TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har peiling pÃ¥ plasma tv'er her?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #78450  av spkstrp

chris skrev:
spkstrp skrev:Humm... hadde du lov å delta i den konkurransen da @lpher? :D
konkurransen er kun for selgere av pioneer ;)
Ah, I c ;) det pleier jo å være motsatt

#78697  av @lpher

supratt skrev: Når det gjelder digital overføring som DVi og HDmi så har jeg ymse erfaring med det også. Det er riktig at de to digitaloverføringene gir litt mer detaljert og skarpere bilde, MEN de har faktisk ennå etterslep på bevegelse som man ikke får på god gammeldags RGB scart av god kvalitet.
Mener du at HDMI/DVI kun er hype da eller? Det er vel denne biten jeg spekulerer mest på hva jeg skal gjøre med :)
supratt skrev: Problemet til den forrige var at den taklet vanlig PAL/NTSC signal dårlig og hadde veldig mye etterslep i bildet og skyggevirkninger.
Dårlig på både NTSC og PAL? :D Er ikke så mange alternativ da gitt :D

@lpher

#79069  av @lpher

Update: Pioneer er treige gitt :D Har ikke fått skjermen enda... Menne...begrenset hvor mye jeg vil klage også da :D

Vel...valgte med veggbrakett jeg...som skal benyttes i nyleiligheta...lenge siden jeg bestilte skjult-annlegg montert der... :)

Trouble is...jeg klarer jo ikke å vente til Mai (innflyttingsdato) med å teste skjermen!!! :D (vil heller ikke borre flere hull enn nødvendig i leiligheta vi har nå (til veggfeste)...skal jo forsøke å ØKE verdien på den...og ikke forringe den! :D)

Nevnte dette til sjefen på jobb..."no prob" det sa'n..hadde ett stativ han..som han ikke hadde bruk for som jeg kunne få kjøpe for en symbolsk sum! :D Trodde første det var bordstativet han mente...som koster mellom 2.000,- og 3.000,- MEEEEEEEn neida...det var værsting gulvstativet han hadde!! :D

http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=52711#

Han hadde kjøpt stativet sammen med en tilsvarende skjerm som jeg får...men med gulvstativ...it later turns out...hans bedre halvdel likte ikke skjermen...og han betilte derfor en veggbrakett for å ha skjermen foran tredemølla på treningsrommet sitt!! :D And...voila! Vi har ett stativ til overs!

Har nå fått stativet i hus...og jeg, og stativet, sitter nå bare å venter på at Linjegods skal ringe! :D

Sorry about the rant...måtte bare lufte litt :D

@lpher

#79079  av tojo

:shock: Lækker pris på det stativet der! :D Bare for prisen av det får man jo et rimelig bra tv :) Blir nok stas å få plasma`en på toppen av stativet :wink:

#79088  av Johnny_Bravo

det første du må gjøre hvis du kjøper den bilen er å få satt på en spoiler. er liksom noe som mangler syntes jeg da :)

#79133  av @lpher

tojo skrev::shock: Lækker pris på det stativet der! :D Bare for prisen av det får man jo et rimelig bra tv :) Blir nok stas å få plasma`en på toppen av stativet :wink:
Helt syke priser på sånne ting da?!! Frank...er det sånn over hele fjøla eller?

@lpher

#79524  av supratt

Jepp, priskrigen er jo på panelene og skjermene...
Da skal produsentene ta igjen på slike accesories vettu..!:) Desverre...

Alle de store produsentenes bord og veggfester og lignende er ikke akkurat billige nei...Men min erfaring er jo at de som faktisk betaler for sine skjermer( HINT,HINT!) :wink: de bryr seg ikke så mye for de har jo allerede lagt fram alt for mange høvdinger allerede...Dette er nok også produsentene fullstendig klar over og legger nok litt på ekstra... :cry:

#79579  av @lpher

supratt skrev:Men min erfaring er jo at de som faktisk betaler for sine skjermer( HINT,HINT!) :wink:
ROTFLMAO! :D

Men jeg må innrømme at til Pioneers forsvar så ser gulvstativet ikke spesielt billig ut da :)

@lpher
 #79706  av Maverick

Du får deg en kvalmt god plasmaskjerm ..
Er overhodet ikke misunnelig, ikke i hele tatt, finnes ikke .. :lol:

Grattis med fet skjerm :)
 #79710  av @lpher

Maverick skrev:Du får deg en kvalmt god plasmaskjerm ..
Er overhodet ikke misunnelig, ikke i hele tatt, finnes ikke .. :lol:

Grattis med fet skjerm :)
Thanx..im happy ihvertfall! :D Bare Trollpost (som viste seg å være den skyldige parten i forsinkelsene) kan få ut fingern å få den levert på døra mi nå så! :D

@lpher

#81787  av Jon Arve

Det gulvsativet koster sån ca 10000,- ut fra forhandler....!

Pioneer regner med en halvering av LYSSTYRKEN (Rettelse Frank)på ca 15 år med 6 timers forbruk hver dag. Pioneer har en lysstyrke på 1200candela (?) mens konkurerende skjermer ligger på ca 600-700!
PGA den nevnte lysstyrken er det svært vanskelig og "brenne" fast noen ting på denne skermen. Jeg vet om kun 1 skerm dette har skjedd på og den har stått konstant med samme bilde i over 7000 timer (!)

Når det gjelder etterslepp på plasma er dette et problem på alle skjermer (more or less). Spesielt kommer det tydlig frem ved bevegelser fra høyre til venstre. Jeg testet dette i butikken i dag på filmen U-571 2.kapittel og ser man kelneren som sveiper over skjermen har alle våre skjermer problemer. Spesielt hadde Philips 37PF4465 dette problemet (med Pixel+ på vell og merke) Pioneer var hverken bedre eller dårligere enn de andre. Den dårligste var faktisk Sony KEPM1S og den såkalte testvinneren th37pa30 fra Panasonic.

Når det gjelder HDMI/DVI er dette praktisk talt samme signalet. HDMI er en DVI-kabel med lyd og noen styre-signaler. Denne kontakten er vel den som med størst sansynlighet vil erstatte den tragiske scart-kabelen. HDMI/DVI er jo digitale bildesignaler og du kan si hva du vill om den og RGB signalet Frank, men du må huske på at dette beror faktisk MYE på krypteringa på DVD-filmen.

Per i dag har ikke jeg sett noen bedre plasma tv en PDP435HDE men om den er verd 45 laken er en annen ting. For de pengene har jeg faktisk vurdert og kjøpe 37PF9965 og kompressor på bilen....:)

Grattis med skjermen Alf. NYT DEN!!

#82101  av @lpher

Jon Arve skrev: Det gulvsativet koster sån ca 10000,- ut fra forhandler....!
Outrageous! :D
Jon Arve skrev: Pioneer regner med en halvering av LYSSTYRKEN (Rettelse Frank)på ca 15 år med 6 timers forbruk hver dag. Pioneer har en lysstyrke på 1200candela (?) mens konkurerende skjermer ligger på ca 600-700!
PGA den nevnte lysstyrken er det svært vanskelig og "brenne" fast noen ting på denne skermen. Jeg vet om kun 1 skerm dette har skjedd på og den har stått konstant med samme bilde i over 7000 timer (!)
Thanx :)
Jon Arve skrev: Når det gjelder etterslepp på plasma er dette et problem på alle skjermer (more or less). Spesielt kommer det tydlig frem ved bevegelser fra høyre til venstre. Jeg testet dette i butikken i dag på filmen U-571 2.kapittel og ser man kelneren som sveiper over skjermen har alle våre skjermer problemer. Spesielt hadde Philips 37PF4465 dette problemet (med Pixel+ på vell og merke) Pioneer var hverken bedre eller dårligere enn de andre. Den dårligste var faktisk Sony KEPM1S og den såkalte testvinneren th37pa30 fra Panasonic.
Har merket lite til etterslep jeg ihvertfall :) (med cinema mode greia off ihvertfall :D) Har skumlest de fleste av-forum den siste tiden...so as id know what to expect når skjermen annkom :D ....og må vel egentlig si at skjermen overgikk absolutt alle mine forventninger! :D Men...nå har jeg hatt div. (dyre) Sony tv'er de siste 10-12 årene...og er LITT bortskjemt på svartnivå....og der kommer nok de fleste plasmaskjermer litt kort såvidt jeg forstår :D

Skjermen er pr. idag koblet til Canal Digitals digitale tunerboks...samt en Pioneer DV565...som blir bytta ut med en Pioneer DV868 i løpet av de nærmeste dagene :D Er litt spent hvordan forskjellen blir med HDMI i forhold til komponent...som jeg kjører nå :)
Jon Arve skrev: Når det gjelder HDMI/DVI er dette praktisk talt samme signalet. HDMI er en DVI-kabel med lyd og noen styre-signaler. Denne kontakten er vel den som med størst sansynlighet vil erstatte den tragiske scart-kabelen. HDMI/DVI er jo digitale bildesignaler og du kan si hva du vill om den og RGB signalet Frank, men du må huske på at dette beror faktisk MYE på krypteringa på DVD-filmen.
HDMI/DVI...må jo bare være en god ting da? :) Å bruke noe annet mellom plasma/prosjektør og dvd-spiller blir jo som å rippe en cd til mp3 i 128kbps...for så å brenne den ut igjen...som vanlig cd....også rippe denne cd'en tilbake til 128kbps igjen! :D Kan jo UMULIG gjøre ting bedre...å ha flere Digital til Analog og Analog til Digital omformer-operasjoner hist og her?! :D
Jon Arve skrev: Per i dag har ikke jeg sett noen bedre plasma tv en PDP435HDE men om den er verd 45 laken er en annen ting. For de pengene har jeg faktisk vurdert og kjøpe 37PF9965 og kompressor på bilen....:)
Spoken like a true enthusiast! :D Men..du er inne på noe ja...i must admit to that :D
Jon Arve skrev: Grattis med skjermen Alf. NYT DEN!!
Thanx...and i will! LOL :D

BTW...hva kjører du av tv/hjemmekino nå for tia? :)

@lpher