TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har peiling pÃ¥ plasma tv'er her?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #77776  av cameleon

@lpher skrev:Har "fått tak i meg" en Pioneer PDP-435HDE nemlig: :D
http://www.pioneer.no/no/product_detail ... id=429-933

Noen synspunkter på denne kontra andre typer?

@lpher
Som håper Linjegods får ut fingern snart og får levert tv'n til jul! :D
Ring og spør frank :D
Han har plasma hjemme og lcd i bilen :mrgreen:

#77778  av sexten

vær iallfall forsiktig med å spille tv-spill eller lignendes på den, plasma-skjermer har veldig lett for å få bilder brent inn. så ikke sett tv-spill eller film eller noe sånt på pause for lenge :)

ellers så tror jeg dette er blant de beste plasmaskjerme du får tak i.
Pioneer, Hitachi og LG er vel blant de fremste på dette området.

#77783  av yeah580

MEGET bra bilde på det dær. En nytelse å se film med progresiv scan. :D

#77796  av memo

eneste jeg "vet" (ja, vi har undersøkt dette, vi tenkte å handle inn 50+ plasmaskjermer via jobben), er at de har ganske lav levetid i forhold til prisen... levetid vil si at de daffer av i fargen osv etter et par-tre år...

var ihvertfall det vi fant ut da vi ringte til PcWorld osv..

-m
 #77811  av sindrejl

@lpher
ja faen jeg så du vant den DITT SVIN!!! jeg også er med på discovery :D Gratulerer! Kongetv! Pioneer sin kom best ut i test i Lyd og Bilde.
 #77932  av DannyBoy

sindrejl skrev:

@lpher
ja faen jeg så du vant den DITT SVIN!!! jeg også er med på discovery :D Gratulerer! Kongetv! Pioneer sin kom best ut i test i Lyd og Bilde.
Vant? :o

#78068  av supratt

Kan jo ikke unngå å kommentere noen av disse utsagnene deres. :?

Vær så snill å ikke uttal dere om ting noen av dere tydeligvis ikke har peiling på.

Det er desverre så utrolig mange forståsegpåere når det gjelder både LCD og plasma.

Det meste som folk sier er myter og utdatert informasjon.
Produsentene av slike produkt har fått til en rivende utvikling og det stemmer at for 3-5 år siden så hadde de kortere levetid..Men tenk over en ting, på f.eks Gardemoen henger det plasmaskjermer som har stått på døgnet rundt i MANGE år og de virker fortsatt såvidt jeg ser.
Der snakker vi om skjermer som brukes døgnet rundt. Gjennomsnittsseeren i Skandinavia har tv,en på ca.4 timer hver dag. :wink:

Levetid på plasmaene er idag mellom 50000-60000timer.
Det tilsvarer ca.5 timer hver dag 365 dager i året i 15år det. :D

Strømforsyninga vil gi seg lenge før plasmateknologien. :wink:
Ny teknologi og pris vil gjøre at mange har byttet ut flere ganger innen da.

I japan hvor de har solgt LCD og Plasmaer som vanlig TV i flere år er ikke temaet levetid oppe i dagen engang.

De fleste av dem vil få halvert kontrastforholdet etter ca 30000-40000 iflg. fler av produsentene.

Det alt for mange glemmer når de snakker om slike skjermer er at det hjelper nødvendigvis ikke med ett høyoppløselig panel om det ikke takler bevegelse og panorering av kameraet.Her kommer den digitale bildebehandlingen inn, og her er det virkelig store forskjeller imellom merkene.

Har selv en ganske så bestemt formening om hvilke merker som pr.dags dato er best, men jeg skal ikke nevne de her av hensyn til husfreden. :wink: :wink:

De som produserer paneler når det gjelder plasma er idag:
LG/Philips, Fujitsu,Pioneer/NEC(pioneer kjøpte for ikke lenge siden opp NEC) og Hitachi. Finnes vel mulig to til, men de ligger som en eller annen underavdeling til en av disse nevnte.

Det er riktig at Pioneer sin nye HDE serie er bra, men forgjengeren som nettopp er blitt erstattet av HDE er ikke bedre en de fleste andre merker det er naturlig å sammenligne med. Ikke på vanlige tv signaler som luftanntenne,kabel eller parabol som de fleste av oss har.

Når det gjelder digital overføring som DVi og HDmi så har jeg ymse erfaring med det også. Det er riktig at de to digitaloverføringene gir litt mer detaljert og skarpere bilde, MEN de har faktisk ennå etterslep på bevegelse som man ikke får på god gammeldags RGB scart av god kvalitet.

Pr. dags dato så finnes det kun en kanal på parabol som sender HD signal og det er vel fortsatt en prøvekanal. Standarden for HD tv er fortsatt ikke satt så det blir spennende å se hva som skjer der.
Problemet til den forrige var at den taklet vanlig PAL/NTSC signal dårlig og hadde veldig mye etterslep i bildet og skyggevirkninger.

Dette har jeg selv sammenlignet med opptil 25-40 andre skjermer av både kjente og mindre kjente merker. Både på DVD, parabol og luftanntenne. Flere ganger pr.dag da jeg selger alt ifra små 14" LCD til store og gromme skjermer som f.eks Pioneer sin 50" :)

Du har fått deg en glimrende skjerm Alf, og det med innbrenning er sterkt overdrevet.
Har selv hatt f.eks NRK2 stående på svisj i timesvis og har ikke anntydninger til skygger eller såkalt innbrenning på Plasmaen jeg har i stua iallefall. :wink:

Welcome in the "FLAT CLUB" Alf :)
Sist redigert av supratt den 23 des 2004 02:25, redigert 1 gang totalt.

#78069  av RedCelica

Dette er vel offtopic, men jeg må bare spør. Supratt, har du bilder av bilen din? Den ser sinnsykt fet ut!

#78070  av supratt

VELDIG offtopic ja...
Du finner den på top 10 margen ute til venstre på åpningsiden til dette forumet. Andreplass på mest åpnet presentasjon. Frank Dyrendal :wink:

#78071  av RedCelica

SÃ¥ sinnsyk kult! Den bilen var RÃ…Ã…Ã…! :D

#78072  av supratt

Apropo bil.... :wink:
Mulig denne kjerra havner i garasjen sammen med Supraen snart. :D
Om alt går som det skal nå så...

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=625989

HYYSSSJJJJ, ikke si det høyt til noen. :wink:

#78074  av RedCelica

RX-7 er en kjekk fleksibel Mazda. Bra styling var det også. Og motoren så grom ut. Eneste tvilsomme var vel fargen.. Eller??? :oops:

#78075  av cameleon

Krysser fingrene for deg jeg frank. Blir det den bilen kommer du garantert ikke til å angre. Så da får du ta deg en tur til hjemlige trakter i rissa så tar vi samme rute som da du testet mr2'en min etter demperskiftet. Deal :wink: ?

#78078  av Mr2Nyter'n;p

Fint ratt på Rx7'en om jeg så får si.. Godt flere enn meg har smak ang ratt.. Bilen derimot :wink: