TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SÃ¥... I dag kræsja jeg MR2'en min :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #34593  av Master

Men jeg var veldig heldig med uhellet faktisk!

Kom kjørende mot et lyskryss høvelig tett oppi rompa på en audi som lå foran. Det ble gult lys og audien akselererer opp for å kjøre igjennom og jeg følger på (vi hadde kanskje max 20 km/t før krysset). Men; en annen bil fra andre siden kjører også på gult (over og mot der vi kom fra) og da audien oppdager dette (vi begge skulle krysse kjørebanen å kjøre mot venstre) bråbremser han på bar asfalt akkurat i inngangen til krysset. Jeg står på bremsa men det var litt rimaktig/ispartier akkurat der jeg bremsa så jeg knalla fronten midt i tilhengerfestet på audien :oops: Hadde kanskje 5km/t i støtøyeblikket. Vi stopper rett over krysset og ser at han ikke hadde en skramme, mens mitt skilt/skiltramme og fangeren har en fin liten kuleformet bungel rett bak der skiltet står og det vises at det er litt deformert over skiltfestet. Jeg var innom et karosseriverksted og han sa at hvis det skulle gjøres ordentlig (ta av fanger/rette ut/lakkere) ville det komme på ca 5000 kr) men han sa at det mest økonomiske og egentli minst like bra var å skru inn en liten skru akkurat i bungelen, varme opp med en hårføner (siden det bare er plast foran der) og dra ut, og presse inn/glatte ut til det så sånn høvelig ut, så kaste kaldvann over det hele. Så skal prøve på det i kveld! kan poste før/etter pics også... :)

Har forresten allerede bestilt meg nye skilt og nytt skiltfeste foran. Blir nok høvelig bra til slutt håper jeg, og heldigvis var det rett i skiltet! slik at det egentlig ikke er så nøye hvordan det blir seende ut :)

#34606  av CelicaTurbo

tatt i betrakning hendelseforløpet høres det nå ut som om skaden var minimal ja :)

#34611  av @lpher

Ahh...bra at de ikke ble værre da....fikk litt bange anelser da jeg leste headingen din...

Om det er noe trøst...så gjorde jeg akkurat det samma med Celican engang :-)

@lpher

#34613  av Alexander G

Ta å tett de hullene i fronten der skiltet var mens du er igang, og plasser skiltet lenger nede, så blir vel det skikkelig bra?

#34631  av cameleon

ble litt nervæs når ejg leste topicen hehe. bra det kke ble verre da! Vært temmelig trist hiv en til i ts-og skulle ha mistet mr2'en sin :?

Bra det ikke skjedde noe ille da og at du ikke ble skadet

#34648  av Master

Follow up på saken:

:) Jeg var innom verkstedet i dag og fikk fikset skaden. Var som sagt bare å skru inn en skru, varme opp med en hårføner, for så å trekke ut plasten og da ble det helt gjevnt igjen! Skiltplata og skiltet er noe skadet, men får nytt i nesteuka.

Var så irriterende med en gang for da tenkte jeg herregud nå må jeg ut med flere tusen i reparasjoner, men var jo igrunn gratis (jeg ville bare ha nye skilt slik at den ikke ser kræsja ut)

Her er noen pics: :P
Vedlegg
ingen deformasjon! :D eneste er at skiltramma er litt bøyd, følger ikke bilens former i kantene
ingen deformasjon! :D eneste er at skiltramma er litt bøyd, følger ikke bilens former i kantene
etter med skilt.jpg (17.15 kiB) Vist 658 ganger
Varmet opp og dratt ut - legg merke til skruhullet.
Varmet opp og dratt ut - legg merke til skruhullet.
etter uten skilt.jpg (19.65 kiB) Vist 658 ganger
litt tydeligere...?
litt tydeligere...?
før uten skilt.jpg (18.94 kiB) Vist 658 ganger
Ser tydelig en deformasjon der over skiltet. (nå er skiltet og skiltramma retta sånn høvelig ut - skiltet sto rett ut etter kolisjonen samt at skiltramma var kjekt halvveis i to)
Ser tydelig en deformasjon der over skiltet. (nå er skiltet og skiltramma retta sånn høvelig ut - skiltet sto rett ut etter kolisjonen samt at skiltramma var kjekt halvveis i to)
før med skilt.jpg (18.9 kiB) Vist 658 ganger
Til slutt måtte jeg selvfølgelig shine bilen opp med en ordenlig vask for å få den helt 100% igjen:) ser nesten ut som den står på utstilling med alle lysa som reflekteres i lakken. :D
Til slutt måtte jeg selvfølgelig shine bilen opp med en ordenlig vask for å få den helt 100% igjen:) ser nesten ut som den står på utstilling med alle lysa som reflekteres i lakken. :D
nyshina.jpg (35.93 kiB) Vist 656 ganger

#34650  av sindrejl

haha bra! :D
Ble litt nervøs da jeg leste topicen.. tenkte "ånei.. ikke enda en" :( men bra det gikk bra! :D

#34652  av Master

ja okei jeg kan innrømme at topicen kan virke litt skremmende og at man lett kan tenke det værste.. Men da blir man jo hvertfall positivt overrasket over at det gikk såpass bra:D Har jeg hatt litt mer fart og det hadde vært glattere og f.eks truffet den audien i siden bak så hadde nok skadene vært betraktelig værre! Så flaks var det :)

Jeg skal takke MR2-gudene før jeg legger meg nå.. :lol:

#34676  av chris

fikk litt flashback til cameleons uhell når jeg leste topicen ja. Men bra det ikke gikk værre da! Skikkelig hell i uhell :)

#34728  av sindrejl

Kim, kan ikke du prøve det samme? Skru inn en skru, varme opp bilen og DRA alt ut igjen? *smile søtt* :D

#34777  av chris

sindrejl skrev:Kim, kan ikke du prøve det samme? Skru inn en skru, varme opp bilen og DRA alt ut igjen? *smile søtt* :D
Nice try :P

#34791  av cameleon

Tror det var tre eller fire skruer som manglet på bilen. Ellers så var det ikke så mye å si på :P

Som dere ser har jeg laget en liten illustrasjoen av bildet Chris tok av bilen. Hadde det ikke vært for de fire skruee hadde bilen gått den dag i dag :roll: :roll: :roll:

Jeg tok meg også tid til å legge i litt freshe farger bare så det er sagt :D
Vedlegg
mangler skruer.jpg
mangler skruer.jpg (55.37 kiB) Vist 574 ganger

#34854  av Kjelliken

:) Greit da skulle jo allt være i orden om kun kort tid. hviss du mangler skruer kan jeg godt sende deg fire slik at du kan få orden på mr2'en

Da skulle det jo bare ta noen få minutter så er den i orden.

Størrelse og slikt på skruene som mangler, så skal jeg se hva jeg finner i skrue bøtten i garasjen :shock:

Bortsett fra det var det jo greit at det gikk bra Master sin mr og ar allt ser vell ut der.

#34858  av cameleon

Kjelliken skrev::) Greit da skulle jo allt være i orden om kun kort tid. hviss du mangler skruer kan jeg godt sende deg fire slik at du kan få orden på mr2'en

Da skulle det jo bare ta noen få minutter så er den i orden.

Størrelse og slikt på skruene som mangler, så skal jeg se hva jeg finner i skrue bøtten i garasjen :shock:
Du ser ikke noe råd til å klaske med en hammer samtidig, så jeg kan få rettet opp den lille bulken jeg fikk? :P

Vet ikke om dere legger merke til den, men hvis dere ser nøye etter så kan dere skimte en liten sak under der lyktene er/var :P