Kebab gud skrev:tror jeg stopper nå før folk her får helt feil idee...

Tss.. de bare anngriper det de ikke forstår.. på samme måte som at vanlige folk kaller oss "bil-freaker" og bilene våres for "penis forlengere" så kaller folk som ikke forstår seg på startrek de som ser på det for Nerder..
En av grunnene til at jeg ikke så star trek var fordi det alltid ble nevnt som en "nerde serie" osv.. men etter at jeg begnte å se på det så ble jeg hekta, og fant fort ut hvorfor akkurat denne serien har flest fans av alle serier som noen gang har laget...
F.eks er det første og eneste gang i historien at man har blitt nødt til å skrive om slutten av en film (ved å lage en ny) fordi fansen ble så rasende pga utfallet...
Star trek har så mange fans verden over at ingen andre serier eller kult filmer kan skilte med det samme. Det er jo åpenbart at det er en GRUNN til at så mange liker dette konseptet... Dog noen har forskjellige favoritter hva de forskjellige seriene anngår, men Star Trek er star Trek, og det er et konsept som har gitt så mye suksess pga moralen i serien.. det handler om mennesker og moral. Det handler i bunn og grunn om den geniale tanken at en gang i fremtide nhar mennesket blitt så utviklet at vi har lagt bak os krig og elendighet, griskhet, sult sykdom og annen ukultur... det finnes ingen fattige eller rik.. alle er likestilt.. At mennesket er en rase med stort potensiale osv... Noe serien bygger fundamentalt på.. Og noe av det som gjør den så fengende!
det er ikke bare pang pang og stjernekrig.. mange blander forresten sammen Star Trek og Star Wars.... Noe som får meg til å undres litt... for dere som liker Star Wars og samtidig kaller de som er på Star trek for Nerder? hehe... da må jeg nesten le litt, for Star Wars er jo rett og slett eventyr i forhold. Masse rare skapninger og litt tegneserie aktig... Roboter som sier roger roger" og "jar jar bings" osv.. det blir liksom litt harry hele greia.. (selv om jeg er opprinnelig fan av de orginale 3 episodene)
Star Trek er mye mer "realistisk" i så måte.. her er det snakk om mennesker en gang i fremtiden, med teknologi som forskerene pr. i dag sier at: ER sannsynelig om så mange år, men som vi ikke vet hvordan vi skal lage enda.. (star trek har basert seg på samme firmaet som spår 50 år frem i tid i slengen) og de har hatt rett i mye av det de har kommet opp med. l.eks ION drive. Det har vi nå funnet opp teknologien til å realisere.. og forskere jubler over at det har kommet i "deres livstid".
Vel.. nå skal jeg ikke legge ut mer... måtte bare få oppklart dette!
Nekter å tro at jeg og Kebab Gud er de eneste som vet en ting eller to om Star Trek her!