TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Molbo Norge og dens Paregraf-Ryttere

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #90081  av 2fastgt4

Vet ikke hvor jeg skal begynne,men jeg er jævelig forbanna på biltilsynet.
Det hele startet med en sint telefon fra min kammerat.Han er eier av en forbannade fin Corado G60.
Saken er den at han ble stoppet av en rutinekontrol utført av statens apostler.Da dem ikke kunne finne noe feil på bilen hang de seg opp i hjulene på bilen.Dem syntes det så stort ut med 17".
"MANGELLAPP" ble utskrevet.
Da var det bare opp til kammeraten min å bevise at dette er greit på den bilen.Han skaffet da pappirer fra VW Norge at bilen er godkjent med den aktuelle dekkstørelsen på den felgstørelsen med det innpresset han har.Det pappiret nevnte oså noen felgmerker som et eksempel.
Med seg på visning hadde han også pappirer på de felgene han har.Dette var bare ett pappir som fortalte målene på felgen,størelse og impress.

Da skulle en jo tro at alt var greit,ikke sant.

Og bare for å nevne det så har han ikke for breie dekk som kan gå borti kjermene.Og rullediameter er under 5% større og impresset er riktig.

Biltilsynets respons på dette er:VI SER AT ALT STEMMER MED PAPPIRENE. DET ER INNENFOR ALLE MÅL.MEN FOR Å FÅ DET GODKJENT MÅ VI HA TYPEGODKJENTE TUV PAPPIRER PÅ AT AKKURAT DE FELGENE ER GODKJENT PÅ DIN BIL.DA VIL DU FÅ DET TRYKT PÅ VOGNKORTET DITT OGSÅ.

Shoot to kill :twisted: :twisted:
Forbannade skinkeryttere og paragrafryttere.

Ikke det at det blir så vanskelig å skaffe slike pappirer men det må da gå ann å vere litt smidigere enn det.uhhhhhhhhhhfffff.

#90087  av sindrejl

altså hvor sykt er ikke det!? Skal man i prinsipp ha papirer på at felg er godkjent til den og den bilen? Ikke at bil er godkjent med så og så stor felg osv?? Helt molbo

#90096  av mralp

Er en grunn til at jeg behold mine 14" orginalfelger :)

#90104  av GT_rider

Slikt skal være totalt unødvendigt å gjøre. Da er det bedre de sitter inne og drikker kaffi :evil:

#90111  av spkstrp

hehe.. ja .. store felger liker de generelt dårlig.. De begynte forresten å messe på dekkbredden på en 79 corvette.. (stod smalere i vognkortet enn det dekkene var).. Men da holdt det faktisk å vise til at bilen ble solgt ny i statene med den dekkdimmensjonen. men firkanta ja ? :roll:

#90116  av Erlend

Er det mulig... vi skulle hatt smugla inn noen flere autofile Biltilsynsfolk, da hadde det vært moro å vist bilen! Hva slags personer er det egentlig som begynner å jobbe på biltilsynet? Byråkrater som ikke har erfaring med bil i det hele tatt, bare tall og forskrifter?

#90121  av celicat23

En kompis viste bilen sin, og fikk beskjed om å fikse papirer på senkesettet sitt. Så kom han tilbake med det. Greit. Men da måtte de plutselig også ha papirer på at de felgene/dekkene han hadde var godkjent på den bilen, med akkurat det senkesettet.

De kunne bare sagt med en gang hva de egentlig mente første gangen: vi er noen forbanna svin som ikke har tenkt å godkjenne den bilen din, uansett, for vi er en gjeng rasshøl.

#90130  av sindrejl

celicat23 skrev:En kompis viste bilen sin, og fikk beskjed om å fikse papirer på senkesettet sitt. Så kom han tilbake med det. Greit. Men da måtte de plutselig også ha papirer på at de felgene/dekkene han hadde var godkjent på den bilen, med akkurat det senkesettet.

De kunne bare sagt med en gang hva de egentlig mente første gangen: vi er noen forbanna svin som ikke har tenkt å godkjenne den bilen din, uansett, for vi er en gjeng rasshøl.
helt sinnsvakt.. har overhode ikke ting med saken å gjøre jo.. fy faen så sprengte rasshøl dem digger å være

#90151  av Tor

Hørtes uasnsynlig merkelig ut, kan jo ikke henge seg opp i slike ting da.

Har i Tromsø er de snille etter min mening, de reagerer ikke på små ratt, st0re felger, div lys eller noe slikt :)

Greie er det og ha med og gjøre også.

#90211  av 2fastgt4

Dette var Kongsvinger.Men send gjerne noen snille Tromsøveringer ditt. :D
Måtte vise 929 Masda`n min engang i Oslo,dem sa jeg måtte skifte bremser hele veien,noe jeg reagerte på da jeg akkurat hadde skiftet alt.
Det inkluderer calippere og skiver og klosser.
Men de mente det ikke var bra nokk.Da tokk jeg med bilen til Masda og forklarte dem problemet.Mekanikkeren så på jobben jeg hadde gjort.
Sjekket at det ikke var luft i systemet.Masda mekanikkeren sa jeg hadde gjort en bra jobb.Bremsetesta bilen og denn var helt fin.
Hann sente da pappirer til biltilsynet at alt var i kjønneste orden.

Poenget her er at ingenting ble forbedret på Masda.Og de så ingen problemer med å godkjenne bilen.Han sa også at bedre kan det ikke bli.

Man kan jo lure på hva faen biltilsynet egentelig driver med.

Ver snill å gjerne bruk denne tråden til lignende historier. :)
Jeg kan komme med flere slike tilfeller hvis jeg ser noe interesse for det.

#90219  av GT4 CS

Skal vi ta et ts-ogn treff på kongsvinger utenfor biltilsynet, høres jo helt bak mål ut. Ble så forbannet da jeg leste dette at jeg sitter og dirrer nå. Hadde jeg vært han kompissen din trur jeg at jeg hadde finni den største skiftnøkkelen og stappet den et vist sted på han jævla bilusakskyndige fyren. Helt seriøst hadde jeg faktisk kjørt saken videre og ikke gitt meg før han aktuelle molboen mistet jobben sin.
Men det er desverre altfor mange episoder på at de i biltilsynet er noen idioter. Nå som de har beltekontroller og slikt er de jo helt krakilske. De er jo tross alt nesten politi :wink: Holdt på og kjøre ned en slik barteprydet bilmann en gang :D De hadde kontroll i solheimsveien i lørenskog. Jeg var på jobb og hadde som vanlig dårlig tid. Så han dem sto der og slakket litt av. Kommer og en bil imot meg, og den personen hadde ikke på seg beltet, dette ser da tydeligvis han barteprydete mannen i fin gul refleksvest og løper da over veien rett forran bilen min, sneier han i 60kmt, om jeg ble sinna? Nei ble jo ikke det, jeg ble FORBANNET, rygger tilbake og kjører ned vinduet og nevner et par gloser som ikke egner seg på trykk. Fyren var jo helt vill i øya, barten hans vibrerte jo og. Sikkert fordi han ivrig sto og bladde i blokka si for og skrive ut forenklet forelegg. Detter er faktisk sant da, så det sier noe om hvor lite som kan befinne seg åppi hodet på folka i biltilsynet. Man løper jo ikke rett ute veien forran en bil uten noe som helst forvarsel og risikerer liv og helse for og ta en uten bilbelte. Men jeg har og hørt historier om folk med noe i hodet på biltilsynet, desverre hører man ikke om det så ofte.
En jeg kjenner kjører rally, han hadde vært sørover på rally og var på vei hjem etter et løp. Ble stoppet i teknisk kontroll av biltilsynet. Han måtte sette igjen hengeren sin pga den ikke låste hjulene ved bråbrems, han kunne dokumentere at bremsene var nylig skiftet og i god stand. De bremset jo slik de skal og, og låse hjula på hengeren er mindre lurt. Men dette nektet han dusten i gul refleksvest og godta. Så det ente med at de måtte klage og fikk faktisk en unskyldning i ettertid. Men hva hjelper det da de måtte sette igjen henger og rallybil i grimstad for og komme tilbake og hente den noen dager senere?

#90261  av FireWalk

Jeg har akkurat hatt besøk av en kompis fra australia i 3 uker nå.. og hver gang han er her er han frustrert over hvor mye bedre alt er i Australia... ja klart er vi mye rikere enn Australia... Men han sier at der nede har folk faktisk råd til å gjøre hva de vil.. de kan ta kontroll over sitt eget liv, om noenvil starte en butikk så kan de gjøre det.. hvem som helst kan skape sine egene muligheter der borte akkurat som i USA. Mens her i Norge er alle begrenset av avgifter og skatter... og det finnes ingen bomstasjoner der borte.. eneste han vet om er en bru der det koster 10 kr å kjøre forbi..

Jeg syntes nesten det er provoserende.. her kommer han ra Australia som er et middelklasseland å regne i forhold til norge som er et av verdens desidert rikeste land og hvor levestandarden skal være så høy...

vel... Velkommen til skattenes og avgiftenes land sier jeg hver gang han kommer... da bare sukker han.. vel vitende om at han kunne fått 10 halvlitere hjemme til prisen av en her...

#90265  av FireWalk

en ting til.. han iriterer seg SPESIELT Over bomstasjonen her nede... vi er oMRINGET av bomstasjoner... 60 kr hver vei + kr 18 pr. pers i bilen. Det blir ganske mye penger til slutt..

Han er den dag i dag FORBLØFFET over at ingen har SPRENGT hele bomstasjonen enda.. samme med fotoboksene.. han sier at hadde det vært i Australia så hadde folk SPRENGT Bomstasjoner og fotobokser samme dag som det kom opp.... og det til tross for at politiet der nede er fryktet mer enn noe annet.. (Et skjevt blikk på en politimann og du får rundjuling med batong).... Likevel.... er det rart han kaller nordmenn for "puppets...." ?

Dette med at man må ha papirer på absolutt ALT bekrefter jo at staten EGENTLIG Ikke syntes at bil er greit i det hele tatt...

Nei folkens, la oss revertere til hest og kjerre så kanskje de blir fornøyd!

Hadde jeg vært dødssyk og kjente at nå var slutten nær så skulle det ikke kostet meg en kallori å hugget ned samtlige fotobokser i fylket, sprengt alle bomstasjoner og ringt inn div bombetrusler til diverse etater :-)

Problemet med nordmenn er bare at om 3 maskerte menn står å sager ned en forhatt fotoboks så er det alltid en eller annen idiot som ringer onkel politi for å rapportere om det.. god sammfunnsborger som han er....

PUPPETS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ta de TUV papirene og putt dem så langt oppi ræva deres at de kjenner det KLØR på drøvelen!!!

papirer på at et dekk er godkjent med den og den felgen.. og at den og den felgen er godkjent på den og den bilen... nei jeg må bare le.... det er så dumt at det blir morsomt... og jeg trodde Amerikanerene var dumme....

#90266  av celicat23

Det "fine" med biltilsynet er at det er så forskjell fra sted til sted. Og de som jobber der trenger ikke følge noen lover og regler -- de trenger bare MENE noe. Så lenge de MENER noe er feil, så går det ut over deg. De trenger ikke dokumentere en dritt. Bare stå og juge deg opp i trynet.

Forbanna ¤&#/#¤%/%¤#¤ !!!!

#90270  av FireWalk

du skulle tatt med et balltre (med TUV papirer som bekrefter at balltreet er godkjent til dine hender selvfølgelig) også svinget til det du var god for. Så lenge det er TUV godkjent så er det vel greit? :wink: