noen er hardhudede, andre tar seg lett nær av ting.
Uansett kan vi behandle hverandre med respekt, og diskutere på en saklig måte. Enige vil vi alle aldri bli likevel.
Og det er kanskje like greit, for da hadde liksom ikke et
diskusjonsforum vært helt det samme lenger ;)

#154798  av kennethx

Tror jeg må lage en lukket forum del for "kranglefantene" der de kan slå seg løs helt umoderert snart... :roll: så ikke alle andre trenger å se på :wink:

Hadde vært flott om det hadde vært mulig å unngå og dra med seg gamle diskusjoner inn i nye tråder. Ripe opp igjen i det samme gamle om at og om at. Begynner å bli litt lei nå. :evil:

Har du et problem med en person, ta det opp med den personen! Jeg er ikke interesert i å høre på kranglingen deres, og det er det nok ikke så mange andre som er heller.

Diskutere er en ting, men det har vært direkte munnhuggeri her i det siste, og det finner jeg meg ikke i.