TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal til Bergen lørdag 12.2 og prøvekjøre bil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #87281  av jan-erik

Hvis været holder seg bra i Bergen (dvs tørt nok til å prøvekjøre bil med sommerdekk) så blir det en liten Bergens tur på meg til lørdagen. Blir ikke mange timene der før jeg skal ta toget tilbake igjen 16:00, men kunne vært artig å hilse på noen TS-OGN bergensere når jeg først var der.

#87287  av Speeder

Du glemte en viktig detalj :wink:

#87288  av kennethx

ta natt toget hjem igjen, så kommer du på PS2 kveld med oss....JA jeg fikk fri! It's still on?!

#87291  av Kebab gud

Speeder skrev:Du glemte en viktig detalj :wink:
nettop ..
hvilken bil er det du skal prøve?

#87344  av jan-erik

:oops:

Skal se på en '95 Porsche 968 Club Sport. Blir nok dessverre ingen Toyota neste gang, selv om en Celica GT-Four WRC hadde fristet veldig. Så nå blir MR2-en solgt :-( .

#87346  av jan-erik

kennethx skrev:ta natt toget hjem igjen, så kommer du på PS2 kveld med oss....JA jeg fikk fri! It's still on?!
Frister veldig :-) , men har allerede bestilt togbillettene som ikke er refunderbare :-(. Får håpe været holder seg, så det ikke blir snø til helga.

#87350  av jan-erik

...og før noen rekker å spørre etter bilder, så er de her:
Vedlegg
968 - 2.jpg
968 - 2.jpg (45.05 kiB) Vist 526 ganger
968 - 1.jpg
968 - 1.jpg (40.39 kiB) Vist 526 ganger

#87386  av Fredrik

Hvorfor selge MR2`n? :?

#87387  av Amund

jan-erik skrev:
:oops:

Skal se på en '95 Porsche 968 Club Sport. Blir nok dessverre ingen Toyota neste gang, selv om en Celica GT-Four WRC hadde fristet veldig. Så nå blir MR2-en solgt :-( .
No offence, men personlig syns eg det der er de styggeste porshene som er laget! ever!

Men når kommer du til bergen på dagen? muligheten for garasjebesøk er jo alltids tilstede... :wink:

#87397  av ST205RR

jan-erik skrev: Så nå blir MR2-en solgt :-( .

:shock: :shock: hva med ACR??

#87407  av Anders gullstein

Kan godt skjønne hvorfor du vil ha en slik en. Synes de er lekre jeg. Har lekt med tanken av en slik en som neste bil jeg også, men den har sterk konkurranse fra mange andre fristende biler :wink: .

Hvor mye må man ut med for en slik en da?

#87409  av Speeder

ST205RR skrev:
jan-erik skrev: Så nå blir MR2-en solgt :-( .

:shock: :shock: hva med ACR??
Dette er jo en heftig bil på bane dette også :idea:

Blir det kanskje endelig porsche på deg da :)

Hva er hovedgrunnen til at valget faler på denne, kontra en st205?
Håper på å se deg på bane til sommeren også? Ikke så ofte som i fjor sikkert, må vel prioritere litt annerledes i år.

#87428  av spkstrp

eneste porsche med v8? fin lyd i de :) morro på top gear når de kjøpte skrap porscher for under 1500 pund eller noe :) noen som så det ?

#87466  av jan-erik

Speeder skrev: Dette er jo en heftig bil på bane dette også :idea:
Blir det kanskje endelig porsche på deg da :)

Hva er hovedgrunnen til at valget faler på denne, kontra en st205?
Håper på å se deg på bane til sommeren også? Ikke så ofte som i fjor sikkert, må vel prioritere litt annerledes i år.
Ikke noen veldig gode grunner til å ikke velge st205 gt-four i stedet, bortsett fra at de koster fra 270K og oppover for en med rattet på riktig side. I tillegg kommer nok bilen til å bli mye banekjørt, så viktig at ting er solid orginalt, sånn som MR2 MK3-en har vært. Og Porsche kan sakene sine. 968 ble på 90-tallet kåret til en av verden mest velkjørende biler, og er kanskje en av Porschene med best kjøre egenskaper. En meget undervurdert bil, som kanskje ikke har helt Porsche looken. Jeg syns den er en pen bil, så uenig med deg Amund i at den er av de styggeste Porschene. Men igjen øyet som ser.
Fredrik skrev: Hvorfor selge MR2`n?
Trenger bakseter!! Skal jeg få brukt så mye tid på kjøring som jeg ønsker å gjøre er det en fordel og kunne ha med familien av og til. I tillegg har bilen stooort bagesjerom sammenlignet med MR2-en min.
ST205RR skrev: hva med ACR??
Skal dit!! Blir nok ikke kvitt meg så fort. TS-OGN folka er en av grunnene til at det blir vanskelig å kjøpe noe annet enn Toyota. Får se om jeg kjøper en ny Avensis som familiebil bare for å ha en Toyota :-)
Anders gullstein skrev: Kan godt skjønne hvorfor du vil ha en slik en. Synes de er lekre jeg. Har lekt med tanken av en slik en som neste bil jeg også, men den har sterk konkurranse fra mange andre fristende biler .

Hvor mye må man ut med for en slik en da?
Er som du sier mange andre fristende biler. Men en 95 modell Porsche til litt over 209K som har sportsunderstell mm. (CS=Club Sport) er billig, så bestemte meg plutselig for denne. Skulle den blitt importert fra Tyskland hadde den kommet på ca. 260-270K.
Spkstrp skrev: eneste porsche med v8? fin lyd i de morro på top gear når de kjøpte skrap porscher for under 1500 pund eller noe noen som så det ?
Tror du nok tenker på 928 jeg. 968 har en 3 liter 4-er på 240hk. Gjør 0-100 på ca. 6 sek, og toppfart på litt over 240. 968 CS er produsert i ca. 2000 eksemplarer over 3 år, og denne er fra siste modell år i 95 hvor det ble produsert 531 stykker.

#87467  av cameleon

har selv prøvekjørt 968 og de går noe inni helvette samt at de virkelig har utrolige kjøreegenskaper! det er ikke et dumt valg jan :wink: