TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥tt tilbud om Ã¥ kjøpe Ferrari 348

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#21510  av cameleon

Setter pris på de forskjellige meningene! Slik at jeg får litt mer info om kjøretøyet. Har selv hørt at kvaliteten er dårlig på disse bilene. var en av grunnene til jeg postet denne topicen. Det er som sagt ikke min største drøm å må kjøre den inn på verksted hver måned da bilsesongen er på topp. Men jeg skal iallefall ned å prøve den, så får vi se hva som skjer. Fikk også høre av supratt at NSX ikke var så dumt valg av kjøretøy. Eller som Chris sa å bruke 470k på mr2 en hehe :mrgreen: Eller å rett og slett spare pengene :) We'll see what happens.

#21514  av chris

cameleon skrev:Setter pris på de forskjellige meningene! Slik at jeg får litt mer info om kjøretøyet. Har selv hørt at kvaliteten er dårlig på disse bilene. var en av grunnene til jeg postet denne topicen. Det er som sagt ikke min største drøm å må kjøre den inn på verksted hver måned da bilsesongen er på topp. Men jeg skal iallefall ned å prøve den, så får vi se hva som skjer. Fikk også høre av supratt at NSX ikke var så dumt valg av kjøretøy. Eller som Chris sa å bruke 470k på mr2 en hehe :mrgreen: Eller å rett og slett spare pengene :) We'll see what happens.
Lurer på hvorfor ingen har nevnt 94' Supra MkIV Twin Turbo ??? Får da en strøken sånn en for 400 lapper ;)

#21516  av Ninjamannen78

Du får en fin Supra TT for 400K, og hvis du modder for 70K har du en sinnsykt rå bil. Ingen tvil om det. Anbefales!!!!!!!

#21518  av chris

Ninjamannen78 skrev:Du får en fin Supra TT for 400K, og hvis du modder for 70K har du en sinnsykt rå bil. Ingen tvil om det. Anbefales!!!!!!!
Fatter ikke hvordan Ferrari eller NSX eller andre biler kan være noe alternativ?? ;)

#21521  av erling

chris skrev: Fatter ikke hvordan Ferrari eller NSX eller andre biler kan være noe alternativ?? ;)
Ikke sant? :wink:

Ferrari er elendig som det sies, skulle ikke tro det, men sånn er det. Koster visst ca 60 000,- å få bytta ei reg.reim. :D På www.bilforumet.net er det en som har jobba med disse bilene, legg inn en post der og. Ville nok styrt unna Ferrari med mindre jeg dreit ufyslig med penger. (Ikke minst for å fylle garasjen med Supra, Skyline, NSX og andre skikkelige biler først..) :D

#21525  av bose

SKulle jeg kjøpt n bil i den klassen,så hadde jeg gått for en NSX.Den har 6 hk mindre enn Ferrarin men det er en bil du har LENGE. Aluminium karoseri på den oxo,så den ruster ikke :D

#21528  av cameleon

erling skrev:
chris skrev: Fatter ikke hvordan Ferrari eller NSX eller andre biler kan være noe alternativ?? ;)
Ikke sant? :wink:

Ferrari er elendig som det sies, skulle ikke tro det, men sånn er det. Koster visst ca 60 000,- å få bytta ei reg.reim. :D På www.bilforumet.net er det en som har jobba med disse bilene, legg inn en post der og. Ville nok styrt unna Ferrari med mindre jeg dreit ufyslig med penger. (Ikke minst for å fylle garasjen med Supra, Skyline, NSX og andre skikkelige biler først..) :D
60.000 er ikke det litt vel hardt å ta i? Men hvis det er tilfelle så glem det hehe :lol:

#21529  av Mr2 Mk2

cameleon skrev: 60.000 er ikke det litt vel hardt å ta i? Men hvis det er tilfelle så glem det hehe :lol:
Virket jævla MYE!Men tviler ikke!

#21531  av cameleon

Ja jeg vet ikke jeg. Men men. Koster det så mye så gjør det det hehe. Men ikke F*** om jeg betaler det :D koster det ikke rundt 5000 for mr2 da? (skal skifte på mr2'en om ikke lenge) hva koster det å skifte reg. reim på supra da? @lpher? :wink:

#21533  av chris

Reg.reim-bytte på MR2 hos Toyota koster 4500 kroner

#21543  av @lpher

Enig med Ninjamannen og Chris på denne...naturlig nok ;-)

Ferrari 348 og Honda NSX er kule kompromissløse biler....men for 470 'large ones' så får du en ganske så kompromissløs Supra ihvertfall ;-)

NSX'en er så absolutt ingen pingle...men jeg liker nok Supran bedre nettopp fordi den er en adskillig bedre allrounder ;-)

Reg. reim skifte på Supran? ....mener å huske at det er i samma ballpark som på mr2/celica.... ;-)

@lpher

#21548  av erling

Henta fra bilforumet, er vel 355 det er snakk om her da:
Överladdaren skrev: Hvor mange av dere som ville valgt Ferrarien har sittet bak rattet, og ikke minst kjørt denne bilen? Ja jeg inrømmer at den ser bra ut og har bra kjøreegenskaper, men der stopper det også!

Motor:
Fin lyd på høyt turtall, 380 hester, men 300 av de MÅ være på beite for det er slappe greier. Null dreiemoment! Elendig kvalitet, bruker olje, ryker fort blått. Skifte av regrem koster 60.000! F1 giringen er fin når den funker, men det er jo en gang hvert jubelår....

Interiør
Setene holder nesten (!) 50.000 km. Innredningen skrangler, slites fort og er generelt sett ikke laget for å brukes. Når det regner bør du ha med deg badehette hvis du er redd for å ødelegge sveisen for da er det mer vann inni bilen enn utenfor, spesielt på Targa-modellene.

Generelt
En ålreit 355 koster rundt 1 million kroner, men for samme prisen kan du få en Ford RS200, eller en TVR Tuscan.....eller mange andre biler som både har bedre kvalitet, ytelser, etc etc. Eneste grunnen til at Ferrari trekker damer er fordi damer generelt sett ikke har peiling på bil. Kjøp heller en ombygd Fiero til å trekke damer (De ser ikke forskjell uansett) og bruk de resterende 900.000 på en ordentlig bil.....

Överladdaren - X La Strada ansatt
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... #post51299
Överladdaren skrev: ...grunnen til at Ferrari sine V8'ere skriker er fordi de lekker olje og er på nippet til å skjære seg hvert sekund! Finnes ikke et gram kvalitet i de italienske pepperkvernene der.. flushit

...kan samtidig opplyse om at Ferrari er tidenes mest oppskrytte bilmerke, og ikke går på langt nær så bra som det folk tror.

Överladderen: - Eks La Strada ansatt og Ferrari førerinstruktør!
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... #post19697
Sist redigert av erling den 18 okt 2003 17:34, redigert 1 gang totalt.

#21552  av cameleon

Der var det mye diverse ja hehe. Hadde en samtale med eieren i dag angående priser og slik. Han betalte 35k for en service han tok da bilen hadde gått 20.000. Han kjøpte den selv da den hadde gått litt i underkant av 16.000km. Da hadde bilen nylig hatt en service. Så det er tydeligvis verre enn jeg trodde.

Det betyr med andre ord at jeg må ha den inn på en service på rund hver 4000km.... Nå kjører jeg relativt mye. Spesielt i jobben. Nå er det fint å få såpass mye hjelp som jeg har gjort av dere. Har fått en del baktanker rundt denne seansen. Har ikke sagt nei til eieren angående kjøpet, men med så store priser er det rett og slett ike verdt det. Jeg skal alikevel ned å prøvekjøre den neste helg. Som en viss person her inne fortalte meg så er det å kjøre en ferrari et must :wink:

Så jeg kommer nok til å spare de pengene jeg har, legge de til mr2'en og lage en skikkelig streetracer ut av den. Så det vil nok bli en skikkelig fin bil til neste sommer :)

Trodde virkelig ikke at slike biler som er i såppass høy prisklasse var katta i sekken. Men som det sies så kan utsenede lure. For noe stort lekrere biler enn lamborghini og ferrari tviler jeg på at det finnes. En har alltids Jaguar XJ220 som etter min mening er en av de peneste bilene som noen gang er produsert, men da snakker vi virkelig $$$

Takker til alle dere som har kommet med innblikk i denne saken!

#21554  av Mr2 Mk2

cameleon skrev:Så jeg kommer nok til å spare de pengene jeg har, legge de til mr2'en og lage en skikkelig streetracer ut av den. Så det vil nok bli en skikkelig fin bil til neste sommer :)
høres fornuftig ut! :D

#21654  av Erlend

XJ220 er definitivt er drømmebil hvis jeg noengang har sett en... Ville faktisk valgt XJen foran en McLaren F1 hvis jeg kunne velge!