Min Mr2 har litt dårlig respons. Hva kommer dette av? Reg reima eller tenning feil kanskje? (Har nye plugger, fordeler og filter..)
CelicaTurbo skrev:om det er MR2 mk2 du har: tenningen er ihvertfall enklest å sjekke, bruk en ledningstump og kortslutt TE1 og E1 i diagnosekontakten, vri deretter om tenningsnøkkelen to hakk og sjekk at motorlampen i dashen blinker i jevn rytme (ingen feilkoder registrert). Mens diagnosekontakten er kortsluttet kan du da sjekke tenningen med en vanlig tenningslampe fra biltema eller noe, tenningen skal være 10 grader som markert på veivhjulet. Det er enklere å se tenningspunktet om du skrur av dekselet som mellom karosseri og motorlukeHei. Nå har jeg kjekket om det kom opp noen feilkoder, men d var bare motor-lampen som blinket. Hva annet kan man se av feil der ?
skal du sjekke registerreimen må dekselet av, og for å få det av må motoren løsnes fra ett av motorfestene og deretter løftes opp litt.
CelicaTurbo skrev:om det er MR2 mk2 du har: tenningen er ihvertfall enklest å sjekke, bruk en ledningstump og kortslutt TE1 og E1 i diagnosekontakten, vri deretter om tenningsnøkkelen to hakk og sjekk at motorlampen i dashen blinker i jevn rytme (ingen feilkoder registrert). Mens diagnosekontakten er kortsluttet kan du da sjekke tenningen med en vanlig tenningslampe fra biltema eller noe, tenningen skal være 10 grader som markert på veivhjulet. Det er enklere å se tenningspunktet om du skrur av dekselet som mellom karosseri og motorlukeHeisann.. hvor fester jeg tenningslampa? litt usikker. Er det lett å løsne fordeler'n?
skal du sjekke registerreimen må dekselet av, og for å få det av må motoren løsnes fra ett av motorfestene og deretter løftes opp litt.
lasserj skrev:jeg hadde dårlig gassresons på tomgang, byttet rotor og fordelerlokk så ble responsen veldig mye bedre, men er det under kjøring er det nokk tenningen jaHei.. det har jeg byttet
CelicaTurbo skrev:Tenningslampen har normalt en "induktiv pickup" som du klipser rundt tennpluggkabel nr 1, samt to strømledningen til tenningslampen. Jord finner du en passende plassering for, og om jeg ikke husker feil så finner du +12v på en bolt i sikringsboksen på venstre side av motorrommet.. Få gjerne noen til å hjelpe deg om du er usikker for det er ikke bra å justere feil. Husk at diagnosekontakten må være kortsluttet mens du sjekker og justerer, og motorlampen må blinke kontinuerlig og uavbrutt i flere sekunder. Motoren skal være ca driftsvarm så pass fingrene når du justerer. For å justere løsner du to 14mm bolter på venstre side av fordelerlokket, så kan du vri hele fordeleren. Det er her en fordel med en som kan vri og en som kan titte med lampen.Det var bra forklart. skal nok klare det. Motoren må gå på tomgang eller?