TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tilbake fra vÃ¥lertreffet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#857  av CelicaTurbo

jeg må si det var skuffende få mk1 der ja, og jeg så ikke din bil heller da så dvs jeg så ingen mk1 overhodet. Men, det var noen som kjørte skikkelig gris på banen og jeg tror 200SX-OGN er litt mer forberedt neste gang. De fleste kjørte nå innenfor grensene virket det som men var kanskje litt uerfarne så det kunne nok gått fortere rundt banen enn som så. Men jeg synes ikke at Markus kjørte så alt for gale da, han var ikke blant de hissigste og virket nå ikke uansvarlig. De værste var nok den 323'en som kjørte noe sinnsykt gris, samt Lancer EVO'ene og Skylinen, det skled jo over hele banen til tider, selv om det er show er det jo ikke det tryggeste eller kjappeste da..  det blir nok litt bedre neste gang tenker jeg :)

#861  av arild

Jeg så bilen din jørn! Det var utrloig mye grise-kjøring der ja! Var på Gatebil treffet nå i helga, og de brukte pace-car når det skjedde noe (toyota landrover), som også dro opp folk som kjørte ut og taua de til depoet. Det regnet på lørdag, så det var mye breisladder og snurringer :) .. hadde planer om å kjøre, men turte ikke pga regnet. Men det var gulflagg med en gang det skjedde noe, i motsetning til japan-treffet. Dette blir sikkert bedre neste gang.

Jørn, kan ikke du ha litt "kjøre-opplæring" på et banetreff en gang? Med litt teori og kanskje du kan sitte på og gi noen forklaringer og hvor man skal bremse etc..? Jeg ble mektig imponert når jeg så deg kjøre på rudskogen i fjor på et treff i NSK´s regi.

#864  av mk1 black limited

arild on May 26 2002 @ 22:14 skrev:Jørn, kan ikke du ha litt "kjøre-opplæring" på et banetreff en gang? Med litt teori og kanskje du kan sitte på og gi noen forklaringer og hvor man skal bremse etc..? Jeg ble mektig imponert når jeg så deg kjøre på rudskogen i fjor på et treff i NSK´s regi.
Takk for det, men jeg ser ikke på meg selv som noen ekspert på banekjøring. Men det er klart, hvis noen vil ha meg til å sitte på er jeg klar for det. :-) Det beste er kanskje å ligge bak meg (eller noen andre med litt erfaring), og lære seg sporvalg. Når det er sagt, så er det ikke gitt at det sporet som passer èn fører med en spesiell bil passer for andre. Bremsing er noe som varierer voldsomt fra bil til bil, så der må man nesten prøve seg frem, fortrinnsvis med å bremse tidlig først. :-D

Uansett - bare ta kontakt på et banetreff, så ordner vi sikkert noe! Vi har forresten visse planer om å ha noe som svenskene kaller 'lugna halvtimmen' på dagen i august. Da kan nybegynnere kjøre rundt banen i eget tempo for å bli litt sikrere på både seg selv og bilen. Vi kan sikkert legge inn noen runder med visning av sporvalg av en kompetent fører da.

#865  av mk1 black limited

Jeg kom dessverre for sent til å se Markus kjøre, men jeg hørte at han hadde vist imponerende takter, ja. Synd det gikk som det gikk, men det går sikkert bedre neste gang!

#869  av MR2turbo

Hei igjen..
Nå har jeg vært opptatt et par kvelder med litt bil-skruing... Men nå sitter jeg visst ved maskinen igjen :)
Har kikka litt nærmere på frontspoileren og satt igang med epoxy og glassfiber.. Men jeg tror ikke at jeg klarer å få den til å bli 100% bra igjen, så jeg kommer nok mest sannsynelig til å kjøpe noe nytt der..
I morgen skal jeg til en kjenning som er karroseri mekaniker, sånn at han skal se over de to små bulkene og planlegge rettinga av de. Bestillte ny felg i dag og, den venstre bakfelgen min hadde ikke helt runde former etter skogs-turen  ???  
Sliter litt med å få tak i nye dempere bak, skal bestille Bilstein, men de er tomme på fabrikken og skal ikke produsere de før i midten av juni, så hvis noen har noen tips om noen som kan ha de på lager, så sier jeg takk!
Har snakka med de på Fensport i England i dag (ang. demperne), men det kosta 1000kr i frakt til Norge og så ville de ikke nedskrive sumen på tollpapirene så da ble det nesten dobbel pris av hva jeg får de for i Norge  :(

Når det gjelder kjøringa, så synes jeg og at det var alt for mye vill kjøring.. Vet at det kansje høres litt feil ut at jeg sier det , som kjørte av, men jeg kjørte ordentilg, det gikk bare litt for fort i forhold til hva bilen klarte. Jeg tror jeg var på vei til å få ganske bra rundetider etter hvert, følte at bilen dro bra gjennom svingene når jeg angrep dem på rett måte.. Men det er jo kjent at 90-91 mr2 er skummel når det gjelder å kjøre den på grensen.

Jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal kjøre hvis det blit flere Japse treff, ikke med sånn grisekjøring i hvertfall. Jeg vil holde meg til banekjøring med NSK, det er i ordnede former..

#870  av MR2turbo

forresten, hvis noen kan hjelpe meg med å få en billig hjulstilligskontroll i Rogaland, så er jeg veeeldig interresert :)