TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SKRIV UNDER!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#86647  av Kebab gud

:roll:
ehh .. hvis du synes enterprise er bra .. så burde du ikke se resten av startrek seriene (spesielt ikke DS9) ville blitt for mye for deg ..

serien suger brutalt.. men jeg skriver under .. fordi etter som B&B ikke lenger i i kontroll så har serien tatt seg opp brutalt..
(nå stemmer faktisk historien med hvordan det er i resten av startrek :P)

#86657  av FireWalk

Har ikke sett DS9 enda faktisk.. har sett TNG og Voyager Syntes begge de seriene var bra når jeg så dem, men Enterprise har jo noe litt spesielt over seg siden plottet er så annerledes i forhold til de andre. Men man vener seg fort til det. Har også sett alle filmene av TOS.. (Har samtlige på DVD) men ikke noe mer :) har sett alt av Enterprise hittil og syntes det er ganske bra.. Spesielt morsomt å se hvordan de mangler vital teknologi som er helt dagligdags i senere serier.. det setter liksom prikken over Ien.. og dette med den røde linjen gjennom seriene stemmer veldig bra med Enterprise.. det er laget på en slik måte at det stemmer perfekt med alle de andre seriene.. Genialt! :)

Utrolig kjipt om det blir tatt av lufta etter bare 4 sessonger.. spesielt sessong 4 nå syntes jeg er utrolig bra! man får se hvordan Vulcans tar Logikk inn over seg, hvordan man har dårlig forhold til Klingons osv.. Man for også se hvordan de finner opp ny teknologi etter hvert.. fasinerende!

Så skriv under folkens! Selv om de fleste her sikkert aldri har hørt om serien engang... her er det snakk om å vise solidaritet med de som lider! og det gjør vi som ser Star Trek akkurat nå... :-)

#86666  av Kebab gud

faktumet er at de har IKKE laget serien slik at det stemmer overenns med resten av seriene .. er kun sesong4 som stemmer (sesong4 har også nye folk bakkulissene)
fakumet at de bruker video samtaler bla går helt imot hva som blir sagt i TOS
det er bare 1 ting...
de har køddet for mye med de andre seiene i ENT for at serien på langt nær nærmer seg bra..
men pga sesong4 så har den hvertfall gått forbi voyager noe som sier alt.. ettersom den serien er det mest tragiske jeg har sett ..
DS9 er veien de burde gå .. og det virker som det lille som er igjen av sesong4 går den veien..
noe som er positivt for kvaliteten .. men negativt for seertallet...
(selv om man ikke kan sammenligne midt90-talls TVtitting med dagens..)

#86692  av Remi

håper den aldri kommer på i gjen. og at lagret der dem har filman brenner opp =)

#86866  av FireWalk

Skam deg Remi!

Kebab Gud: hva er det som ikke stemmer da? de må jo finne på "nye" ting for at serien skal fenge, det kan ikke være slik at alle vet hva som skal skje hee tiden.. noe må lages uventet... Nå i de kommende episodene får vi blandt annet vite horfor "klingons" ser ut som mennesker i TOS, mens de i de ikke gjør det i de senere seriene.. en gangske bra "twist" der.. også har de jo fått til mye bra med vulcans, og snart får vi forhåpentligvis se begynnelsen av the federation. Bare synd vi ikke får se noe av krigen mellom the federation og the klingons.. siden serien nå blir tatt av.. det var noe jeg hadde gledet meg STORT til...

#86891  av Kebab gud

det er nok ikke den krigen som kommer nå .. den krigen skjer nesten 100år etter da den serien er satt..
krigen som skjer før UFP blir skapt er Jorden mot Romulus.. noe de bygger opp til (noe B&B dreit i)
men hvorfor blir aldrig Xindi nevnt i senere serier? eller Suliban..
eller noe slikt?
hvorfor har Romulan warp?
hvorfor blir aldrig NX-1 nevnt senere og hvorfor er det ikke bilde av skipet i NCC-1701 ? (se star trek 2)
det er for idiotisk å sette en serie før den kjente historien uten å ha forbredt det i mange år i forveien..
det er også derfor serien har så få seere..
de kødder for mye med kjent historie

#86897  av sindrejl

nerder :D

#86912  av Maverick

det er nok ikke den krigen som kommer nå .. den krigen skjer nesten 100år etter da den serien er satt..
krigen som skjer før UFP blir skapt er Jorden mot Romulus.. noe de bygger opp til (noe B&B dreit i)
men hvorfor blir aldrig Xindi nevnt i senere serier? eller Suliban..
eller noe slikt?
hvorfor har Romulan warp?
hvorfor blir aldrig NX-1 nevnt senere og hvorfor er det ikke bilde av skipet i NCC-1701 ? (se star trek 2)
det er for idiotisk å sette en serie før den kjente historien uten å ha forbredt det i mange år i forveien..
det er også derfor serien har så få seere..
de kødder for mye med kjent historie
Eehhh, akkurat ja .. :shock: :shock: :shock: :shock:
nerder
WORD!

#86917  av Kebab gud

tror jeg stopper nå før folk her får helt feil idee...
:lol:

#86942  av FireWalk

Kebab gud skrev:tror jeg stopper nå før folk her får helt feil idee...
:lol:
Tss.. de bare anngriper det de ikke forstår.. på samme måte som at vanlige folk kaller oss "bil-freaker" og bilene våres for "penis forlengere" så kaller folk som ikke forstår seg på startrek de som ser på det for Nerder.. ;)

En av grunnene til at jeg ikke så star trek var fordi det alltid ble nevnt som en "nerde serie" osv.. men etter at jeg begnte å se på det så ble jeg hekta, og fant fort ut hvorfor akkurat denne serien har flest fans av alle serier som noen gang har laget...

F.eks er det første og eneste gang i historien at man har blitt nødt til å skrive om slutten av en film (ved å lage en ny) fordi fansen ble så rasende pga utfallet...

Star trek har så mange fans verden over at ingen andre serier eller kult filmer kan skilte med det samme. Det er jo åpenbart at det er en GRUNN til at så mange liker dette konseptet... Dog noen har forskjellige favoritter hva de forskjellige seriene anngår, men Star Trek er star Trek, og det er et konsept som har gitt så mye suksess pga moralen i serien.. det handler om mennesker og moral. Det handler i bunn og grunn om den geniale tanken at en gang i fremtide nhar mennesket blitt så utviklet at vi har lagt bak os krig og elendighet, griskhet, sult sykdom og annen ukultur... det finnes ingen fattige eller rik.. alle er likestilt.. At mennesket er en rase med stort potensiale osv... Noe serien bygger fundamentalt på.. Og noe av det som gjør den så fengende!

det er ikke bare pang pang og stjernekrig.. mange blander forresten sammen Star Trek og Star Wars.... Noe som får meg til å undres litt... for dere som liker Star Wars og samtidig kaller de som er på Star trek for Nerder? hehe... da må jeg nesten le litt, for Star Wars er jo rett og slett eventyr i forhold. Masse rare skapninger og litt tegneserie aktig... Roboter som sier roger roger" og "jar jar bings" osv.. det blir liksom litt harry hele greia.. (selv om jeg er opprinnelig fan av de orginale 3 episodene)
Star Trek er mye mer "realistisk" i så måte.. her er det snakk om mennesker en gang i fremtiden, med teknologi som forskerene pr. i dag sier at: ER sannsynelig om så mange år, men som vi ikke vet hvordan vi skal lage enda.. (star trek har basert seg på samme firmaet som spår 50 år frem i tid i slengen) og de har hatt rett i mye av det de har kommet opp med. l.eks ION drive. Det har vi nå funnet opp teknologien til å realisere.. og forskere jubler over at det har kommet i "deres livstid".

Vel.. nå skal jeg ikke legge ut mer... måtte bare få oppklart dette!

Nekter å tro at jeg og Kebab Gud er de eneste som vet en ting eller to om Star Trek her! :)

#86967  av _speedy

Nekter å tro at jeg og Kebab Gud er de eneste som vet en ting eller to om Star Trek her! :)
Er nok redd for det gitt, du får nok søke hjelp andre plasser!

#87018  av Dalan

_speedy skrev: Er nok redd for det gitt, du får nok søke hjelp andre plasser!
:mrgreen:

#87027  av FireWalk

_speedy skrev:
Om det er for vanskelig å skrive navnet sitt i et felt og trykke på "ok" for å hjelpe noen andre så er det kanskje ikke nødvendigvis bare jeg som må søke hjelp andre steder ;)

#87078  av _speedy

FireWalk skrev:
_speedy skrev:
Om det er for vanskelig å skrive navnet sitt i et felt og trykke på "ok" for å hjelpe noen andre så er det kanskje ikke nødvendigvis bare jeg som må søke hjelp andre steder ;)
Var ikke det jeg mente..Det finnes andre plasser å poste "ikke-bilreaterte-ting" selv om dette er off-topic :wink: