TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SmÃ¥gal motorsykklist

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#143816  av TOYPARTS

sleeper skrev:er jo ikke værre en og se på 402 tider på sykkel det! er ikke helt sinnyke tider de kjører! (ivertfall ikke med en vanlig sjåfør!)

en rå gatebil kjører bedre eller samme tider som en sykkel!
så det er ingen selfølge at en sykkel på gata vil kjøre fra en bil!!
Om man tar en sykkel og en bil fra bergen til oslo, så er jeg 200% sikker på at jeg skulle kjørt fortere enn en sykkel, selvfølgelig ikke med en original bil da.

#143822  av mr.two

Hva er det dere egentlig diskuterer nå, om hva som er mest idiotisk å råkjøre med, eller hva som er raskest fra a til b ? Er forøvrig klar for et Oslo - Bergen race. Alla faktorer tatt i betraktning tror jeg nok mc'en har et overtak, selv om du kommer med 1000hk supra.

#143845  av TOYPARTS

mr.two skrev:Hva er det dere egentlig diskuterer nå, om hva som er mest idiotisk å råkjøre med, eller hva som er raskest fra a til b ? Er forøvrig klar for et Oslo - Bergen race. Alla faktorer tatt i betraktning tror jeg nok mc'en har et overtak, selv om du kommer med 1000hk supra.
Den er god, hvor mye peng setter du på det? er klar jeg.

#143993  av mr.two

TOYPARTS skrev:
mr.two skrev:Hva er det dere egentlig diskuterer nå, om hva som er mest idiotisk å råkjøre med, eller hva som er raskest fra a til b ? Er forøvrig klar for et Oslo - Bergen race. Alla faktorer tatt i betraktning tror jeg nok mc'en har et overtak, selv om du kommer med 1000hk supra.
Den er god, hvor mye peng setter du på det? er klar jeg.
Er en fattig student, så du trenger ikke ha de store forhåpningene. Men det er mange ting som kunne være interessant å satse.

#144051  av TOYPARTS

ok, den er god, jeg satser min bil og du din??

#144079  av mr.two

TOYPARTS skrev:ok, den er god, jeg satser min bil og du din??
Trodde jeg skulle kjøre sykkel jeg ? Hvordan bil dreier det seg om ?

#144096  av TOYPARTS

kjør sykkel du, supra mk2 med mer 700hk og eneste i sitt slag

#144119  av The Doctor

sleeper skrev:er jo ikke værre en og se på 402 tider på sykkel det! er ikke helt sinnyke tider de kjører! (ivertfall ikke med en vanlig sjåfør!)

en rå gatebil kjører bedre eller samme tider som en sykkel!
så det er ingen selfølge at en sykkel på gata vil kjøre fra en bil!!
Snakka med en gammel kjenning av meg. Han har en turbo konvertert 94mod CBR900rr Tror han hadde ca 170++HK på bakhjulet. Han kjørte på 9tallet på gardermoen 402m!

#144339  av grimfer

Et race fra Bergen til Oslo hadde nok sannsynligvis gått i bilens favør, tror jeg.

Mange tror at mc'er kan ta svinger i høyere hastighet enn biler, men det er en ren myte. Så lenge det er en godt balansert bil med nok hk og veigrep til å komme opp i hastighet på kort tid, vil nok bilens jevnere hastighet betale seg.

Men det kommer jo mer an på andre faktorer som annen trafikk og slikt :)

#144348  av mr.two

andre 1 skrev:Kansje du skulle se dennne videoen før du aksepterer veddemålet mrtwo http://www.dumpalink.com/media/11327416 ... e_Carrera_
Banekjøring er noe helt annet en kjøring i trafikk. Er vanskelig å si hvem som vil ha største fordelen. Er det mye trafikk på veiene har ikke bilen en sjangs, mc'en kjører på den gule stripen. Bilen er avhengig av å møte minst mulig biler for å kunne holde en høy gjennomsnitts hastighet, mc'en trenger ikke ta hensyn til slike faktorer. Det er vel ikke 4 felts motorvei til bergen ?

#144352  av andre 1

Da er det vel ikke noe å lure på da ???

#144362  av grimfer

Det hadde jo vært et morsomt eksperiment, jeg melder meg som tidtaker, jeg!

#144375  av jumbo

Som nevnt vil jo trafikken være helt avgjørende.... med nevneverdig mye trafikk er det jo soleklart, likeså klart andre veien dersom ingen trafikk

#144459  av The Doctor

Glem dette veddemålet nå. Det er ingen som tør det her uansett.. Det som ble sagt/eller spurt om her var vel hva som er værst av å grise kjøre med bil eller motorsykkel på offentlig vei.. Nå skal det jo races her fra oslo til bergen med bil VS MC her.. Også er det jo noen som begynner å si her at mc'n har klart overtaket pga trafikken. For den kan jo bare smette innimellom bila, mens bilen må ta hensyn til traffiken.. SÅ DA er det no værre å grise kjøre med mc enn bil da på traffikert vei...?

Eller???