TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Disusjon mr2 vs. BMW 745

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #151034  av bullit

Jeg og en kompis har en heftig diskusjon om hvilke av de overnevnte bilene er raskest på bane... Begge bilene er helt originale. Ka dåkker tru????

#151037  av memo

hvilken mr2?

#151054  av lasse

Hvilken bane?
Rudskogen er ihvertfall såpass krokete at man kunne kjørt runder rundt panserstål BMW med hvilken som helst MR2 (sier jeg som har MR2 da...)

#151098  av bullit

mr2 er en 1992 gti og BMWn er en 1997 modell (chippa). Samme hvilken bane, men tenker gjennomsnitt.

nei, jeg tror ikke MR2 har en sjans!!! (jeg er den som har BMWn(skriver på hans brukernavn))

#151102  av @lpher

PÃ¥ en liten til middels stor bane...kan du nok bare glemme bmw'en er jeg redd... :)

#151110  av erling

bullit skrev:mr2 er en 1992 gti og BMWn er en 1997 modell (chippa). Samme hvilken bane, men tenker gjennomsnitt.

nei, jeg tror ikke MR2 har en sjans!!! (jeg er den som har BMWn(skriver på hans brukernavn))
Hva med å PRØVE det på en bane? Hva i granskogen hjelper det å diskutere det på et forum?

#151136  av cameleon

var inne på en mer eller mindre identisk tanke selv :wink:

#151165  av Rage

For det første - Det finnes ingen 1997 mod E38 745i. Så da kan jeg tenke meg du tenker på 740.

MR2 GTI vs 740?

2.0 Rekke4 på 156hk mot
4.4 liter V8 på 286hk og 400nm.

Vekten er jeg derimot usikker på. MR2 veier vel rund 1200, og BMWen veier vel rundt 17-1800kg.

I wonder... Selv om syvern er lang og tung, så har den masse kjøreegenskaper, selv helt org.

0-100 på 6,6 sek også.

Med riktige dekk, så vil jeg satt en 50 lapp på BMW'en. (og nei, dette er ikke fordi jeg kjører bmw selv.)

#151169  av GT4 CS

Til syvende og sist kommer det vel ann på hvem som kjører, en viss espen bolneset kjørte fra uerfarne førere på rudskogen, han kjørte en saab 900 uten turbo, dønn orginal, de andre kjørte ferrari;)
Parkerte selv en mazda rx7 ifjor, mazdan går jo mye bedere,men tørr man ikke bruke redskapen fult ut hjelper det ikke hvor mye hester eler hvor bra bilen er;)
Uansett trur jeg man kunne kjørt fortere med en mr2 en med den bmw på bane med masse svinger,kommer man ut på strekker der man kan bruke farta og svingene ikke er for tette skal det vel godt gjøres for en org mr2 og holde følge:)
Kjørt en gammel bmw 745 et eller annet, og den var bra sprek da;) Men er stor bil og dra med seg rundt svingene,trudde faktisk aldri jeg hadde kjørt bmw før,men der kan man se hehe

#151174  av Rage

GT4 CS skrev:Til syvende og sist kommer det vel ann på hvem som kjører, en viss espen bolneset kjørte fra uerfarne førere på rudskogen, han kjørte en saab 900 uten turbo, dønn orginal, de andre kjørte ferrari;)
Parkerte selv en mazda rx7 ifjor, mazdan går jo mye bedere,men tørr man ikke bruke redskapen fult ut hjelper det ikke hvor mye hester eler hvor bra bilen er;)
Uansett trur jeg man kunne kjørt fortere med en mr2 en med den bmw på bane med masse svinger,kommer man ut på strekker der man kan bruke farta og svingene ikke er for tette skal det vel godt gjøres for en org mr2 og holde følge:)
Kjørt en gammel bmw 745 et eller annet, og den var bra sprek da;) Men er stor bil og dra med seg rundt svingene,trudde faktisk aldri jeg hadde kjørt bmw før,men der kan man se hehe
Du sier noe der, sjåfør er alt :)

#151179  av GT4 CS

Sant det:) Første gangen jeg dro på bane, med flere hundre kilo selvtillit i min veltrente sportskropp skjønte jeg fort et par ting. Man har mye og lære, kjørt gris siden jeg fikk lappen i mars97, men var litt annderledes og kjøre på bane hehe, broren til neemi som satt på nevnte noe om at jeg sa jeg ikke skulle bruke opp dekka;) Men gikk da med et sett med nye dekk grunnet alt for høy fart gjennom svingene iforhold til hva mitt gml understell klarte
Men øvelse gjør mester;)
Så om et par tre år bør petter solberg passe seg :twisted:

#151181  av Rage

Hehe. Dekk har også mye å si.

Første gang jeg var ute på banen med BMW'en, som jeg har satt opp for å kjøre grip grunnet lite motoreffekt, kjørte jeg helt greit. Hadde det ikke vært for dekkene jeg hadde (type tyggis), hadde jeg nok vært av banen et par ganger :)

Er noe helt annet å kjøre på bane.. Blir spennende til sommeren med nytt prosjekt :)

#151183  av GT4 CS

Gleder meg selv, med senket bil og litt stag på vei blir det bra, må bare få tak i nye dekk først:)
Endelig fått motoren til og gå bra og,så da skal man jo få jaget noen rundetider igjen, gikk med noen plugger og ble mye eksoslekasje ifjor,+ noen bremser og en clutch som ikke lot meg få ta den helt ut hehe
Frister og kjøpe gateslicks på de orginale men gud så stygge orginale felga

#151232  av supratt

Noen som var på sommertreffet på ACR i sommer da?

Minnes vel at en noe kjent for meg iallefall Lexus GS (tung og stor som en 745) lekte seg med "såkalte" bedre banebiler oppå der. Husker det du Sindre? HEHE :D

Dekk, hester, understell osv... Den største faktoren er og blir sjåføren. :)

#151261  av bullit

jepp jepp gutter, skjønner at det avhenger mye av sjåføren.... men tenk dere Tommy Rustad og hans kloning race på f.eks, Rudskogen da :D . Hvem tror dere da ville gått av med seieren? han kompisen min er en sta nordlending og jeg får han ikke til å holde kjeft(tenkte da å spørre karan som faktisk kjører bil på bane). Ahh, skulle gjerne prøvd oss på bane selv, men er ikke like lett å få til når man bor som man bor og bilen er pakka inn for vinteren... Får se når snøen har smelta igjen 8)