Andreazz skrev:Skal man stoppe fort og ofte, og kanskje gjennom noen hurtige svinger blir 2,5tonn i tyngste lagetkake skrev:Raskt er ganske relativtOg problemet med vekten var?Dodge Ram SRT-10 veier nesten 2500kg

Andreazz skrev: Nå husker jeg ikke tidene på RAMen, men de fleste var sjokkert og meget imponerte over at en slik bil kunne prestere noe slikt..Tviler ikke, det er helt klart den heftigste lastebilen. Har faktisk sparket litt dekk sammen med en eier av en rød SRT-10 i jobbsammenheng og fått studert den litt. Han sa forøvrig at det var et sykt drag i den, men at ræva kom usansynelig fort om man ikke passet på

memo skrev:Kom heller med noe håndfast memo.kake skrev:Stor diger luksus-balje-slede med svær 8'er foran raskere på bane enn MR2 ? Heh da skulle jeg spist sokkene mine tror jeg. Måtte vært om banen kun bestod av rettstrekker davel, begynn å spis da isåffal
tydelig at du ikke har så kjempemye erfaring når det angår banekjøring, uten at det er noe negativt selvsagt.
mange nybegynnere som slår konklusjoner med tankegangen: "pøøh, den veier jo et halvt tonn mer, den har ikke sjaaangs!"..
vel, la meg mindstorme litt ang denne tråden:
1. ikke så kjempemange som har prøvd mr2 rundt bane som er _FLINKE_ sjåfører her på forumet (no disrespect), ergo, veldig få kan uttale seg.
memo skrev: 2. de færreste (ingen?) har kjørt bmw 740/745 på bane, så egentlig kan ingen uttale seg.Men du har jo ikke kjørt noen av de ?

memo skrev: 3. det er få som skjønner hvor store hastigheter man kan vri en bil rundt en bane på, selv om den veier 400kg mer enn "normalt".Ikke undervurder noen her nå da. Et halvt tonn er seriøst mye.
memo skrev: 4. bmw er ikke akkurat dårli maskineri, og bremsene til en så "barsk" bil som 740 er ikke akkurat under-dimensjonert. å påstå bremsene til bmw'en tar fyr først er bare moro å leseHva mener du ? Det er faktisk de størst motoriserte BMW'ene, også M-modellene som sliter med fading på bane. MR2 har bremser originalt som tåler mye juling på bane den.![]()
memo skrev: og jeg gjentar som sagt før:15" hjul kan være fin banedimm det, hvis dekket har stive nok sidevegger. Lett tunede MR2'er (større dekk, stivere understell - generelt) kjører fra vanvittig mye på bane den, bare se litt på Best Motoring f.eks. MR2 er da en helt rendyrket sportsbil den, og si noe annet er jo bare helt corny!
5. mr2 er langt fra noen banebil. i originalstand (som vi må gå ut ifra, alle enige?) er den rett og slett en balje på hjul den og. 14-15" felger og trillebårhjul er ikke akkurat ideelt for banekjøring.
det er en sportsbil, ja, men hovedsaklig mer sportsLIG bil, enn sportsbil.

memo skrev: bmw'en vinnerTror du er regga på feil nettsted jeg