TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fujimi "New MR2"-modell ferdig

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #8852  av Erlend

Da er endelig modellen ferdig! Dette er vel det settet jeg har brukt mest tid på av alle jeg har lagd, ikke fordi det var så veldig komplisert, men fordi jeg ville ha det best mulig. Skjærte nøye til alle delene, malte dem med helt riktige farger osv. Har også polert (du leste riktig) settet, slik at plasten skal se mer ut som ekte lakk :)
Var litt misfornøyd med måten settet satt sammen, det var ikke alle steder det passet like bra, og frontruta ble levert med en stor sprekk! Men siden jeg bestilte det fra USA og ikke ville sende det tilbake og ordne, godtok jeg det. Nå ser det iallefall ganske bra ut - her er bilder:

Bilde
Bilde

Hva synes dere? :D

Endelig har jeg noe å feste øynene på mens jeg venter på å få råd til egen MR2... :wink:

#8857  av Amund

veldig bra! veldig bra! :D

#8863  av CelicaTurbo

hehe, stilig det der.. kunne tenkt meg en GT4 til å ha på kontoret på jobben jeg, med full rally dekor. Det hadde vært kult :)

#8914  av MR2turbo

Det så MEGET bra ut, Erlend :D du kan jo reise på treff i den ;)
Jeg går å sikler på å få meg et sånt sett jeg og.. får se etter hvert..

#8921  av Erlend

Hehe, får ta den med til Vålerbanen så jeg også har noe å vise frem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#8930  av MR2turbo

hehe.. det hadde jo vært tøfft å stillt den ut mellom 2 store.. men den hadde vel blitt tråkket på... kan jo sette den på dashen til Erling, kansje? må jo være i en rød bil ;)

#8942  av erling

Stiller gjerne dashen til disp jeg for et sånt respektabelt bygge. :D

Er litt artig å putle med og sånn byggesett. Bror min holder på med en RC-bil nå,
ganske feite felger på den. Felger blir vel første eventuelle "modd" på MR2'en Erlend? :mrgreen:
Vedlegg
rc-skyline.jpg
rc-skyline.jpg (47.71 kiB) Vist 2067 ganger

#8957  av Erlend

Garantert :) Har lyst på noen skikkelige streetracing-felger, slik som Volk Racing/Ray's engineering 5-eika.

Har forresten en bensin-RC-bil hjemme, mangler bare litt fiks på motoren for å få den igang. Er en Porsche GT3...rimelig rask også! Hadde vært fett å fått den ferdig og kjøpt inn et Skyline/Supra karosseri...

Klart jeg stiller modellen til rådighet for Erling :wink:

#9088  av arild

Hei! i det byggesettet ditt, fulgte det med en tegning alà denne her?
Hvor bestillte du kittet fra?

#9090  av Erlend

Dette er et utsnitt av byggetegningen som fulgte med.

Bilde

Jeg bestilte settet fra Image Anime - http://matrixcollectibles.site.yahoo.net/index.html, som jeg tror er et ganske seriøst firma, de sendte pakka mi med UPS uten ekstra kostnader og greier.

Har forresten bestilt en bilDVD nå, fra FullBoost.com.au i Australia. Den ser rimelig rå ut! Noen av Japans beste bilkjørere samles og tester den nye Nissan 350Z, samt kjører et vilt race i fjellet, med AE86, MR-S og Skyline bla. Link - http://www.autospeed.com/shop/category_ ... =104440430

#9098  av arild

nice! takk! har vært på utkikk etter en sånn "blueprint" lenge!

#9104  av turboman

Heisann

Fin bil du har laget...

Var inne på siden der du bestilte, og prøvde selv å bestille en slik bil.

Men, når jeg velger "land", kommer ikke Norge opp som alternativ. Nærmeste er Sverige..

Vil du fortelle hvordan du fixet det (om du f.eks. bare sendte de en mail).

og, hvor mye måtte du betale? Så en som kostet 10.99$, dvs. rundt 100 kroner?

mvh
Knut Erik

#9110  av Erlend

Ligger en annen tråd her litt tidligere på forumet som omhandler hvordan jeg bestilte :)
Jeg var så heldig å ha kjente rett over Sverigegrensa som jeg sendte det til. :D

Men bare så det er sagt så finnes det flere butikker på nettet som har samme byggesettet, kan sende til Norge og kanskje er litt billigere også.

Eneste grunnen til at jeg bestilte dette spesielle settet var at det var det eneste jeg fant der ute som hadde 94-spec baklys 8) Resten av settet var ikke så bra, med litt dårlig passform og altfor høye fjæringer (etter min smak)...