TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Molbo Norge og dens Paregraf-Ryttere

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#90276  av GT_rider

Har en lignende historie som GT4 CS. Foreldra mine var på vei til hytta si. Kom nesten til Voss, da de blei stoppa av noen fra biltilsynet. De tenkte det var vogn og førerkort kontroll, så de blei litt overraska over at ho kjerrringa som vinka inn kom på høgre sida. Sveiva ned vinduet, og følgende ko. "Ja det var her de ikke hadde belte på seg" Mutter som det gjalt protesterte heftig. Hn hadde hatt på seg belte, ikke løgn det. Ho sto på sitt, det samme gjorde tilsynet. Første dama gikk, og ei ny kom bort. Fikka samme svar fra mutter. i alt var 4 stk borte og påsot at mutter ikke hadde på seg belte.
hadde noen sett at ho ikke hadde hatt på seg belte før dei blei vinka inn. NEI!!!
Det var en bekmørk, og regntung kveld i 8 tida i midten av desember, og helt forbanna umulig for han soppen som sto oppe på ei bru, å se om noen brukte belte eller ei.

Det innså han som hadde stått der. Var forøvrig siste bilen de vinka inn for kvelden.
Hadde ikke han sagt til dem at de ikke kunne gi mutter bot, så hadde ho sikkert fått den..
Blei bare ord mot ord, da ingen av dem kunne bevise noe som helst. Slik er det i de fleste beltekontroller. Der mener jeg de burde hatt bevis i form av foto.. Ellers kan du faktisk oppleve å bli flådd av det offentlige ( som om vi ikke blir det fra før kanskje)

Det som var litt dumt med hele historien var at jeg ikke var med :P Kunne vært skikkelikig artig å sett hele opptrinnet live.

#90332  av 2fastgt4

Veldig bra.Men jeg vet at mange av dere har flere historier. :D

Vel,her er en till.
Dette var den gang jeg hadde mopped. :) Ble stoppet av biltilsynet i en rutinekontroll for mopeder.
Feil jeg viste om peden:slitt bakdrev,større gasser,større dyse,større framdrev,umerka trimsats sylinder(skal vere et 49ccm merke),trimpotte bak.
Neket satte sykkelen på en transportabel rulle laget for mopeder.
Med et resultat på 98 kmt.
Neket spurte meg om jeg hadde trimmet peden?Han må jo vert sabla dum,så jeg svarte nei.
Neket satte seg ned foran peden og så "grundig" over den. :roll: :roll:
SÃ¥ sa han:jeg kan ikke se noe,men hva har du gjort med bekdrevet?
har du slipt det til for at det skal gå fortere?
2 sekunder stillhet følger.Så begynte en 20tals mopedister å gapskratte.
Da skjønte han hvor DUM han var.GA meg en mangellapp med følgende kommentar:Dette kan vi utrede på biltilsynet.

På biltilsynet justerte jeg luft/bensin skrua så driten gjorde så vitt 50kmh.
så var den saken ute av verden.dette er 17 år siden nå.

PS:det samme neket stoppet jo oså en 125ccm(rutinekontroll for mopeder)
Han ble stoppet fordi det var to på sykkelen.føreren prøvde å forklare at det var en motorsykkel,med plass for to.
Det stive neket ba om førerkort og vognkort takk.
Da det viste seg å stemme måtte han likevel ta den på rulla.
Problemet er at rulla er kunn laga for moppeder og dens hjulbredde.
Så bakhjulet gikk ikke nedi.OG tror du ikke neket måtte be om vognkortet en gang til.Måtte jo se at dekkdimmen var riktig.

Dette sier litt om hvor ivrige dem er til å finne feil :evil:

ver snill å holde denne tråden ren.ting som har med biltilsynet og kontroller er velkomne. :D

#90415  av Neemi

Ikke for å ødelegge for alle dere som nå sitter og godter dere sammen over hvor idiotiske de kan være, men noen av oss må jo være unntaket.
Skal sies at jenter kanskje slipper billigere unna?

Uansett....har hatt lappen nå i tre og et halvt år, og ble stoppet første gang for to uker siden. Standard promillekontroll, frem med vognkort og førerkort og så var det bare å blåse og værsågod kjør videre.
Synes det er helt utrolig at jeg aldri har blitt stoppet eller tatt for noe tidligere for jeg skal være helt ærlig å si at ejg ikke alltid kjører som en engel på veien. Ihvertfall ikke slik som en engel etter purk/tilsyn sin definisjon skal kjøre.

Ellers på biltilsynet så har vel det største problemet vært lange køer og lite opplyst ansatte. Man blir henvis hit og dit og har du et spørsmål så er det garantert at du blir henvist til en annen luke, eller at den du spør må finne noen andre fordi de ikke vet selv.
Greit at det e rmye å forstå seg på, men sånne enkle ting som de burde kunne for å sitte bak skranken forventer jeg at de kan!!

#90418  av kaimagne

Må si at jeg fikk meg en hyggelig overraskelse i går da jeg ringte for å sjekke når bilen min skulle inn til EU-kontroll. Det er jo slik at alle biler som er 4 år eller eldre skal sjekkes annethvert år. Bilen min er 2001-mod, med regnr som slutter på 4. Det tilsier sjekk innen utgangen av april i år.

Men, siden den er importert, så hadde ikke "systemet" fanga opp denne bilen, så bilen skal fremstilles for EU-kontroll innen utgangen av april 2007. Penger spart... :)

Nå er det jo forsåvidt systemets mangler som gjør at jeg slipper unna, men jeg har IKKE tenkt å påklage dette...

#90430  av spkstrp

kaimagne skrev: Men, siden den er importert, så hadde ikke "systemet" fanga opp denne bilen, så bilen skal fremstilles for EU-kontroll innen utgangen av april 2007. Penger spart... :)
...
For ikke å snakke om blod svette og tårer... ;) skjønner godt at du ikke gidder å "klage" på det nei :lol:
 #90471  av torjusrr

kjenner en som ikke fikk godkjent senkesettet sitt på en corolla fordi tuv papirene var på tysk. dette skjedde i kristiansand. han dror til arendal og fikk det godkjent med en gang

nå skal det sies at når jeg skulle regge min bil, så skulle jeg ha godkjent stigtrinn på bilen, i kristiansand med tyske papirer. men da gikk det fint fordi bilen ikke var registrert i norge enda?

#90478  av jumbo

Mener huske det finnes en regel som strengt tatt tillater bilstilsynet å kreve dokumentasjonen på nordisk språk, men dette er jo helt på trynet å forlange, så lenge godkjenningsorganet det nå en gang har valgt å stole på er tysk...

Ikke ser jeg grunnen til å mase om språk heller, de har jo operert med tuv-papirer på tysk i årevis, hvorfor skulle tysk plutselig ha blitt så mye mer problematisk enn før? sukk