chris skrev:
Folk må kjøre som de vil for min del, men når folk kjører i fylla, og svinkjører biler med kappede fjærer, da mister jeg all respekt, uansett hvilket utfall ulykken har. Jeg har selv vært innblandet i en alvorlig bilulykke for mange år siden, og det er derfor jeg reagerer som jeg gjør på den type kjøring.
Om jeg "kappkjører" som du sier, så gjør jeg det i så fall i det jeg anser som sikre situasjoner der det ikke går utover andre enn meg selv om det skulle skje noe.
Skal jeg respektere dine meninger, får du respektere mine.
En situasjon du anser som sikker og som bare går utover deg selv er ikke nødvendigvis ensbetydende med alles andres oppfatning av det samme.
Det finnes ingen situasjoner der man kan være 100% sikker, og hvis noe skjer med deg, går det da ikke utover din familie, dama di, venner eller andre som bryr seg?
Vi har alle egne oppfattelser av situasjoner, og vi er voksne mennesker som burde klare å oppføre oss deretter og.
Jeg selv tilhører gruppen som kanskje er mindre aktiv enn tidligere, både pga utviklingen i forumet og helt andre faktorer.
Hittil har jeg valgt å ikke si så mye i situasjoner der det har vært "drittslenging" og kverulering kun for å kverulere.
De diskusjonene som har vært når noen har krasjet eller lignende........jeg er enig i at man bør vente til alle fakta er på bordet før man slenger ut av seg hva som "helt sikkert har skjedd".
Det kan få større konsekvenser for personen som blir dømt av oss her inne enn det vi tror.
Har vi ikke vært der når ting skjedde så vet vi faktisk ikke sannheten heller. Men vi må kunne stole såpass på det som blir sagt av den/de uheldige at dette også er grunnlaget for videre diskusjon. Og da kan bedreviting om hva som helt sikkert har skjedd istedet for det personen(e) forteller holdes for seg selv eller taes per pm.
Noen er hardhudede, andre tar seg lett nær av ting.
Uansett kan vi behandle hverandre med respekt, og diskutere på en saklig måte. Enige vil vi alle aldri bli likevel.
Og det er kanskje like greit, for da hadde liksom ikke et
diskusjonsforum vært helt det samme lenger