TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt smÃ¥lei visse BMW fanatikere..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #139073  av FireWalk

Er litt smålei visse BMW fanatikere nå, så jeg måtte ha meg en liten utblåsning nå her på et forum hvor det faktisk er Toyota folk som henger og ikke BMW tullinger.....

Satt inne på Ålesund Gatebilklubb sitt forum og skrev tidligere. Da ble det en debatt mellom "japsebiler" og BMW.. Der er jo visse folk der som forguder BMW over alt og som mener at alle andre bilmerker er bare noe tull.. Greit nok, slike folk styrer jeg unna. Men jeg fikk det hele langt opp i halsen i går da det toppet seg og de begynte med direkte til anngrep på meg og min kjære MR2...

Det ble jo sagt både det ene og det andre om MR2. Her er noen av tingene d hadde ut av seg ang MR2, og da spesielt med tanke på Min egen bil, og til dels SW20 (her på forumet) sin bil..

- MR2er har jo elendig vektfordeling! Selv en lada kjører jo ifra dem i svingene.. De er jo så baktunge at du kan jo ikke holde fartsgrensen engang før de fyker ut i svingen.. de fleste BMWer har mye bedre vektfordeling...

- MR2er har fint lite potensiale når det gjelder trim.. en MR2 turbo vil ikke kunne tynes til noe mer enn MAX 250 hk... dysene rekker til kankje 220 hk max.. Den MR2 Turbo motoren din er og forblir en diger bløff..

- en MR2 klarer jo ikke å rive løs hjula engang! jeg har aldri sett en MR2 spinne.. har sett mange forsøke, men uten hell... Kaaaaanskje dere får det til på veldig våt asfalt eller is...

- Du sier hele tiden at det er forskjell på MR2 GTI og MR2 Turbo. Jeg tror ikke det er så mye forskjell som du skal ha det til. En MR2 er en MR2. Det er fint lite forskjell på de bilene egentlig... De har et understell som suger, de er ustabile og har ugunstig vektfordeling. Den turbo motoren er ikke hva du røler den opp til å være...

- Prøv å drifte med en MR2... BMW er konger på drifting! Det viser jo bare hvor elendig MR2ene er bygd opp når man ikke kan drifte med dem engang..

- En MR2 er sykt enkelt å kjøre. Den kan best sammenlignes med en Boble. Begge har motoren bake og har tilsvarende kjøreegenskaper. Bestemor kunne kjørt en MR2 uten problemer. Dette er en wannabe bil for folk som vil ha noe som ser ut som det kan gå fort, men som slettes ikke gjør det...

- MR2 suger i autoslalom. Jeg så en MR2 kjøre autoslalom, og det var noe av det dårligste jeg har sett!

Osv.. slik fortsatte det. Det var ikke måte på hvor negative de var til MR2. Ang den MR2en som var dårlig i autoslalom så var det en nybegynner som hadde ødelagt chlutch og ødelagte støtdempere.. så det forklarer jo hvorfor det ikke gikk så bra... men det gikk jo for døve ører..

Det var en fyr med en BMW 325ti med 300 hk under panseret (påstår han) som kom med disse utsagnene.
Han påsto at han hadde sjekket opp påstandene sine nøye. Men når han sier at MR2 turbo har dyser som holder til max 200-220 hk?? da kan han jo ikke ha sjekket opp spesielt mye... samt at de kjører på 95% orginalt påsto han? (er neimen ikke sikker på hva de kjører på orginalt jeg heller, men syntes 95% hørtes skummelt mye ut....)

Han mente på at UANSETT hva jeg gjorde med den MR2 turbo motoren min så ville jeg aldri ha nubbesans mot hans BMW 325ti med 300 hk... han har satt på turbo, datasprut osv på den.. det er en eldre modell, er vel 87 modell eller noe? er ikke sikker.

Uansett, jeg blir fryktelig provosert av å sitte å høre på at et menneske skal ha SÅ mye feilinformasjon ut av seg på en gang.. Det værste er at det sitter en hel bråte mennesker og LESER det han skriver, og da blir jeg fyrt, for det han sier stemmer jo ikke! MR2 er slettes ingen lada slik de bmw folka skal ha det til...

Greit nok at han ser på BMW som religion og syntes det er best av alt.

Jeg forøkte å få frem at det faktisk er en god grunn til at Toyota er den 2. største bilprodusenten i verden, og at toyota kvaliteten er viden kjent...

Til slutt så nevnte jeg jo Bilen til Markus da.. han har jo langt over 300 hk på sin, og sa at jeg tviler på han hadde hatt sjans mot den MR2en iallefall..
Da ble det sagt at Den bilen hadde blitt observert på gatebil, og at de syntes den gikk dårlig...

herre gud for noen folk.... Av og til får man bare lyst til å SLÅ... og det kommer fra meg, som annser meg selv for passefist å være..

er det MULIG å være så trangsynt og ensidig fokusert? .... Noen burde virkelig komme seg ut av skapet og innse at det finnes ting som kan konkurere og til og med SLÅ BMWer...

Jeg ramset opp listen over modifikasjoner som skal være på plass innen sommeren (Noen av dem er allerede på plass):

Større turbo
Greddy intercooler kit
Vanninnsprøytning (dual stage deluxe kit)
Hydra Nemesis ECU (Datasprut)
550cc dyser
wideband lambda
apexi power intake
3" eksos hele veien
3" downpipe
ny eksos manefold
hks blow off valve
Fjernet begge katalysatorene og erstattet med rakrør/dp
større bensinpumpe
greddy oil catch tank
Trykket vil bli økt fra standard til 1,2 - 1,3 bar.
Nå har den også fått nyoverhalt girkasse og ny chlutch.

Det er en JDM motor, så jeg burde jo komme OVER 300 hk med det oppsettet der vel???

jeg mener da på jeg burde ha nok til å knekke den BMWen med 300 hk med alt det der.. noe bmw folka var helt uenig i siden "mr2 motorene har så dårlig trim potensiale i forhold til BMW motorene.."

Jeg kjører MR2 fordi jeg syntes det er en artig bil å kjøre, og jeg syntes denm er meget pen. Jeg er ingen Toyota fanatiker. Jeg liker toyota, men det er ikke noe must. Jeg kunne godt kjøpt meg en BMW jeg. Jeg annser alle bilmerker som likeverdige. Et syn flere burde lære seg å dele med meg... :roll:
Sist redigert av FireWalk den 24 okt 2005 02:27, redigert 1 gang totalt.

#139074  av Zepticon

Jeg vet akkurat hvordan du har det... Når folk rett og slett er steike blåst for alt som heter sunn fornuft og sitter å velter seg egen trangsynthet.
Og ikke er det mye man kan gjøre med det heller. Desverre...

La også merke til en artig ting om vektfordeling, stabilitet i svingene, og betemødre som kan kjøre. Han sier den er lettkjørt, OG vanskelig å holde i svingene...
Og i tillegg så ser det ut som om lettkjørte biler er negativt??

Sånner folk er det ikke noe å gjøre med... bare la dem holde på med sitt...

Eller vi kunne mønstre hele TS-OGN på forumet deres og argumentert han i senk :twisted:

#139076  av FireWalk

hehe.. ja slike folk som allerede har bestemt seg på forhånd er det ikke vits i å diskutere med. De skal diskutere videre selv om de innerst inne sikkert vet de tar feil.

Men å si at en MR2 best kan sammenlignes med en Boble?? den tok kaka...

Det ble faktisk så ille til slutt at hele tråden ble slettet... Og da er terskelen på det forumet der ganske høy i utgangspunktet.. :shock:

Forresten, her er hva Gutta i USA har å si:

350hp is nothing for an mr2, and has been done repeatedly, by multiple people. just regular every day people. slap a few things on and get tuned, 350hp+. theres guys here putting down 500-700whp.. 350hp isnt exactly ground breaking anymore.

---------------

Skulle gjerne likt å sett den bimmern hans drag race mot f.eks Markus sin MR2... Tror han hadde jekket seg ned at per ti hakk da ja.. :lol:

#139078  av Anders gullstein

Finnes heldigvis litt mer saklige folk på BCCN forumet.

Har aldri sett så mye svada blitt ramsett opp. Virker som han har absolutt null peil på fysiske egenskaper til biler. BMW'n har faktisk god vektfordeling, men bortsett fra det var det bare bull.

MR2'n krever litt mer av en sjafør enn biler med motoren foran, men kjører en den riktig, har den absolutt gode kjøre egenskaper. Nå har jeg da erfart mange førerfeil med BMW som følge av at motoren er fremme (litt mindre vekt over spinnende drivhjul) . Det klarte han da å innrømme også med at han sa at BMW spinner lettere. Han kan da prøve å slenge 150 kg i bagasjerommet på BMW'n og kjenne hvor lett den spinner da :wink:

Hvis det er så fantastisk tåpelig ide å slenge motoren i midten, så må noen slå diverse tullinger i Ferrari, Lambourgini, Porsche, Lotus osv og be dem våkne. Slutt med dette tullet! Har dere ikke skjønt at motoren skal være fram!! For å ikke snakke om Formel 1, en tulling som satte motoren i midten på 60 tallet fikk alle hjernevasket til å ødelegge kjøreegenskapene.

Hvorfor er ikke denne personen i denne racebilen av en 325ti prosjektleder hos et ledende bilmerke. De har da misset ut på fantastiske teorier og kunnskap innen bil. :?

Det hjelper ikke hisse seg opp til slike fjøspunkere. Det beste er å holde seg saklig. På den måten er det han som driter seg ut. De som har vettet i behold kommer mest sannsynlig til å overse han glatt. De som ikke gjør det, er det ikke noe krise med lell.

Den fremmerste i saueflokken er også en sau :wink:

#139085  av ADHD:-)))

Hei!
Vel de er SYND att noen fol skal vere SÃ… trangsynte!!!:-(
Vel du kan jo pørre den poden omm han kjenner til Husnse pitt stop servis å der erjo en av di COSVORT/BMW guruene som er her i NORGE REIMON Nornes (Som er ein meget god venn av meg!!!) Å eg var med di da de var kjøring på rudskogen (da i jili) vor eg hadde forklart de eg hadde lest omm bilen til MARKHUS å vor inponer eg var!!! å di sa den eine bilen etter den andre att di jikk jo som ei BØTTA med DRIT (deires måte å si att de den eigeren hadde jort med den bilen ikke var noe BRAgreie)Å de jalt jo nesten ALLE BMWer/COSVORTER å di kom å sku mobbe meg som hadde SKRYTT av den MR2 til MARKHUS for den jikk jo som ei BØTTA med DRIT!!! å eg saporte omm den kamelon MR2en hadde komt på banen å JAAA sier di å eg jikk å såg etter bilen men eg såg ingen kamelon MR2! eg såg ein GTI MR2!!! De var på¨fredag å på lørdags morgen vektes eg av en stykk kamelon MR" Kl07.50 Å slkal si de var den beste måten å bli vekt på!!!:-) så senere på dagen så kom de MANGEN av HUSNES pitt jengen til meg å UNNSJYLTE til meg for den SYKE MR2en som FLØY lavt på banen måtte jo vere den bilen som eg hadde snakka om å den jikk jo STYGGFORT!!!:-)
Så viss den poden du refererer til kjender til REIMON så MÅ han sjønne att vis REIMOND sier att noe er BRA! så er de JO SYKT BRA!!!:-)
Så da må jo han kansje innrømme de att han kansje har feile tanker når de jelder MR2
HÃ¥per dette kan hjelpe deg!!?

#139086  av Mr2Nyter'n;p

Komisk :lol:

Greit nok, Bmw er sikkert ok bil det...

Men nå har det seg sånn at det er samme greia her... Bmw folka menger seg sammen og angriper truende biler/eiere.. Mindreverdighetskomplekser kalles det :lol:

Saken er den at EN dag i sommer ble man lei.

En stk E30 325 og en stk E36 320 ble dermed jekket ned. For godt.

Greit, dem hilser ikke lenger når jeg møter dem..

Who cares, dem ble flisa av ei "symaskin".

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#139091  av GT4 CS

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Trur han fjompen har vært og sammlet inn alle sokkene til de over 50år++ som har løpt Grete Waits løpet og røyka alle sammen i en fei. gutten er jo så på trynet at han burde få en striesekk som er spraymalt svart tredd over hue, pælman baki bagasjerommet på bilen og blitt kjørt langt uti skogen, kle av dritten og surr han godt fast i et tre. Så spørr du han på nytt om påstandene sine, hver gang han svarer feil sprayer du is spray på kølla med steiner og full pakke. Så skal du se at gutten snart er ingeniør utdannet på toyota. Greit nokk, BMW er fantastiske biler og kjøre, gode kjøre egenskaper osv. Men det har MR2 også, og kunne jeg valgt mellom en mr2 turbo og en bmw m3 csl, ville jeg valgt bmw, solgt den og kjøpt meg toyota. Men smaken er som baken, todelt og lukter vondt i midten, om man ikke er blomster finn da :lol:
Du får si til han at det ikke er noe stor forskjell mellom bmw 318 is og en bmw m3 og da vet du, så kommer han sikkert til og bli like imponert over deg som du/vi er av han.
Ser du han, så slå han MANGE ganger midt i trynet fra meg, hils gjerne fra meg i samme slengen også. Eller kansje det er dumt, får gutten lider tydeligvis av en alvorlig hjerneskade, så da kan han bli mere skada i huet.
Sku likt og se hvor han har sjekket sine opplysninger nøye??

#139092  av Amund

har inntrykk av at alle med bmw, og nazi stål er sånn generelt sett. de forguder bilene sine. Har kjørt fra mere enn en bmw, og de blir like forbanna fornermet hver gang! hehe.
han hadde "300" hk i bmw'en sin ja, regner med at de egentli er litt mindre, men greit nok. bmw har jo i tillegg store problemer med 6'er toppene sine, de vrir seg jo for ingenting. litt for mye gass når den er kald, bom, der var toppen skeiv... lol
har aldri sett en mr2 spinne? hmm, eg brukte ikkje 3 sett med bakdekk i fjor sommer på bare landeveis kjøring...

De får bare slenge så mye dritt de bare vil for min del, gidder aldri å bry meg. De får trille rundt i kebab trallene sine, og tro de er gud. Så får de vere vår jobb å kjøre fra dem, (på bane self. :wink: ), og dermed jekke de ned et par tre millioner hakk. (de kommer self med maaaange gode unnskyldninger, som brekket sto på, dårlig clutch ++)

#139096  av GT4 CS

MR2 spinner det og :wink:

Men det var ikke så lett og spole donuts som med en vanlig bakhjulstrekker, ikke noe negativt i det, kommer fortere fram da :)

Det med toppene dems er mystisk, sett en bmw m5 som regelrett eksploderte på tomgang. Der var toppen litt skjev etter topp pakningsbytte, og det dannet seg et enormt trykk inni sylindrene som slo tilbake i ekspansjons tanken, og radiatoren fløy i tusen biter. Glisa godt, for først trudde vi at noe skøt etter oss.
Vedlegg
ferie 056.jpg
ferie 056.jpg (23.12 kiB) Vist 822 ganger

#139098  av cameleon

:mrgreen: Jeg digger å lese slik jeg. Er da det bare er å klemme til med ekstra provoserende og uberteite svar :lol:

Noe sier meg at de fleste av de kommentarene der kommer fra folk som
1. Har fått bilen av mamma og pappa i 18års gave
2. Har kjøpt den for å titrekke seg småpiker i 13-15års alderen
3. Har bilen fordi det er god plass til baum og woofere.
4. Fordi de har en vill og god fantasi.
5. Ekstremt ironisk.

Det er alltid folk som mener det vet men som ikke gjør det, og det er alltid like moro hver gang :lol:

Noen nevnte markus. Jeg skal vedde ei hel årslånn på at det ikke finnes en sjel på det forumet der som har en mer gjennomført og krassere bil enn det der. Snakka med markus forleden angående et besøk han hadde av autofils jan erik larsen. Jan erik hadde tydeligvis gått av skaftet på noen av områdene hehe. Så om det er NOEN på forumet der som har noe bedre å komme med, så vær så snill å la meg vite det hehe. :D

#139110  av celicat23

Du kan vinne ett løp mot en bmw m3 med en yaris 1.0. Det er bare å legge ruta forbi ei kebab sjappe, så blir bmw'n flagga ned av beundrere med visdomsord "lover deg 'ass, fet bil 'ass, schpaa kjerre 'ass, lover deg. skal do ha bling-bling kromma felger eller? lover deg 'ass, morra di!" osv osv

#139112  av chris

Det forumet der hadde jeg ikke gidda å vært med i, for å si det sånn.

#139114  av @lpher

Fjortis-forum-fakte på han der...never mind him :)

#139115  av hovik

Grei måte å se om folk er helt fanatiske, eller kan se litt objektivt på ting er å pense samtalen inn på Super7. Hvis han mener han kan gruse enhver Super7 på bane, er det bare å gå.

#139117  av Mr2Nyter'n;p

Har visst ikke lov til å si at jeg kjørte fra 2 kjepphøye bmw-stereotyper, så da sier vi at jeg aldri sa det.

Greit, Funkes?

:lol: