Mr2Nyter'n;p skrev:Forresten... Hvem har mest innholdsrikt liv av han som kjører 12 runder på 15min enn han som sitter på mac'ern og teller rundene da?

Hmm... den der var vanskelig.. la meg tenke:
Enten er et han som siter på mcdonalds og spiser og prater og har det kjekt og er sosial med 3 kompiser og 1 pen jente.
ELLER kanskje det er han som kjører 15 ganger rundt og kikker på jentene, men som på ingen måte er sosial med dem..
Hmm.. Nei den der var vanskelig
hehe... Men la oss ikke gjøre denne tråden personlig..Det var ikke meningen å kritisere de som kjører rundt 15 ganger på 15 minutter.. poenget var bare at første og andre gangen en sportsbil kjører forbi snur folk seg og hvisker seg imellom: fy faen! sjekk den rå bilen da! Mens etter 15 runder så rister folk på hodet... Om du ikke bryr deg om det så er det jo flott. Jeg syntes imidlertid det er litt pinlig når folk roper etter en: Ta deg en runde til da! hehe.. (Been there done that. Kjørte jo ørten tusen runder når jeg først fikk MR2en, så jeg snakker her av erfaring

) Jeg skjønner jo godt hva du mener, at du kjører rundt i bilen fordi du (som nicket ditt sier alt om) nyter det, og at du har en lidenskap for disse bilene. Det er jo derfor vi alle er her!
Men når du har hatt MR2 lenge nok så er et ikke like stas lenger som det var de første månedene.. Vi som har hatt MR2 en stund har opparbeidet oss tolmodighet nok til å sette den vekk om vinteren, mens mange andre ikke greier det rett og slett fordi de ikke kan holde seg unna bilen

så jeg skjønner deg så alt for godt..
Poenget er at grunnen til at vi alle har disse bilene er fordi de er JÆVLIG kule og fine og se på.. og ikke mist hærlige å kjøre. Og jeg tviler meget sterkt på at du snakker for flertallet her når du sier at du ikke bryr deg om hva andre syntes om bilen din... Bilen din ser jo overaskende blank og fin ut på bildet. Er den nyvasket og nypolert kanskje? Hvorfor vaske den og polere den om du ikke bryr deg om hva andre syntes om den?
De fleste av oss VET nok at folk kikker på bilen og er misunnelig... og jeg tror også at de aller fleste NYTER akkurat det...
så å si at man ikke bryr seg det fnugg om hva andre syntes om bilen blir vel ikke representativt for flertallet her vil jeg tro. Enten vi liker å inrømme det, om det er bevist eller ubevist så bryr vi oss ALLE om hva andre syntes om bilene våre. Mange av oss hadde ikke engang hatt slike biler om det ikke var på grunn av hva andre syntes
F.eks: Fattern skulle kjøpe seg ny bil for 1 år siden. Han hadde lyst på en Scoda Octavia. Bilen er så å s iidentisk med en wolksvagen. Mye utstyr, like bra bil. Blir produsert på same fabrikk. Men koster 50.000 kr mindre.
Men han kjøpte den ikke. Han hadde lyst på den selv, men han var bekymret for hva alle andre ville tenke om han kom kjørende i en SCODA. Scoda er jo blitt utrolig bra biler, men de har jo det gamle "hvorfor kjøre scoda når man kan gå da?" ryktet på seg.. samme som "rusten lada" osv... dette er biler som har visse assosiasjoner forbundet med seg, og folk flest tenker over dette når de kjøper seg ny bil, og når man da styrer unna er det pga hva alle andre syntes, og ikke hva en selv syntes som er poenget. Klart, noen unntak finnes det. Det finnes folk som faktisk ikke bryr seg om hva andre syntes i det hele tatt.
Men mennesket er nå en gang slik at andres mening betyr mye for oss, vi blir i stor grad påvirket av hva andre mener.
Se bare på Mote f.eks. Det begyner med at noen i den øvre del av det sosiale netverk innen en viss gruppe begynner å gå i noen bestemte klær. Etter noen måneder er det ALLE som har det...
Hvorfor kler vi oss i spesielt bra klær når vi skal Ut på byen eller på fest? hvorfor ikke bare gå i en slitt hullete joggebukse? det er jo mer komfortabelt? kan det være fordi vi bryr oss om hva andre syntes kanskje? eller tar jeg helt feil?
Jeg håper dere har tatt poenget mitt nå, for jeg kunne fortsatt å skrevet til tastaturet gikk tomt for batteri.. hehe..
Om du selv syntes du er en råner og er fornøyd med det så er det helt greit det! jeg skjønner deg godt. Jeg kan ikke komme her og si at jeg ikke kjørte en runde eller 10 for mange når jeg selv akkurat hadde fått meg MR2! det unner jeg deg
Jeg bare prøver å få frem ting fra litt forskjellige vinkler her. Det er jo litt morsomt å provosere.. og det har jeg tydeligvis klart.. hehe.. Ingentin som en god debatt!

Det har jo vært så stille her nå i julen, jeg savner å sitte her og svare på poster.. så da må jeg jo lage litt liv og røre selv