TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SmÃ¥gal motorsykklist

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#143521  av The Doctor

Christian skrev:Jeg hater de JÆVLA motorsykelistene! Om jeg ikke hadde fått skylda skulle jeg gjerne klinka dem i sida idet de passerer meg, både i høy og lav hastighet. Hva om jeg faktisk ikke er 100% obs den dagen en eller annen tulling abselutt skal forbi og jeg drar bilen nesten oppå den gule stripa....?
Ja hva skjer da?? Motorsyklisten går på hue å du får en bulk i bilen din.. Motorsyklisten skjønner selv at det er hans egen feil..

#143554  av Johansen

OMG:o syke mann.. han der er ikke mye glad i live nei :o

så ut som han skulle treffe den siste bilen :shock:

#143673  av Christian

Ikke så sikkert at han/hun noengang får sjangsen til å finne ut av det :wink: Synes det er rart at folk tør å kjøre forbi når de ser det kommer biler imot.

#143755  av Tor

Idiotisk, tenk om han treffer en liten stein som ligger i veien og kolliderer med en Ford Mondeo med 3 barn og 2 voksne? Da har han netopp drept 5 helt uskyldige mennesker pga hans dumhet. 300 med sykkel på offentelig vei er uansvarlig og barnslig uansett vei standar og fartsgrense. Hadde det vært på autoban kan jegh til nød forstå det.

#143761  av The Doctor

Kjører det ikke mondeo'r på autobanen med 2 voksne og 3barn i bila der eller?

Visst en idiot i en bil på 1tonn+ kommer rundt svingen der i 200km/t å begynner å skli å treffer bilen som kommer i motgående. Han dreper ingen han da eller??

Å visst en motorsyklist treffer en bil i 300km/t så dreper han også seg selv da!

Alle med sportsbiler og R-sykler er idioter. Ikke kom å fortell meg her at noen her har aldri grise kjørt med bilen sin. Alle her har prøvd bila sine. Å det er derfor dere har sånne biler. Ja dere har bilene fordi dem ser bra ut også, men dere er fult klar over at det er mere hester i bilene dere enn det er i Hyundaien til mor.. Å alle har gassa med dem. Så klart dette med den motorsyklisten er litt ekstremt, men dere har satt andre i fare dere også..

En R-sykkel idag veier 140-170kg. med tilsvarende antall hester omtrent. Sykkelene har de værste bremsen, biter no helt sinnsykt. Demperne her helt værst de også.Sykklene går no helt sinnsykt. Syklene er liksom ferdige racermaskiner. Dere skulle bare visst dere for dere som ikke har prøvd en. Det går no så sinnsykt vilt.. Klart du får horn i panna.
Biler. veier jo over 1,1tonn++ hvertfall. ok bremser, ok understell. Dere kjører bila i over 200km/t, noen biler klarer jo å varve 250km/t har jeg sett. Er dette mindre idiotisk? En bil på 1,1tonn++ i 210-220km/t å treffer en annen bil, er det mindre ille enn når en sykkel treffer en bil i 280+km/t? Han med R-sykkelen kjører jo så klart fortere på samme strekningen som bilen for den bilen klarte jo ikke å få høyere fart. :wink:

Det jeg vil her at motorsyklistene med R-sykler er ikke no mindre idioter enn bilsjafører med sportsbiler. aight?

#143768  av TOYPARTS

The Doctor skrev:Ikke klag på motorsyklister.. Det er f... meg værre å grise kjøre med bil en sykkel. Dere er bare sjalu for at syklene går så mye bedre enn bilene deres :P :P
8) jeg har no til dags dato ikke blitt frakjørt av en sykkel med de bilene som jeg har hatt8)

#143772  av sleeper

TOYPARTS skrev:
The Doctor skrev:Ikke klag på motorsyklister.. Det er f... meg værre å grise kjøre med bil en sykkel. Dere er bare sjalu for at syklene går så mye bedre enn bilene deres :P :P
8) jeg har no til dags dato ikke blitt frakjørt av en sykkel med de bilene som jeg har hatt8)
og har vel heller ingen planer om og bli det!??!?

#143781  av The Doctor

sleeper skrev:
TOYPARTS skrev:
Da har du kjørt mot mange sykler!??!

#143785  av TOYPARTS

The Doctor skrev:
sleeper skrev:
TOYPARTS skrev: 8) jeg har no til dags dato ikke blitt frakjørt av en sykkel med de bilene som jeg har hatt8)
Da har du kjørt mot mange sykler!??!
Jepp det kan du trygt si deriblant zx12r, har også selv tl1000, den går ikke like bra som en værsting bil, kansje du vil tro det, men det er feil, når du har en bil som har seriøst mye hk så skal du ha mye matriell for å henge på, om man treffer en som virkelig kan kjøre sykkel så blir man frakjørt fra 0-100, men kom igjen i 60 eller 80 og oppover.

Husker spesielt godt en episode med en cbr900rr i danmark, mannen så febrilsk i speilene, og til slutt kjørte jeg forbi han i høyre feltet, dette er ikke kødd i det hele tatt, om du mener at sykler går så sinnsykt mye bedre enn biler, så vil jeg påstå at det er du som ikke har kjørt for mange spreke biler.

Jeg har jobbet som budsjåfør i mange år der vi også har hatt diverse sykler i drift, det å diskutere bil og motorsykkel med en som har en sprek sykkel er dødfødt, har diskutert dette opp og ned i mente MANGE ganger om hva som går best, han som var mest påståelig holdt godt kjeft etter en tur i gamlebilen min.

Vi har også et strekk der det blir prøvd biler og sykler i Bergen, det er en strekning på 605 meter somkommer rett etter en rundkjøring, en godt sprek bil har ca 200km/t-225km/t til det angitte punkt, har diskutert mange ganger om stillestående start eller rullende i 80km/t-100km/t blir noe høyere fart, men det gjør det IKKE, du skal være heldig om du greier 2-4km/t mer på strekket, faktum er at jeg har kjørt mot mange sykler og har til dags dato ikke blitt frakjørt, og ikke minst har jeg kjørt mange sykler også, men det er bare å glemme at de går like godt som en 500-700hk bil med ok vekt, greit at sykkelen har ca 1hk pr kg og ca det samme i moment, men de sliter uansett med luftmostand, om du ikke tror meg så er du velkommen i verkstedet mitt for prøvetur av en psykopatbil, kansje vi finner en sykkel også, eller vi kan bruke min.

#143799  av The Doctor

Hvor mange biler har 500-700HK.. Det er det samma som å si at man skal kjøre mot en R1 det med fabriks kit..eller andre trimma sykler.. TL1000 er jo ikke akkurat plast raketten da. Sitter gjerne på med en bil jeg med over 500HK. Det har jeg ikke gjort ennå så ingen gatebil har direkte imponert meg....

#143800  av Amund

kan skrive under på den der! Har vert med både i toyparts sin gamle blå, og på sykkel. må si at personlig vart eg skuffa over motorsykkel eg. (zx9r)
Så om det er noen som fremdeles mener at sykkel går bedre enn bil, ta en tur til bergen. så får vi demonstrere :twisted:

#143801  av The Doctor

Langt til Bergen, men vi skal prøve å se hva vi får til til sommeren!!

GOD HELG!!

#143804  av TOYPARTS

The Doctor skrev:Langt til Bergen, men vi skal prøve å se hva vi får til til sommeren!!

GOD HELG!!
Du er velkommen 8) 8)

#143806  av TOYPARTS

The Doctor skrev:Hvor mange biler har 500-700HK.. Det er det samma som å si at man skal kjøre mot en R1 det med fabriks kit..eller andre trimma sykler.. TL1000 er jo ikke akkurat plast raketten da. Sitter gjerne på med en bil jeg med over 500HK. Det har jeg ikke gjort ennå så ingen gatebil har direkte imponert meg....
har ikke sagt at tl1000 kan fly , men så er det vel heller ingen som har sagt at min er original heller, det var du som sa at biler gikk dårligere enn sykler og derfor sa jeg at jeg ikke hadde blitt frakjørt enda, regner absolutt med at hayabusa hadde kjørt fra meg, men så er jo ikke den nye bilen min ferdig heller enda :twisted: :twisted: hva skal til for å imponere deg med en gatebil? sinnsyke kjøreegenskaper eller, så mye effekt at man fint kan rive den løs i 180km/h?

#143810  av sleeper

er jo ikke værre en og se på 402 tider på sykkel det! er ikke helt sinnyke tider de kjører! (ivertfall ikke med en vanlig sjåfør!)

en rå gatebil kjører bedre eller samme tider som en sykkel!
så det er ingen selfølge at en sykkel på gata vil kjøre fra en bil!!