TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2-ulykke

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#121737  av cameleon

eGtTurbo skrev:det jeg mente er at over de siste årene har jeg sett mange tilfeller både her og på mirc der chris har vært tidlig ute med kritikk til folk som har krasjet.
Men uansett pointet er ikke å skape dårlig stemning, men jeg synes bare det er så jævla unødvendig for de involverte å må lese slikt rett etter en ulykke der man vet så veldig godt selv hva man har gjort galt...
Njeesh...Der er jeg nok litt uenig med deg. Kritikk angående vedkommende i uansett tilfeller har jeg kun EN gang opplevd på dette forumet. Mer selve aktivitetene som har blitt kommentert. Den eneste gangen Det var kritikk mot folk var for en god stund siden da det var snakk om et stylingfirma her i norge som ikke leverte ekte varer. Det var forøverig en av de heftigste diskusjonene som har vært her på forumet hehe. Nesten på samme nivå som å se kapring på åpent hav i form av bokstaver :lol:

#121739  av DannyBoy

cameleon skrev:
eGtTurbo skrev:det jeg mente er at over de siste årene har jeg sett mange tilfeller både her og på mirc der chris har vært tidlig ute med kritikk til folk som har krasjet.
Men uansett pointet er ikke å skape dårlig stemning, men jeg synes bare det er så jævla unødvendig for de involverte å må lese slikt rett etter en ulykke der man vet så veldig godt selv hva man har gjort galt...
Njeesh...Der er jeg nok litt uenig med deg. Kritikk angående vedkommende i uansett tilfeller har jeg kun EN gang opplevd på dette forumet. Mer selve aktivitetene som har blitt kommentert. Den eneste gangen Det var kritikk mot folk var for en god stund siden da det var snakk om et stylingfirma her i norge som ikke leverte ekte varer. Det var forøverig en av de heftigste diskusjonene som har vært her på forumet hehe. Nesten på samme nivå som å se kapring på åpent hav i form av bokstaver :lol:
Vi har vel ikke link? :roll: :P

#121752  av Mr2Nyter'n;p

HÃ¥per ting ordner seg som best de kan for Johnny Bravo og de andre involverte... Ellers hjelper det ikke noen av de skadelidende fra denne hendelsen at vi sitter her og "vet bedre enn hverandre" ...

#121758  av cameleon

bose skrev:http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... landstreff
Dette må være den værste diskusjonen vi hat hatt :lol:
Hehe...nei det er det ikke :wink: Den jeg nevnte ble stengt hehe :P

#121764  av Remi

TurboKnut skrev:Dæggern - et Bergmann piano :shock:
haha du har nokka og stikke tunga mellom :mrgreen:

#121772  av CelicaTurbo

om jeg husker rett så slettet jeg det aller meste av den værste diskusjonen i forumets historie pga at den tok helt av med beskyldninger. Det var da hovedsaklig mellom to forhandlere diskusjonen skjedde med innvirkning av flere "offere" av den ene forhandlerens virksomhet, men når forhandler-1 (som folk klaget over) dro inn forhandler-2 som et eksempel på dårlig virksomhet, og forhandler-2 tilfeldighvis var en aktig deltaker på forumet da ble det bråk gitt og vi kan ikke ha slike grunnløse beskyldninger ut uthenging mellom forhandlere på forumet så hele dritten ble vel slettet med advarsler sendt i hytt og i pine.. deretter kom trådstarter (som var misfornøyd med virksomhet-1) og postet en post med anklager om at jeg sensurerte forumet og vi var påann igjen. Mange følelser og penger i spill der gitt men det ordnet seg til slutt for forumets del :lol:

#121790  av cameleon

CelicaTurbo skrev:om jeg husker rett så slettet jeg det aller meste av den værste diskusjonen i forumets historie pga at den tok helt av med beskyldninger. Det var da hovedsaklig mellom to forhandlere diskusjonen skjedde med innvirkning av flere "offere" av den ene forhandlerens virksomhet, men når forhandler-1 (som folk klaget over) dro inn forhandler-2 som et eksempel på dårlig virksomhet, og forhandler-2 tilfeldighvis var en aktig deltaker på forumet da ble det bråk gitt og vi kan ikke ha slike grunnløse beskyldninger ut uthenging mellom forhandlere på forumet så hele dritten ble vel slettet med advarsler sendt i hytt og i pine.. deretter kom trådstarter (som var misfornøyd med virksomhet-1) og postet en post med anklager om at jeg sensurerte forumet og vi var påann igjen. Mange følelser og penger i spill der gitt men det ordnet seg til slutt for forumets del :lol:
Synes det var dritspennende jeg :mrgreen: Husker jeg satt å kryssa fingrene for at jeg ikke hadde fått noen P.M'er hver gang jeg logga inn :lol:

#121813  av CelicaTurbo

je, var en litt urolig tid for meg også for det er vanskelig å vite hva man skal gjøre, og med tanke på "offrene" er det vanskelig å slette slike diskusjoner men vi kan ikke ha noe av at forhandlere driver og hetser hverandre uten at noe skjer for det er godt for forumet at forhandlere oppfatter det som et seriøst sted hvor de kan informere om sin virksomhet ;)

skal si denne diskusjonen har gått off-topic gitt men det er vel like greit.. diskusjonen er jo også postet under off-topic så :D

#121861  av Johnny_Bravo

Hallois folkens, takker for all omtanke :) alt går veldig fint med meg så det er ingen grunn til bekymring. Har ikke vært hjemme lenge nok til å skrive en komplett beskrivelse på lenge så jeg har ikke kommet med min versjon før nå.

jeg skriver en liten forklaring av hele greine nå så kan dere dømme selv.

Jeg og en venn av meg var på Botnerbaugen (et fint badested nær moss)og badet, etter sen stund ble vi sultne og skulle dra å kjøpe noe mat. det var knall vær og vi cruset med taket av. Det er noen ganske krappe svinger rett før der ulykken skjedde og her er fartsgrensen 80km/t (har vært fler dødsulykker her før deriblant en buss som kjørte ut av veien og rett i kjernet ved siden av veien) vi lå i ca 80 ergo ikke for fort (nå skal det sies at jeg ikke tittet på speedometeret akkurat når det gikk galt så kan hende det var et sted mellom 75 -85km/t) etter et par S-svinger begynner rompa å komme ut helt u-provosert, (lurer på om det kom av en pungtering eller noe skitt i veibanen) jeg ble tatt helt på senga ettersom jeg har kjørt mye hardere enn dette før uten problemer (under kontrolerte forhold selvfølgelig, som på bane) min naturlige reaksjon var å rette opp bilen, jeg ville ikke bremse noe særlig ettersom dette ikke har ført til at jeg har fått raskere kontroll over bilen tidligere. dette gikk forholdsvis greit med litt kontra men når jeg ser at jeg da er på vei rett mot en annen bil så må jeg bestemme meg for om jeg skal smelle rett inn i bilen som kommer i mot, kjøre inn i noen trær på siden av veien eller svinge tilbake i mitt felt. Jeg valgte å prøve å komme med tilbake til mitt felt men ettersom bilen fortsatt hadde kontra så gikk rompa berserk og jeg skle i 90grader mot bilen. først her begynte jeg å bremse. Så her sitter jeg og ser ut av side vinduet på bilen som kommer rett mot meg. Dette kommer til å gjøre vondt tenker jeg og med det så smeller det.

Det neste jeg husker er at jeg ser mannen vi krasjet i sitter i bilen rett ovenfor meg og er rimelig for slått. Bilen min syntes jeg ser etter forholdene veldig pen ut innvendig bortsett fra at cd-spilleren har hoppet ut. jeg begynner å sette på plass denne igjenn og skal til å hoppe ut av bilen da jeg merker at venstre siden min ikke er helt som den burde være. etter at jeg har kjent litt etter så trodde jeg at jeg hadde knekt kragebeinet og var litt forslått. Kameraten min var oppe og gikk rett etter ulykken så han bekymret jeg meg ikke noe særlig for. Etter at hjelpemannskapet kom fikk de rimelig fort klippet han gamle mannen ut av bilen (han satt ikke fastklemt men døren ville ikke åpne seg) det samme gjalt meg. jeg fikk nesten helt angst da jeg hørte at de skulle klippe opp døra mi. men de fikk meg ut og inn i ambulansen, jeg ble kjørt til Fredrikstad sykehus mens Anders (vennen som satt på med meg) ble kjørt til moss på skjekk. mannen i den andre bilen ble fløyet til ullevål sykehus som faktisk er nord europas beste traume sykehus.

Skader vi på dro oss:

Den eldre mannen fikk et par ribbein brudd som resulterte i at han fikk en rift i den ene lungen. han knakk også den ene foten. av hensyn til pårørende så skriver jeg ikke så mye mer om han.

Anders hoppet ut av bilen nesten med en gang det smalt og kom fra det hele uten skader.

Jeg satt på den siden det smalt og knakk kragebeinet, de fleste ribbein på venstre-siden, pungterte en lunge, fikk forslått den venste nyren og en del muskelvev skader rundt ved milten og hoften. men jeg ble skrevet ut av sykehuset neste dag. jeg følte meg oppegående og dette var svært positivt fikk jeg høre, selv om legen sa (og jeg siterer) "du har høyere smerteterskel enn hva du har godt av" men det eneste jeg tenkte på var stort sett å komme meg på beina igjen.

Skadene på bilen: Jeg skal være kjempe glad for at jeg kjørte en mr2 for hadde jeg ikke hatt motoren bak så hadde jeg mest antaglig ikke hatt bein igjen. bilen traff 10cm bak setet mitt slik at akslingen, motoren og tverrplaten bak setene tok imot den største påkjeningen. bilen ble trøkket inn 56cm bak og bakhjulet på høyresiden ble trykket ut av hjulbuen. Jeg pratet med en Ambulansesjofør i oslo som driver etterforskning på slike uhell så de bedre skal klare å gjøre jobben sin i slike tilfeller og han mente på at farten nåe det smalt var ca 60km/t

80 meter spor kom ikke av bremsing men en skrens som ble prøvd å rettet opp. de siste 15-20 meterene skle jeg sidelengs med bremsen i bunn. man kunne ikke se de første såkalte 40meterene bare 4 dager senere. de siste meterene kan man se enda.

Nå har det snart gått 14 dager og den eldre mannen har sterk puls og legene ble sjokkert om han ikke klarer seg fikk jeg beskjed om. Så det jeg har å tenke på nå er stort sett hvordan det går med den stakkars mannen og at jeg ikke hadde kasko på bilen min.

Har dere noen spørsmål så er det bare å spørre. Jeg har ikke noe i mot å svare.

#121863  av Johnny_Bravo

kake skrev: Helt enig, tror også at ikke 3SGTE er tingen for denne gutten.

Jeg har kjørt menge biler som går mye værre enn mr2 turbo og dette uhellet hadde ingenting med hestekrefter eller turbo å gjøre.

#121876  av GT_rider

Godt å høre at det etter forholdene går fint med alle parter :)

#121886  av CelicaTurbo

men da har vi en god forklaring og slipper å spekulere ihvertfall :D Og bra det gikk såpass greit for alle involverte parter :)

#121905  av Elzin

må bare si det, jeg hadde ikke lagt merke til cd spilleren i hvertfall :P hørtes ut som om du enten var helt lost eller at du tok det hele ganske kuli etter smellen. det er bra å høre det gikk godt med dere. en bil kan en altid bytte ut :) reiner med du fortsetter toyota veien om det blir ny bil? ;)

#121909  av Johnny_Bravo

Elzin skrev:må bare si det, jeg hadde ikke lagt merke til cd spilleren i hvertfall :P hørtes ut som om du enten var helt lost eller at du tok det hele ganske kuli etter smellen. det er bra å høre det gikk godt med dere. en bil kan en altid bytte ut :) reiner med du fortsetter toyota veien om det blir ny bil? ;)
Bilen er bare en ting, En veldig verdifull ting som jeg var VANVITTIG glad i, men det er fortsatt bare en gjenstand. at folk kommer fra det hele hed helsa i behold er det som betyr noe.

Jeg var nok noe lost rett etter krasjen ja :) men jeg tok det veldig rolig, det var værre med familie og venner som var sikker på at jeg var halv dau etter ulykken, men det har kommet mye positivt ut av det og, Jeg fant ut at det var veldig mange fler enn hva jeg trodde som brøy seg om meg. og at nesten halve moss viste at det var jeg som hadde krasjet før det hadde gått en dag er jo bare sprøtt, så jeg fant ut at jeg hadde fler venner enn hva jeg før hviste om :)

Jeg hadde jo tenkt til å selge bilen min for å kjøpe meg en MR2 Turbo men det blir nesten litt dyrt nå ettersom jeg ikke hadde kasko, så det blir enten en billig MX-5 slik at jeg kan legge opp noen penger eller en ny MR2, har allerede tittet litt på en på nettet, hva syntes dere om denne gutter? http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... s=9&tot=51

Nå skal det sies at førerkortet mitt ble beslaglagt på stedet når jeg krasjet så jeg må jo nesten få det tilbake før jeg kjøper meg bil. og erfaringsmessig er ikke politiet i moss særlig lystene på å gi det tilbake når de først har tatt det. Jeg måtte igjennom 3 rettsaker og en haug av advokatregninger sist jeg mistet lappen for at en venn av meg flyttet russebilen på en parkeringsplass i fylla.