The Doctor skrev:sleeper skrev:TOYPARTS skrev:
jeg har no til dags dato ikke blitt frakjørt av en sykkel med de bilene som jeg har hatt8)
og har vel heller ingen planer om og bli det!??!?
Da har du kjørt mot mange sykler!??!
Jepp det kan du trygt si deriblant zx12r, har også selv tl1000, den går ikke like bra som en værsting bil, kansje du vil tro det, men det er feil, når du har en bil som har seriøst mye hk så skal du ha mye matriell for å henge på, om man treffer en som virkelig kan kjøre sykkel så blir man frakjørt fra 0-100, men kom igjen i 60 eller 80 og oppover.
Husker spesielt godt en episode med en cbr900rr i danmark, mannen så febrilsk i speilene, og til slutt kjørte jeg forbi han i høyre feltet, dette er ikke kødd i det hele tatt, om du mener at sykler går så sinnsykt mye bedre enn biler, så vil jeg påstå at det er du som ikke har kjørt for mange spreke biler.
Jeg har jobbet som budsjåfør i mange år der vi også har hatt diverse sykler i drift, det å diskutere bil og motorsykkel med en som har en sprek sykkel er dødfødt, har diskutert dette opp og ned i mente MANGE ganger om hva som går best, han som var mest påståelig holdt godt kjeft etter en tur i gamlebilen min.
Vi har også et strekk der det blir prøvd biler og sykler i Bergen, det er en strekning på 605 meter somkommer rett etter en rundkjøring, en godt sprek bil har ca 200km/t-225km/t til det angitte punkt, har diskutert mange ganger om stillestående start eller rullende i 80km/t-100km/t blir noe høyere fart, men det gjør det IKKE, du skal være heldig om du greier 2-4km/t mer på strekket, faktum er at jeg har kjørt mot mange sykler og har til dags dato ikke blitt frakjørt, og ikke minst har jeg kjørt mange sykler også, men det er bare å glemme at de går like godt som en 500-700hk bil med ok vekt, greit at sykkelen har ca 1hk pr kg og ca det samme i moment, men de sliter uansett med luftmostand, om du ikke tror meg så er du velkommen i verkstedet mitt for prøvetur av en psykopatbil, kansje vi finner en sykkel også, eller vi kan bruke min.