TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SKRIV UNDER!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#87083  av FireWalk

greit nok, men hvor mye mer off topic kan det bli? :-) Folk poster jo til stadighet inlegg der de ber om at folk stemmer på bilene deres osv i diverse "skjønnhets" konkuranser.. hehe.. I så måte er det snakk om å gjøre noen andre en tjeneste.. ser ikke helt hvordan dette er så annerledes... men ok, du om det... Gidder ikke lage noe stor diskusjon av dette :-)

#87087  av _speedy

FireWalk skrev:greit nok, men hvor mye mer off topic kan det bli? :-) Folk poster jo til stadighet inlegg der de ber om at folk stemmer på bilene deres osv i diverse "skjønnhets" konkuranser.. hehe.. I så måte er det snakk om å gjøre noen andre en tjeneste.. ser ikke helt hvordan dette er så annerledes... men ok, du om det... Gidder ikke lage noe stor diskusjon av dette :-)
Skjønner...Men hvorfor skulle du gjøre det hvis andre gjør det? "Alle andre driter jo i å holde fartsgrensene, så hvorfor skulle jeg det?" Blir kanskje litt rar sammenligning...Men...You get my point! :wink:

#87126  av FireWalk

Jeg skjønner hva du hinter til men er ikke enig. Du mener dette er et bilforum og at ALT som sies her skal ha noe med bil å gjøre på en eller annen måte. Da tror jeg det er du som har missforstått og ikke jeg. No offence, men vi har vært aktive på forumet ca like lenge du og jeg, og jeg har skrevet 3 ganger så mange inlegg som det du har. Iløpet av den tiden jeg har vært her har jeg sett og forstått at dette er ikke bare et bilforum, men en sammensveiset gjeng som i tilegg til å hjelpe hverandre med bilrelaterte ting faktisk er blitt venner og bekjente. Folk har møtt hverandre i det virkelige liv og stiftet bekjentskaper. Folk har reist på Treff der de har festet og blitt kjent med hverandre også i det virkelige liv. Om du mener at alt som ikke har med bil å gjøre ikke hører hjemme på forumene her selv ikke på Off topic, Vel, No offence, men da tror jeg ikke du representerer flertallet av oss..

Jeg mener: dette er mer enn bare et forum. Folk kjenner hverandre, vi har vår egen IRC kanal. personlig syntes jeg det er morsomt å se at noen har postet f-eks en morsom Vits i off topic, selv om den ikke har noe med bil å gjøre. Vi ar MR2,CELICA, SUPRA, KJØP OG SALG forum osv. Disse holdes rene og bilrelaterte. Off topic er forumet der folk sosialiserer sik jeg ser det. Om du helst vil sette en effektiv stopper for det så får du ta det på din kappe, jeg har iallefall ingen intensjoner om å praktisere dine meninger..

Så får de som liker serien skrive under. De som ikke liker den kan la være å skrive under, og de som aldri har hørt om den før kan enten vise solidaritet og skrive under, eller la være. Det er slik jeg ser det ingen grunn til å forsøke å bryte opp "familien" av den grunn.. :wink:

#87127  av FireWalk

Ble kanskje litt kvasst det inlegget der... Men med den ironien du har vist at du besitter så skjønner du sikkert hva jeg mener. Poenget er at Jeg syntes OFF topic kan handle om ALT mellom himmel og jord. At dette er et bil forum bør ikke sette en effektiv stopper for at folk kan bruke OFF topic til å sosialisere om alt mellom himmel og jord. Det er slik vennskap og bekjentskap skapes..

#87131  av Mr2Nyter'n;p

Må nok si meg enig med Firewalk her... Om noen har problemer med alt som ikke handler om bil, la vær å se gjennom poster i Off-topig delen davel... Er jo ikke mer komplisert enn det... Jeg for min del synes det er trist om noen lever og ånder så INTENST for bil at dem KUN snakker bil HELE tida... Det er en grunn til at vi har en Off-topic del her på forumet, hvis det blir for stor belastning på enkelte sarte sjeler, ta det opp med sjefen... Imens får vi sosiale dyr bare fortsette å boltre oss her inne innimellom all bilpraten...

Takk for oppmerksomheten. :D

#87132  av Mr2Nyter'n;p

Tilbake til off-topic :wink:

Star Trek er en rå serie... For mange... Er jo endel teknologi her også... Liker tanken på å kunne suse gjennom universet i en selvforsynt farkost... Shell på Alvdal solgte ut vhs-filmene sine her en dag... Skulle egentlig kjøpe mat... Kjøpte heller 3 stk Star Trek Voyager filmer... 2episoder på hver... 60kr ble det... Et av mine beste kjøp :D

#87144  av FireWalk

Si ifra når du er i Ålesund så kan jeg brenne ut litt star trek til deg om du vil ha.. Jeg har alle seriene untatt TOS på pcen (i god kvalitet) og alle filmene som har kommet har jeg kjøpt på DVD :-)

#87173  av _speedy

FireWalk skrev:Ble kanskje litt kvasst det inlegget der... Men med den ironien du har vist at du besitter så skjønner du sikkert hva jeg mener. Poenget er at Jeg syntes OFF topic kan handle om ALT mellom himmel og jord. At dette er et bil forum bør ikke sette en effektiv stopper for at folk kan bruke OFF topic til å sosialisere om alt mellom himmel og jord. Det er slik vennskap og bekjentskap skapes..
Skjønner hva du mener..Men jeg synes det burde finnes grenser for dritt som postes her også. Henviser ikke til deg nå, men ta f.eks bilforumet.net. I starten var det kun seriøse diskusjoner, men det var også artige hsitorier/vitser og filmer på off-topic delen. I det siste har det flommet over av fjortiser og folk som poster så mye piss at bilforumet.net har synket dypt i rang hos meg. Det er trist å si det med tanke på hvor mange der som faktisk har peiling, og kommer med gode innlegg. Jeg mener ikke at dette forumet er på vei til å bli slik, men vi bør også begrense oss, samtidig som vi vet hvor grensen går. Enig?

#87195  av FireWalk

Joda, er forsåvidt enig i at slike fjortiss greier må vi styre unna. Men samtidig så kan jeg ikke si at jeg har sett noen tendenser til dette her på forumet enda i det hele tatt. Kan ikke si at jeg syntes dette inlegget mitt kvalifiserer til det heller. Det er forholdsvis få aktive medlemmer på dette forumet i forhold til andre forum, og man kan ofte måtte sitte å vente lenge før det dukker opp en reply på en og annen post rundt om på forumet. Derfor tror jeg terskelen er en del høyere her. Vi er glade for de inleggene som kommer, de som vil svare kan svare dersom de syntes det var interessant, mens de andre bare ignorerer posten og går videre.
Med tanke på bilforumet så tror Jeg ikke du skal være redd for at det samme kommer til å skje her på forumet. Vi er en liten og sammenknyttet gjeng med skjeldne biler som stort sett kun poster seriøse inlegg. Jeg tror snitt alderen her er rundt 28 eller noe.. så fjortiss inlegg ser jeg ikke på som noe som kan komme til å bli et potensielt problem i overskulig fremtid..

#87196  av _speedy

FireWalk skrev:Joda, er forsåvidt enig i at slike fjortiss greier må vi styre unna. Men samtidig så kan jeg ikke si at jeg har sett noen tendenser til dette her på forumet enda i det hele tatt. Kan ikke si at jeg syntes dette inlegget mitt kvalifiserer til det heller. Det er forholdsvis få aktive medlemmer på dette forumet i forhold til andre forum, og man kan ofte måtte sitte å vente lenge før det dukker opp en reply på en og annen post rundt om på forumet. Derfor tror jeg terskelen er en del høyere her. Vi er glade for de inleggene som kommer, de som vil svare kan svare dersom de syntes det var interessant, mens de andre bare ignorerer posten og går videre.
Med tanke på bilforumet så tror Jeg ikke du skal være redd for at det samme kommer til å skje her på forumet. Vi er en liten og sammenknyttet gjeng med skjeldne biler som stort sett kun poster seriøse inlegg. Jeg tror snitt alderen her er rundt 28 eller noe.. så fjortiss inlegg ser jeg ikke på som noe som kan komme til å bli et potensielt problem i overskulig fremtid..
Enig. Men da har vi det klart da! :D

#87213  av FireWalk

Jepp 8)

#87221  av Mr2Nyter'n;p

FireWalk skrev:Si ifra når du er i Ålesund så kan jeg brenne ut litt star trek til deg om du vil ha.. Jeg har alle seriene untatt TOS på pcen (i god kvalitet) og alle filmene som har kommet har jeg kjøpt på DVD :-)
Ohh... Det hadde vært rått :D Vær du sikker... Når jeg er i Ålesund merker du det :wink: Blir jo faktisk antageligvis flyttings til de traktene snart 8)

#87227  av sw20

Mr2Nyter'n;p skrev:
FireWalk skrev:Si ifra når du er i Ålesund så kan jeg brenne ut litt star trek til deg om du vil ha.. Jeg har alle seriene untatt TOS på pcen (i god kvalitet) og alle filmene som har kommet har jeg kjøpt på DVD :-)
Ohh... Det hadde vært rått :D Vær du sikker... Når jeg er i Ålesund merker du det :wink: Blir jo faktisk antageligvis flyttings til de traktene snart 8)
det kommer du ikkje til å angre på..... kjempe fin plass her oppe.. eneste at det blir litt langrt vist du skla til oslo eller noe.. forex på gatebil... :x :wink:

#87229  av Mr2Nyter'n;p

Og det beste av alt... Bor jo endel ts-ognere der :D Gjør ikke noe at det er langt fra Oslo da... Ikke akkurat ofte jeg er der... Liker litt sånne mellomstore byer jeg.. :wink:

#87241  av FireWalk

Og en ting ting, man kan kjøre fort hele tiden uten å bli tatt.. for politiet konsentrerer all oppmerksomheten sin rundt SW20, og siden de kun er etter han hele tiden glemmer de helt av alle oss andre... ;)