Det er ikke noe gap å justere, heller ikke på 3S-GTE så langt jeg vet så det er jo mulig jeg tar feil der
11 grader gjør ingenting så lenge det er snakk om 3S-GE, du får en mager gevinst i effekt i bytte mot større sjangs for tenningsbank (som det er lite trolig at du vil oppleve uansett). Du vil også få bedre respons i motoren med mer tenning. Faktisk, om du kjører på 98-oktan på fast basis kan du få noen hester ekstra om du justerer tenningen noen grader til, men det er ikke standard og slikt gjør man på eget ansvar

Hvor mange grader var tenningen innstilt til før du justerte da?
Feilkode for lambdaen kan gi dårligere drag og respons, spesiellt på lave turtall og cruising. I verkstedsmanualen står det hvordan du kan feilsøke og sjekke lambdasonden, men det er greit med et analogt multimeter når du gjør dette istedenfor et digitalt, enklere å se svingninger med en nål enn på digitale tall med treg oppfriskning

Prosedyre her:
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... tem/34.htm
...og den pakningen til fordelerlokket er viktig, du vil ikke ha vann inn der
