TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥tt tilbud om Ã¥ kjøpe Ferrari 348

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #21351  av cameleon

Fikk i dag tilbud om å kjøpe en 91 Ferrari 348TB fra en som pappa kjenner som jobber i oslo. Han skulle ha 470k for den. Den har gått 32k km og fulgt alle servicer. Rød med 18" felger og tan skinninteriør + +. Problemet er at jeg har ingen kjennskap til disse bilene. Jeg har hørt skrekkhistorier om at motorene på disse bilene går fortere enn svint og at når det først skjer noe så er det damn expensive. Jeg kan forstå at det er dyrt i og med at det er en Ferrari, men er motorene så elendige som de skal ha det til? Hvordan er det med soting og slik (ikke soting av vinduer :P )? Noen som har noen som helst tanke bak det?
Sist redigert av cameleon den 17 okt 2003 09:42, redigert 1 gang totalt.
 #21352  av chris

cameleon skrev:Fikk i dag tilbud om å kjøpe en 91 Ferrari 348TB fra en som pappa kjenner som jobber i oslo. Han skulle ha 470k for den. Den har gått 32k km og fulgt alle servicer. Rød med 18" felger og tan skinninteriør + +. Problemet er at jeg har ingen kjennskap til disse bilene. Jeg har hørt skrekkhistorier om at motorene på disse bilene går fortere enn svint og at når det først skjer noe så er det damn expensive. Jeg kan forstå at det er dyrt i og med at det er en Ferrari, men er motorene så elendige som de skal ha det til? Hvordan er det med soting og slik (ikke soting av vinduer :P )?
Keep on dreaming, kid ;)

#21353  av cameleon

Du vet da vel ikke hvordan min økonomi er, gjør du chris :wink: eller om det er jeg som kjøper noe slik :twisted:

#21355  av chris

cameleon skrev:Du vet da vel ikke hvordan min økonomi er, gjør du chris :wink: eller om det er jeg som kjøper noe slik :twisted:
Hehe, nei, gjør jo ikke det. Eller, vet litt om økonomien din da :P
Vet også at når servicer må utføres på en Ferrari, så koster det skjorta. Når ting går i stykker, så koster det ennå mer.
Soting av motorene er bare et problem hvis man ikke drar på i ny og ne ;)

Husk forresten at det ikke finnes noen ferrari-forhandler/importør i norge lenger. La Strada gikk jo konk, som de fleste vet.

#21356  av cameleon

Er en privatperson som eier denne da. Og for å være helt ærlig så var det min far som kom med forslage om å skaffe noe slik til meg. Ikke ta meg for en snobb nå da. Er ikke det. Men jeg skal i alle fall ned å prøvekjøre den neste helg :D Så da skal jeg få lagt ut bilder på forumet og kanskje video hvis jeg får det til :wink:

#21361  av CelicaTurbo

vel, før du kjøper noe slikt så undersøk priser for generelle vedlikeholdsdeler og service relativer materiell.. man hører liksom om personer med eldre Ferarrier som betaler mange titalls tusen kroner for en enkel service :shock:

#21362  av chris

CelicaTurbo skrev:vel, før du kjøper noe slikt så undersøk priser for generelle vedlikeholdsdeler og service relativer materiell.. man hører liksom om personer med eldre Ferarrier som betaler mange titalls tusen kroner for en enkel service :shock:
Både eldre og nyere. Det koster så sykt mye.

#21363  av chris

Men lov meg en ting da. HVIS du kjøper, så skal jeg prøve :D

#21365  av cameleon

Blir det slik så skal du få prøve den Chris :wink: Det lover jeg deg! Men som celica turbo sier, så er planen å undersøke hva div div koster. Er som sagt ikke kjent med slike kjøretøy og hvis det er slik at disse bilene er katta i sekken eller Lemons som det kalles i usa, så kan det hende at det blir mindre moro en hva en hadde drømt om. Vil jo bruke pengerpå mer enn bare reperasjoner annenhver måned. :? ønsk meg lykke til :wink:

#21380  av Mr2 Mk2

Dyr på service er de hevrtfall :shock:
Men Ferrari er Ferrari,hadde vært steikje artig bare du er forberedt på UTGIFTENE!

#21386  av funkes

Jeg tror en Ferrari koster mer enn det smaker i Norge!
Service koster skjorta og motoren soter du ned nesten garantert.

#21392  av Bjørni

Ehhh.... hva med forsikring?

#21393  av tbergstad

Er vel tilnærmet umulig å kjøre med noe sånt om vinteren?.. Da er gt4 go å ha.

#21403  av CelicaTurbo

forsikring trenger ikke bli så ille med tanke på at det er få av disse bilene og det er helst rolige sindige eldre herrer som kjører slikt kanskje? Pluss A-gjengen da :) Husk at du med en Fieste 1.1 kan gjøre heftig mye skade på en Ferrari, Jaguar osv, ergo er det ikke bilens verdi som har så mye å si for prisen på forsikring, det er personen som kjører og statistikken for bilmodellen, bosted osv :)

#21405  av chris

CelicaTurbo skrev:forsikring trenger ikke bli så ille med tanke på at det er få av disse bilene og det er helst rolige sindige eldre herrer som kjører slikt kanskje? Pluss A-gjengen da :)
A-gjengen kjører vel ikke sånne gamle Ferrarier. De kjører vel bare de nyeste :P Er utrolig hva de har råd til forresten, når de ikke har noen inntekt. Har norsk sosialtrygd, og kjører Ferrari.. :roll: