Hallois folkens, takker for all omtanke

alt går veldig fint med meg så det er ingen grunn til bekymring. Har ikke vært hjemme lenge nok til å skrive en komplett beskrivelse på lenge så jeg har ikke kommet med min versjon før nå.
jeg skriver en liten forklaring av hele greine nå så kan dere dømme selv.
Jeg og en venn av meg var på Botnerbaugen (et fint badested nær moss)og badet, etter sen stund ble vi sultne og skulle dra å kjøpe noe mat. det var knall vær og vi cruset med taket av. Det er noen ganske krappe svinger rett før der ulykken skjedde og her er fartsgrensen 80km/t (har vært fler dødsulykker her før deriblant en buss som kjørte ut av veien og rett i kjernet ved siden av veien) vi lå i ca 80 ergo ikke for fort (nå skal det sies at jeg ikke tittet på speedometeret akkurat når det gikk galt så kan hende det var et sted mellom 75 -85km/t) etter et par S-svinger begynner rompa å komme ut helt u-provosert, (lurer på om det kom av en pungtering eller noe skitt i veibanen) jeg ble tatt helt på senga ettersom jeg har kjørt mye hardere enn dette før uten problemer (under kontrolerte forhold selvfølgelig, som på bane) min naturlige reaksjon var å rette opp bilen, jeg ville ikke bremse noe særlig ettersom dette ikke har ført til at jeg har fått raskere kontroll over bilen tidligere. dette gikk forholdsvis greit med litt kontra men når jeg ser at jeg da er på vei rett mot en annen bil så må jeg bestemme meg for om jeg skal smelle rett inn i bilen som kommer i mot, kjøre inn i noen trær på siden av veien eller svinge tilbake i mitt felt. Jeg valgte å prøve å komme med tilbake til mitt felt men ettersom bilen fortsatt hadde kontra så gikk rompa berserk og jeg skle i 90grader mot bilen. først her begynte jeg å bremse. Så her sitter jeg og ser ut av side vinduet på bilen som kommer rett mot meg. Dette kommer til å gjøre vondt tenker jeg og med det så smeller det.
Det neste jeg husker er at jeg ser mannen vi krasjet i sitter i bilen rett ovenfor meg og er rimelig for slått. Bilen min syntes jeg ser etter forholdene veldig pen ut innvendig bortsett fra at cd-spilleren har hoppet ut. jeg begynner å sette på plass denne igjenn og skal til å hoppe ut av bilen da jeg merker at venstre siden min ikke er helt som den burde være. etter at jeg har kjent litt etter så trodde jeg at jeg hadde knekt kragebeinet og var litt forslått. Kameraten min var oppe og gikk rett etter ulykken så han bekymret jeg meg ikke noe særlig for. Etter at hjelpemannskapet kom fikk de rimelig fort klippet han gamle mannen ut av bilen (han satt ikke fastklemt men døren ville ikke åpne seg) det samme gjalt meg. jeg fikk nesten helt angst da jeg hørte at de skulle klippe opp døra mi. men de fikk meg ut og inn i ambulansen, jeg ble kjørt til Fredrikstad sykehus mens Anders (vennen som satt på med meg) ble kjørt til moss på skjekk. mannen i den andre bilen ble fløyet til ullevål sykehus som faktisk er nord europas beste traume sykehus.
Skader vi på dro oss:
Den eldre mannen fikk et par ribbein brudd som resulterte i at han fikk en rift i den ene lungen. han knakk også den ene foten. av hensyn til pårørende så skriver jeg ikke så mye mer om han.
Anders hoppet ut av bilen nesten med en gang det smalt og kom fra det hele uten skader.
Jeg satt på den siden det smalt og knakk kragebeinet, de fleste ribbein på venstre-siden, pungterte en lunge, fikk forslått den venste nyren og en del muskelvev skader rundt ved milten og hoften. men jeg ble skrevet ut av sykehuset neste dag. jeg følte meg oppegående og dette var svært positivt fikk jeg høre, selv om legen sa (og jeg siterer) "du har høyere smerteterskel enn hva du har godt av" men det eneste jeg tenkte på var stort sett å komme meg på beina igjen.
Skadene på bilen: Jeg skal være kjempe glad for at jeg kjørte en mr2 for hadde jeg ikke hatt motoren bak så hadde jeg mest antaglig ikke hatt bein igjen. bilen traff 10cm bak setet mitt slik at akslingen, motoren og tverrplaten bak setene tok imot den største påkjeningen. bilen ble trøkket inn 56cm bak og bakhjulet på høyresiden ble trykket ut av hjulbuen. Jeg pratet med en Ambulansesjofør i oslo som driver etterforskning på slike uhell så de bedre skal klare å gjøre jobben sin i slike tilfeller og han mente på at farten nåe det smalt var ca 60km/t
80 meter spor kom ikke av bremsing men en skrens som ble prøvd å rettet opp. de siste 15-20 meterene skle jeg sidelengs med bremsen i bunn. man kunne ikke se de første såkalte 40meterene bare 4 dager senere. de siste meterene kan man se enda.
Nå har det snart gått 14 dager og den eldre mannen har sterk puls og legene ble sjokkert om han ikke klarer seg fikk jeg beskjed om. Så det jeg har å tenke på nå er stort sett hvordan det går med den stakkars mannen og at jeg ikke hadde kasko på bilen min.
Har dere noen spørsmål så er det bare å spørre. Jeg har ikke noe i mot å svare.

MR2 Turbo ett MÃ… ha produkt
91 MR2 gti
93 RX-7 FD
92 MR2 gti R.I.P