Jon Arve skrev: Det gulvsativet koster sån ca 10000,- ut fra forhandler....!
Outrageous!
Jon Arve skrev:
Pioneer regner med en halvering av LYSSTYRKEN (Rettelse Frank)på ca 15 år med 6 timers forbruk hver dag. Pioneer har en lysstyrke på 1200candela (?) mens konkurerende skjermer ligger på ca 600-700!
PGA den nevnte lysstyrken er det svært vanskelig og "brenne" fast noen ting på denne skermen. Jeg vet om kun 1 skerm dette har skjedd på og den har stått konstant med samme bilde i over 7000 timer (!)
Thanx
Jon Arve skrev:
Når det gjelder etterslepp på plasma er dette et problem på alle skjermer (more or less). Spesielt kommer det tydlig frem ved bevegelser fra høyre til venstre. Jeg testet dette i butikken i dag på filmen U-571 2.kapittel og ser man kelneren som sveiper over skjermen har alle våre skjermer problemer. Spesielt hadde Philips 37PF4465 dette problemet (med Pixel+ på vell og merke) Pioneer var hverken bedre eller dårligere enn de andre. Den dårligste var faktisk Sony KEPM1S og den såkalte testvinneren th37pa30 fra Panasonic.
Har merket lite til etterslep jeg ihvertfall

(med cinema mode greia off ihvertfall

) Har skumlest de fleste av-forum den siste tiden...so as id know what to expect når skjermen annkom

....og må vel egentlig si at skjermen overgikk absolutt alle mine forventninger!

Men...nå har jeg hatt div. (dyre) Sony tv'er de siste 10-12 årene...og er LITT bortskjemt på svartnivå....og der kommer nok de fleste plasmaskjermer litt kort såvidt jeg forstår
Skjermen er pr. idag koblet til Canal Digitals digitale tunerboks...samt en Pioneer DV565...som blir bytta ut med en Pioneer DV868 i løpet av de nærmeste dagene

Er litt spent hvordan forskjellen blir med HDMI i forhold til komponent...som jeg kjører nå
Jon Arve skrev:
Når det gjelder HDMI/DVI er dette praktisk talt samme signalet. HDMI er en DVI-kabel med lyd og noen styre-signaler. Denne kontakten er vel den som med størst sansynlighet vil erstatte den tragiske scart-kabelen. HDMI/DVI er jo digitale bildesignaler og du kan si hva du vill om den og RGB signalet Frank, men du må huske på at dette beror faktisk MYE på krypteringa på DVD-filmen.
HDMI/DVI...må jo bare være en god ting da?

Å bruke noe annet mellom plasma/prosjektør og dvd-spiller blir jo som å rippe en cd til mp3 i 128kbps...for så å brenne den ut igjen...som vanlig cd....også rippe denne cd'en tilbake til 128kbps igjen!

Kan jo UMULIG gjøre ting bedre...å ha flere Digital til Analog og Analog til Digital omformer-operasjoner hist og her?!
Jon Arve skrev:
Per i dag har ikke jeg sett noen bedre plasma tv en PDP435HDE men om den er verd 45 laken er en annen ting. For de pengene har jeg faktisk vurdert og kjøpe 37PF9965 og kompressor på bilen....
Spoken like a true enthusiast!

Men..du er inne på noe ja...i must admit to that
Jon Arve skrev:
Grattis med skjermen Alf. NYT DEN!!
Thanx...and i will! LOL
BTW...hva kjører du av tv/hjemmekino nå for tia?
@lpher