Sindre: hehe.. ja samme som er problemet her.. man hisser seg jo opp selv, og da er det ikke lett å få frem noe genialt der og da.. Vi skal være glad det er såpass lite knuffing og slossing i trafikken som det er... I USA er det jo en million ganger værre.. der skyter folk hverandre fordi noen fløyter på dem... heh.. syke folk der borte, men desverre har vi jo en del sykinger her i Norge også.. Heldigvis har vi en fornuftig våpenlov her i norge (jøss.. en ting som faktisk er FORNUFTIG her i landet, det tilhører skjeldenheten, men nok om det) slik at dette ungås.
Jeg husker jo en annen episode også:
Jeg skulle til byen en tur, så jeg snek (som vanlig) i bomstasjonen.. Bilen forran meg syntes tydeligvis ikke det var spesielt kult at jeg snek mens han måtte betale.. så han legger bilen på tverra og stopper for å "sperre meg inne.." jeg hugger jo inn bremsene for ikke å kjøre på han... samtidig ser jeg fyren kommer hoppende ut av døra.. dette var jo en stor varebil.. og en fyr i 40 åra kommer hoppende ut og så rimelig forbanna ut... Jeg kunne jo stoppet og tatt en diskusjon på det, men da hadde jeg jo garrantert blitt "busta" av folka som jobber i bomstasjonen, og purken hadde sannsyneligvis kommet og skrevet en større bot til meg.. så jeg fant det lurest å bare hive meg oer den doble sperrelinjen og kjøre FORBI fyren som stod der og sperra veien for meg, og forbi og inn i tunnellen... jeg ser i speilet at fyren kaster seg i bilen og skal ta opp "jakten på meg" jeg tente at nå ringer han vel purken og greier.. så jeg ga jo bånn gass.. hadde vel rundt 200 på rakstrekka der for å komme meg unna og ut av tunnellen før eventuelt politi skulle dukke opp... han hadde jo en treg varebil så jeg kjørte jo fra han.. men fyren holdt faenmeg følge til jeg nermet meg 150! syke J**EL!
Greit nok at det ikke er lov å snike, det vet jeg og. en dette er et spesielt tilfelle på en bomstasjon som er nedbetalt men som fremdeles krever inn penger, så jeg og flere til boikotter hele bomstasjonen ved å snike.
En annen ting, og dette ser jeg på som litt graverende: er at Helt alminnelige folk skal begynne å oppføre seg som POLITI i traifkken. hvem gir han rett til å forsøke å stoppe en annen traffikant på denne måten? hvem gir han rett til å ta opp en biljakt som potensielt kan gi et tragisk utfall?
Slik jeg er det skapte han flerfoldige farlige siuasjoner:
1. Da han bråbremset, jeg kunne lett ha kjørt rett inn i bilen hans.
2. Da han tvang meg til å kjøre over dobbel sperrelinje rett før en krapp sving der jeg ikke hadde sjangs til å se om det kom bil imot
3. Når han tok opp jakten på meg og presset meg til å kjøre farlig fort...
Jeg var mektig forbannet der og da.. men heldigvis beholdt jeg fatningen og gjore det eneste "smarte" jeg kunne gjøre.. Noen ganger er det rett og slett best å bare komme seg vekk så fort som mulig... Hadde det vært en annen situasjon uten bomstasjon og styr så skulle jeg MER enn gjerne ha stoppet og tatt en diskusjon, hva det nå enn måtte ha vært..
Jeg sier det igjen: hvorfor kan ikke folk passe sine egene saker?
Det virker nesten som om folk "bryr" seg 10 ganger mer etter at jeg fikk meg kul bil. Er det sjalusi det går på eller hva er det som får folk til å oppføre seg på denne måten?