Er litt smålei visse BMW fanatikere nå, så jeg måtte ha meg en liten utblåsning nå her på et forum hvor det faktisk er Toyota folk som henger og ikke BMW tullinger.....
Satt inne på Ålesund Gatebilklubb sitt forum og skrev tidligere. Da ble det en debatt mellom "japsebiler" og BMW.. Der er jo visse folk der som forguder BMW over alt og som mener at alle andre bilmerker er bare noe tull.. Greit nok, slike folk styrer jeg unna. Men jeg fikk det hele langt opp i halsen i går da det toppet seg og de begynte med direkte til anngrep på meg og min kjære MR2...
Det ble jo sagt både det ene og det andre om MR2. Her er noen av tingene d hadde ut av seg ang MR2, og da spesielt med tanke på Min egen bil, og til dels SW20 (her på forumet) sin bil..
- MR2er har jo elendig vektfordeling! Selv en lada kjører jo ifra dem i svingene.. De er jo så baktunge at du kan jo ikke holde fartsgrensen engang før de fyker ut i svingen.. de fleste BMWer har mye bedre vektfordeling...
- MR2er har fint lite potensiale når det gjelder trim.. en MR2 turbo vil ikke kunne tynes til noe mer enn MAX 250 hk... dysene rekker til kankje 220 hk max.. Den MR2 Turbo motoren din er og forblir en diger bløff..
- en MR2 klarer jo ikke å rive løs hjula engang! jeg har aldri sett en MR2 spinne.. har sett mange forsøke, men uten hell... Kaaaaanskje dere får det til på veldig våt asfalt eller is...
- Du sier hele tiden at det er forskjell på MR2 GTI og MR2 Turbo. Jeg tror ikke det er så mye forskjell som du skal ha det til. En MR2 er en MR2. Det er fint lite forskjell på de bilene egentlig... De har et understell som suger, de er ustabile og har ugunstig vektfordeling. Den turbo motoren er ikke hva du røler den opp til å være...
- Prøv å drifte med en MR2... BMW er konger på drifting! Det viser jo bare hvor elendig MR2ene er bygd opp når man ikke kan drifte med dem engang..
- En MR2 er sykt enkelt å kjøre. Den kan best sammenlignes med en Boble. Begge har motoren bake og har tilsvarende kjøreegenskaper. Bestemor kunne kjørt en MR2 uten problemer. Dette er en wannabe bil for folk som vil ha noe som ser ut som det kan gå fort, men som slettes ikke gjør det...
- MR2 suger i autoslalom. Jeg så en MR2 kjøre autoslalom, og det var noe av det dårligste jeg har sett!
Osv.. slik fortsatte det. Det var ikke måte på hvor negative de var til MR2. Ang den MR2en som var dårlig i autoslalom så var det en nybegynner som hadde ødelagt chlutch og ødelagte støtdempere.. så det forklarer jo hvorfor det ikke gikk så bra... men det gikk jo for døve ører..
Det var en fyr med en BMW 325ti med 300 hk under panseret (påstår han) som kom med disse utsagnene.
Han påsto at han hadde sjekket opp påstandene sine nøye. Men når han sier at MR2 turbo har dyser som holder til max 200-220 hk?? da kan han jo ikke ha sjekket opp spesielt mye... samt at de kjører på 95% orginalt påsto han? (er neimen ikke sikker på hva de kjører på orginalt jeg heller, men syntes 95% hørtes skummelt mye ut....)
Han mente på at UANSETT hva jeg gjorde med den MR2 turbo motoren min så ville jeg aldri ha nubbesans mot hans BMW 325ti med 300 hk... han har satt på turbo, datasprut osv på den.. det er en eldre modell, er vel 87 modell eller noe? er ikke sikker.
Uansett, jeg blir fryktelig provosert av å sitte å høre på at et menneske skal ha SÅ mye feilinformasjon ut av seg på en gang.. Det værste er at det sitter en hel bråte mennesker og LESER det han skriver, og da blir jeg fyrt, for det han sier stemmer jo ikke! MR2 er slettes ingen lada slik de bmw folka skal ha det til...
Greit nok at han ser på BMW som religion og syntes det er best av alt.
Jeg forøkte å få frem at det faktisk er en god grunn til at Toyota er den 2. største bilprodusenten i verden, og at toyota kvaliteten er viden kjent...
Til slutt så nevnte jeg jo Bilen til Markus da.. han har jo langt over 300 hk på sin, og sa at jeg tviler på han hadde hatt sjans mot den MR2en iallefall..
Da ble det sagt at Den bilen hadde blitt observert på gatebil, og at de syntes den gikk dårlig...
herre gud for noen folk.... Av og til får man bare lyst til å SLÅ... og det kommer fra meg, som annser meg selv for passefist å være..
er det MULIG å være så trangsynt og ensidig fokusert? .... Noen burde virkelig komme seg ut av skapet og innse at det finnes ting som kan konkurere og til og med SLÅ BMWer...
Jeg ramset opp listen over modifikasjoner som skal være på plass innen sommeren (Noen av dem er allerede på plass):
Større turbo
Greddy intercooler kit
Vanninnsprøytning (dual stage deluxe kit)
Hydra Nemesis ECU (Datasprut)
550cc dyser
wideband lambda
apexi power intake
3" eksos hele veien
3" downpipe
ny eksos manefold
hks blow off valve
Fjernet begge katalysatorene og erstattet med rakrør/dp
større bensinpumpe
greddy oil catch tank
Trykket vil bli økt fra standard til 1,2 - 1,3 bar.
Nå har den også fått nyoverhalt girkasse og ny chlutch.
Det er en JDM motor, så jeg burde jo komme OVER 300 hk med det oppsettet der vel???
jeg mener da på jeg burde ha nok til å knekke den BMWen med 300 hk med alt det der.. noe bmw folka var helt uenig i siden "mr2 motorene har så dårlig trim potensiale i forhold til BMW motorene.."
Jeg kjører MR2 fordi jeg syntes det er en artig bil å kjøre, og jeg syntes denm er meget pen. Jeg er ingen Toyota fanatiker. Jeg liker toyota, men det er ikke noe must. Jeg kunne godt kjøpt meg en BMW jeg. Jeg annser alle bilmerker som likeverdige. Et syn flere burde lære seg å dele med meg...
Satt inne på Ålesund Gatebilklubb sitt forum og skrev tidligere. Da ble det en debatt mellom "japsebiler" og BMW.. Der er jo visse folk der som forguder BMW over alt og som mener at alle andre bilmerker er bare noe tull.. Greit nok, slike folk styrer jeg unna. Men jeg fikk det hele langt opp i halsen i går da det toppet seg og de begynte med direkte til anngrep på meg og min kjære MR2...
Det ble jo sagt både det ene og det andre om MR2. Her er noen av tingene d hadde ut av seg ang MR2, og da spesielt med tanke på Min egen bil, og til dels SW20 (her på forumet) sin bil..
- MR2er har jo elendig vektfordeling! Selv en lada kjører jo ifra dem i svingene.. De er jo så baktunge at du kan jo ikke holde fartsgrensen engang før de fyker ut i svingen.. de fleste BMWer har mye bedre vektfordeling...
- MR2er har fint lite potensiale når det gjelder trim.. en MR2 turbo vil ikke kunne tynes til noe mer enn MAX 250 hk... dysene rekker til kankje 220 hk max.. Den MR2 Turbo motoren din er og forblir en diger bløff..
- en MR2 klarer jo ikke å rive løs hjula engang! jeg har aldri sett en MR2 spinne.. har sett mange forsøke, men uten hell... Kaaaaanskje dere får det til på veldig våt asfalt eller is...
- Du sier hele tiden at det er forskjell på MR2 GTI og MR2 Turbo. Jeg tror ikke det er så mye forskjell som du skal ha det til. En MR2 er en MR2. Det er fint lite forskjell på de bilene egentlig... De har et understell som suger, de er ustabile og har ugunstig vektfordeling. Den turbo motoren er ikke hva du røler den opp til å være...
- Prøv å drifte med en MR2... BMW er konger på drifting! Det viser jo bare hvor elendig MR2ene er bygd opp når man ikke kan drifte med dem engang..
- En MR2 er sykt enkelt å kjøre. Den kan best sammenlignes med en Boble. Begge har motoren bake og har tilsvarende kjøreegenskaper. Bestemor kunne kjørt en MR2 uten problemer. Dette er en wannabe bil for folk som vil ha noe som ser ut som det kan gå fort, men som slettes ikke gjør det...
- MR2 suger i autoslalom. Jeg så en MR2 kjøre autoslalom, og det var noe av det dårligste jeg har sett!
Osv.. slik fortsatte det. Det var ikke måte på hvor negative de var til MR2. Ang den MR2en som var dårlig i autoslalom så var det en nybegynner som hadde ødelagt chlutch og ødelagte støtdempere.. så det forklarer jo hvorfor det ikke gikk så bra... men det gikk jo for døve ører..
Det var en fyr med en BMW 325ti med 300 hk under panseret (påstår han) som kom med disse utsagnene.
Han påsto at han hadde sjekket opp påstandene sine nøye. Men når han sier at MR2 turbo har dyser som holder til max 200-220 hk?? da kan han jo ikke ha sjekket opp spesielt mye... samt at de kjører på 95% orginalt påsto han? (er neimen ikke sikker på hva de kjører på orginalt jeg heller, men syntes 95% hørtes skummelt mye ut....)
Han mente på at UANSETT hva jeg gjorde med den MR2 turbo motoren min så ville jeg aldri ha nubbesans mot hans BMW 325ti med 300 hk... han har satt på turbo, datasprut osv på den.. det er en eldre modell, er vel 87 modell eller noe? er ikke sikker.
Uansett, jeg blir fryktelig provosert av å sitte å høre på at et menneske skal ha SÅ mye feilinformasjon ut av seg på en gang.. Det værste er at det sitter en hel bråte mennesker og LESER det han skriver, og da blir jeg fyrt, for det han sier stemmer jo ikke! MR2 er slettes ingen lada slik de bmw folka skal ha det til...
Greit nok at han ser på BMW som religion og syntes det er best av alt.
Jeg forøkte å få frem at det faktisk er en god grunn til at Toyota er den 2. største bilprodusenten i verden, og at toyota kvaliteten er viden kjent...
Til slutt så nevnte jeg jo Bilen til Markus da.. han har jo langt over 300 hk på sin, og sa at jeg tviler på han hadde hatt sjans mot den MR2en iallefall..
Da ble det sagt at Den bilen hadde blitt observert på gatebil, og at de syntes den gikk dårlig...
herre gud for noen folk.... Av og til får man bare lyst til å SLÅ... og det kommer fra meg, som annser meg selv for passefist å være..
er det MULIG å være så trangsynt og ensidig fokusert? .... Noen burde virkelig komme seg ut av skapet og innse at det finnes ting som kan konkurere og til og med SLÅ BMWer...
Jeg ramset opp listen over modifikasjoner som skal være på plass innen sommeren (Noen av dem er allerede på plass):
Større turbo
Greddy intercooler kit
Vanninnsprøytning (dual stage deluxe kit)
Hydra Nemesis ECU (Datasprut)
550cc dyser
wideband lambda
apexi power intake
3" eksos hele veien
3" downpipe
ny eksos manefold
hks blow off valve
Fjernet begge katalysatorene og erstattet med rakrør/dp
større bensinpumpe
greddy oil catch tank
Trykket vil bli økt fra standard til 1,2 - 1,3 bar.
Nå har den også fått nyoverhalt girkasse og ny chlutch.
Det er en JDM motor, så jeg burde jo komme OVER 300 hk med det oppsettet der vel???
jeg mener da på jeg burde ha nok til å knekke den BMWen med 300 hk med alt det der.. noe bmw folka var helt uenig i siden "mr2 motorene har så dårlig trim potensiale i forhold til BMW motorene.."
Jeg kjører MR2 fordi jeg syntes det er en artig bil å kjøre, og jeg syntes denm er meget pen. Jeg er ingen Toyota fanatiker. Jeg liker toyota, men det er ikke noe must. Jeg kunne godt kjøpt meg en BMW jeg. Jeg annser alle bilmerker som likeverdige. Et syn flere burde lære seg å dele med meg...

Sist redigert av FireWalk den 24 okt 2005 02:27, redigert 1 gang totalt.
- MR2 TURBO -