TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tatt pÃ¥ fersken av onkel politi

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #51543  av sexten

så... forrige helg så var jeg ute og kjørte litt og lekte meg litt. jeg kom sidelengs ut fra et kryss for så å akselerere til ca. 100km/t før jeg låste hjulene og kjørte inn på en parkeringsplass. Da ser jeg to politibetjenter komme stormende etter meg, så jeg prøver sånn halvveis å stikke av. Da begynner de å plystre og blinke med lommelyktene som galne og hiver seg ut foran bilen min. Til mitt store hell så møtte jeg på to veldig hyggelige og fornuftige politibetjenter. Var ikke noe frekk tone som "hva i helvete er det du driver med?", men fikk bare ganske enkelt beskjed om å bli med de en tur. Etter å ha snakket med de i godt over en halvtime og etter å ha lagt meg flat så gikk de med på å gi meg en bot for 65km/t i 50-sonen. Grunnen til at jeg godtok denne boten (de hadde selvsagt ikke måling) var at jeg sikkert kunne mistet lappen for uaktsom kjøring, og jeg orket ikke noe rettssak.

P.S. Jeg sa at jeg bare hadde den i 2. gir og ga litt på, så sa han at 2. giret hans gikk til 80 så jeg måtte ha hatt litt mindre enn det, på speedometeret. Det var da jeg skulle sagt at 2. giret mitt gikk til 120 :P

Men men, jeg har lært min lekse, og jeg er fullstendig klar over at det var idotisk kjøring, men det er så vanskelig å la være...
Vedlegg
ingen måling...
ingen måling...
Bilde(13).jpg (31.79 kiB) Vist 1003 ganger
de visste hva slags bil det var iallfall...
de visste hva slags bil det var iallfall...
Bilde(12).jpg (33.43 kiB) Vist 1003 ganger
har dere sett en bot med "MINST 65 i 50-sonen" før?:P
har dere sett en bot med "MINST 65 i 50-sonen" før?:P
Bilde(11).jpg (30.08 kiB) Vist 1003 ganger

#51547  av chris

hehe!!

"minst 65 km/t" og krysset av på "annet". Knall :mrgreen:

sure penger da.

#51566  av MR2turbo

Kipt det der, ja.. men litt okei at de ikke var drittsekker mot deg da ;)

#51576  av sindrejl

hehe der snakker vi usikker bot :D Men bedre det enn rettssak ;)

#51599  av angrykid

lite utgifter i forhold til hva nytt sertifikat kanskje ville kommet på :D

men er jo fan så morro å kjøre svin av å til da. ;)

#51617  av Mr2 Mk2

uff kjipt det der sexten,forsiktig med purken her i dalen nå...

Var i avhør forrige uke,sier ikke mer om den saken.