TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• er jeg sinnsyk.....?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#79054  av sleeper

Sier bare 1 ting!: det er ingen ting som slår en sinsykt bra fest!!!!(ØL!!)

men det er helt for J..... dagen etterpå! :oops:

#79064  av GT_rider

FireWalk skrev:det er sommer og sol. plutselig får jeg en telefon: Skal vi stikke ned på XL og ta oss en Utepils i fineværet? så kan vi diskutere litt bil og ha det gøy :-)

See? går ann å kombinere :P
Jada. Rett i det. Men er enda kjekkere å kunne kjøre bil etter man har diskutert. Min Mening :shock:
Glede seg til sommeren, ned med rutene, og ta en rolig crusing om kvelden :D

#79106  av kennethx

FireWalk skrev:Nå er et jo stor forskjell fra å være alkoholiker til det å kunne ta seg en øl med gutta og ha det gøy.
Første steget er innrømmelse!!!!!!!!!!!!! Kom igjen!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :shock: :shock: :shock: :shock: :roll: :roll: :roll: :roll: :oops: :oops: :oops: :lol: :lol: :lol: :shock: :shock: :shock: :D :D

#79107  av kennethx

GT_rider skrev:
FireWalk skrev:det er sommer og sol. plutselig får jeg en telefon: Skal vi stikke ned på XL og ta oss en Utepils i fineværet? så kan vi diskutere litt bil og ha det gøy :-)

Jada. Rett i det. Men er enda kjekkere å kunne kjøre bil etter man har diskutert. Min Mening :shock:

Helt enig! Ingeting er som å cruise sakte gjennom sentrum en varm sommerdag, med vinduene nede, og øynene på stilk!! :shock: :shock: :shock:

#79164  av FireWalk

kennethx skrev:
GT_rider skrev:

Helt enig! Ingeting er som å cruise sakte gjennom sentrum en varm sommerdag, med vinduene nede, og øynene på stilk!! :shock: :shock: :shock:
Hehe.. joda.. er forsåvidt enig.. Men Nå syntes jeg det blir litt teit å kjøre rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt i sentrum i timesvis i slengen... 1 gang.. ok... 2 ganger.. ok.. 4 ganger.. tja.. ok... men 10 eller mer? da tenker folk: der er han dusten som råner rundt i den MR2en igjen.. haha! steik for en UBER-RÅNER!!! han har vel så vanskelig for å få seg dame at han må kjøre rundt og vise seg frem i den bilen om og om igjen.. :p

Om man kjører noen runder er det greit, da ser folk på deg og bilen og blir en smule sjalu og tenker: fet bil...

Men om man overdriver går det over til å bli direkte rånete, og da er det ingen som syntes det er kult lenger, snarere tvert imot.. Så det går ann å gjøre begge deler :)

Jeg ser jo flere som kjører rundt og rundt hele sommeren.. Jeg satt på Mc Donalds en gang med noen kamerater, og så en Rød Celica kjøre forbi 12 ganger iløpet av den tiden vi satt der.. kanskje 15 min... Etter det har ikke Celica vært helt det samme i mine øyne takket være denne råneren.. Nå legger jeg ubevist merke til den bilen hver gang jeg ser den, ikke fordi den er så kul (det er jo en kul bil) men fordi jeg husker den som en råne bil, og jeg leger stadig merke til at denne fyren kjører rundt og rundt hele tiden.. hver eneste lørdags kveld... flere som kommenterer det.. "fyren der kan ikke ha noe liv..." osv osv..

Det er ingenting jeg elsker mer enn å kjøre rundt om sommeren uten tak! det er jo bare helt RÅTT! men selv om jeg har lyst å kjøre den ekstra runden gjennom byen, så må jeg bare knipe meg selv i armen og si: NOK ER NOK! også heller kjøre en annen plass og cruise litt.. for om man kjører rundt for lenge så kan man fort bli stemplet som "råner". Det er sikkert helt greit for noe, men for me så er det helt uakseptabelt. Det er ingenting med en råner jeg kan si jeg identifiserer meg med.. Jeg vil helst at MR2en skal opprettholde det litt Eksklusive intrykket folk flest forbinder den med. Råning er vel den ene tingen som kan ødelegge det intrykket. :?

Nå står jo bilen parkert, og jeg GLEDER meg til sommeren! kjøre uten tak... Jeg foretrekker å kjøre litt tidelig på dagen når solen er oppe.. så kan man jo f.eks ta seg en pause, stikke ut med noen kompiser og stå på wakeboard eller vannski.. alltid gøy... så etterpå, når man er sliten kan man stikke inn til sentrum igjen, ta seg en utepils eller to bare for praten sin skyld.. man får ikke mye promille av en øl eller to, faktisk så var det lov å ta seg en øl intil promillegrensen ble senket. Så 2 timer senere burde det være trygt å kjøre igjen... :-)

Alt med måte folkens... Alkohol skal drikkes med måte... Men vær for all del litt måteholden med bilkjøringen også. Ville vært synd om MR2 skulle bli stemplet som en "rånebil" :shock:

Jeg skjønner at det er fristende å kjøre rundt hele dagen.. Det har jeg jo lyst til selv også, men det er lurt å gjøre andre ting også.. ellers kan man faktisk bli lei av bilkjøringen også.. Ved å nekte seg selv å kjøre bil hele tiden, og heler gjøre litt andre ting har man noe å se frem til. Noe å glede seg til. Og Det er bare sunt. :D

#79196  av Mr2Nyter'n;p

Pssh... Jeg kjører mr2'en min når jeg føler for det akkurat så lenge jeg føler for det... Når jeg setter meg inn i bilen er jeg i min egen lille brum'e verden der jeg kun tenker på å kjøre bil... Ittno anna... Det er deilig. Om folk vil stemple meg som råner fordi jeg kjører mer enn 4 runder der jeg nå enn kjører, greit.. Fikk meg ikke bilen for å være tøff i andre folks øyne... Kjøpte den til meg selv for at jeg skulle nyte livet mitt mens jeg lever. Det angrer jeg ikke på... Ikke nå, ikke noengang... Så... Hvis jeg er stempla som råner i andres øyne... Greit... Så lenge jeg nyter godt av mine egne handlinger er det for meg revnende likegyldig hva andre synes... :lol:

#79199  av Mr2Nyter'n;p

Forresten... Hvem har mest innholdsrikt liv av han som kjører 12 runder på 15min enn han som sitter på mac'ern og teller rundene da? :D :D :wink:

#79205  av FireWalk

Mr2Nyter'n;p skrev:Forresten... Hvem har mest innholdsrikt liv av han som kjører 12 runder på 15min enn han som sitter på mac'ern og teller rundene da? :D :D :wink:
Hmm... den der var vanskelig.. la meg tenke:

Enten er et han som siter på mcdonalds og spiser og prater og har det kjekt og er sosial med 3 kompiser og 1 pen jente.

ELLER kanskje det er han som kjører 15 ganger rundt og kikker på jentene, men som på ingen måte er sosial med dem..

Hmm.. Nei den der var vanskelig :lol:

hehe... Men la oss ikke gjøre denne tråden personlig..Det var ikke meningen å kritisere de som kjører rundt 15 ganger på 15 minutter.. poenget var bare at første og andre gangen en sportsbil kjører forbi snur folk seg og hvisker seg imellom: fy faen! sjekk den rå bilen da! Mens etter 15 runder så rister folk på hodet... Om du ikke bryr deg om det så er det jo flott. Jeg syntes imidlertid det er litt pinlig når folk roper etter en: Ta deg en runde til da! hehe.. (Been there done that. Kjørte jo ørten tusen runder når jeg først fikk MR2en, så jeg snakker her av erfaring :wink: ) Jeg skjønner jo godt hva du mener, at du kjører rundt i bilen fordi du (som nicket ditt sier alt om) nyter det, og at du har en lidenskap for disse bilene. Det er jo derfor vi alle er her!

Men når du har hatt MR2 lenge nok så er et ikke like stas lenger som det var de første månedene.. Vi som har hatt MR2 en stund har opparbeidet oss tolmodighet nok til å sette den vekk om vinteren, mens mange andre ikke greier det rett og slett fordi de ikke kan holde seg unna bilen :) så jeg skjønner deg så alt for godt..

Poenget er at grunnen til at vi alle har disse bilene er fordi de er JÆVLIG kule og fine og se på.. og ikke mist hærlige å kjøre. Og jeg tviler meget sterkt på at du snakker for flertallet her når du sier at du ikke bryr deg om hva andre syntes om bilen din... Bilen din ser jo overaskende blank og fin ut på bildet. Er den nyvasket og nypolert kanskje? Hvorfor vaske den og polere den om du ikke bryr deg om hva andre syntes om den?

De fleste av oss VET nok at folk kikker på bilen og er misunnelig... og jeg tror også at de aller fleste NYTER akkurat det... :D

så å si at man ikke bryr seg det fnugg om hva andre syntes om bilen blir vel ikke representativt for flertallet her vil jeg tro. Enten vi liker å inrømme det, om det er bevist eller ubevist så bryr vi oss ALLE om hva andre syntes om bilene våre. Mange av oss hadde ikke engang hatt slike biler om det ikke var på grunn av hva andre syntes :-)

F.eks: Fattern skulle kjøpe seg ny bil for 1 år siden. Han hadde lyst på en Scoda Octavia. Bilen er så å s iidentisk med en wolksvagen. Mye utstyr, like bra bil. Blir produsert på same fabrikk. Men koster 50.000 kr mindre.

Men han kjøpte den ikke. Han hadde lyst på den selv, men han var bekymret for hva alle andre ville tenke om han kom kjørende i en SCODA. Scoda er jo blitt utrolig bra biler, men de har jo det gamle "hvorfor kjøre scoda når man kan gå da?" ryktet på seg.. samme som "rusten lada" osv... dette er biler som har visse assosiasjoner forbundet med seg, og folk flest tenker over dette når de kjøper seg ny bil, og når man da styrer unna er det pga hva alle andre syntes, og ikke hva en selv syntes som er poenget. Klart, noen unntak finnes det. Det finnes folk som faktisk ikke bryr seg om hva andre syntes i det hele tatt.
Men mennesket er nå en gang slik at andres mening betyr mye for oss, vi blir i stor grad påvirket av hva andre mener.

Se bare på Mote f.eks. Det begyner med at noen i den øvre del av det sosiale netverk innen en viss gruppe begynner å gå i noen bestemte klær. Etter noen måneder er det ALLE som har det...

Hvorfor kler vi oss i spesielt bra klær når vi skal Ut på byen eller på fest? hvorfor ikke bare gå i en slitt hullete joggebukse? det er jo mer komfortabelt? kan det være fordi vi bryr oss om hva andre syntes kanskje? eller tar jeg helt feil?

Jeg håper dere har tatt poenget mitt nå, for jeg kunne fortsatt å skrevet til tastaturet gikk tomt for batteri.. hehe..

Om du selv syntes du er en råner og er fornøyd med det så er det helt greit det! jeg skjønner deg godt. Jeg kan ikke komme her og si at jeg ikke kjørte en runde eller 10 for mange når jeg selv akkurat hadde fått meg MR2! det unner jeg deg :-)

Jeg bare prøver å få frem ting fra litt forskjellige vinkler her. Det er jo litt morsomt å provosere.. og det har jeg tydeligvis klart.. hehe.. Ingentin som en god debatt! :wink: Det har jo vært så stille her nå i julen, jeg savner å sitte her og svare på poster.. så da må jeg jo lage litt liv og røre selv :lol:
Sist redigert av FireWalk den 29 des 2004 19:24, redigert 1 gang totalt.

#79206  av Remi

hm.. være på fest og ikke drekke. joa.. er jo opp til en vær om man "nyter" alkohoil. men hva drikkere dere som ikke drikker på fest da?
Blei litt dom den siste setninga der :lol:

#79236  av GT_rider

Snakker ikke her om å ta samme strekka ørten ganger. Men om å ta seg en kveldstur, når tempen har blitt akkurat passe til å kjøre bil.
Min definisjon på råenere, og råning, er de som kjører skamsenka golf, 240, osv, og som faktisk tror de har verdens kuleste bil. Anlegget på fullt, det viktigeste er at det skal høres, ikke hvordan det hørse ut.
Og sist men ikke minst, baksetet skal være fullt av fjortisjenter.
HÃ¥per ikke noen ble fornerma :shock:

Hva avholdsfolk drikker på fest kan være så mangt. Finnes sikkert mange goe drinker uten alkohol, uten at jeg vet om en eneste
De som har mest innholdsrikt liv er de som kan kombinere flere ting. Som her alkohol og bilkjøring. Bare ikke sammen!!

Men.... Hvor ble det av trådstarter...? Syns han datt litt fort av. Blei hab skremt av alle meningene??

#79273  av Mr2Nyter'n;p

For det første... Jeg ser ikke meg selv som en råner... Jeg er i den gruppa som liker å ta seg en tur ut om kveldene bare for å ha noe å finne på... Det er ikke mye annet å ta seg til på Tynset.. Jeg har ikke anlegg nok til å dunke huet av forbipasserende lenger, så jeg er falt ut av råne-miljøet... Dessuten har jeg 0!! neon i mr2'en :lol:
Og... Jeg bryr meg fint lite om hva andre mener om meg og bilen min... Hadde jeg brydd meg hadde jeg gjort som resten av folka oppi her og handla 740tic eller m3-styla 316 :wink: Bilen min er vanligvis ren og pen og det er ikke for at andre skal synes det er fin.. Det er mest for å minske rust-faren ettersom jeg faktisk sitter på en rustfri mk1. Fått mye dritt pga denne bilen blant de lokale her, og funnet ut at det er mest misunnelse ute og går... Lego-bilen blir den kalt faktisk :D Uansett... Hadde jeg brydd meg om andre hadde jeg sitti på volvo-forumet om det finnes og diskutert plassering av neonrør i grillen på 740'en eller no :D Og... Diskusjoner er det beste som finnes... Slår nesten bilkjøring :P
Og forresten... Jeg tar fint lite vare på utseendet mitt... Ser ut som et bortkomment troll eller no... Spør Amund eller Toyparts :wink:

#79279  av maxgets

Er da gøy å drikke!:P

Har drikki siden jeg var 14 ellerno sånt(ikke det att det er så lenge, er jo ikke 18 ennå en gang:D)
Og har egentlig drukket oftere og oftere opp igjenom årene, før jeg kjøpte bilen i slutten av sommer drakk jeg minst 1 gang hver helg i snitt og det var på alt mulig av fester eller bare med noen kompiser.. og hadde det dritkult!

Men nå som jeg kjøpte bilen ble det brått litt lite cash til å drikke hver helg om jeg skal få på skilter før jeg får lappen:P

Men hadde det ikke vert for pengene så hadde jeg nok drukket omtrent hver helg fortsatt.. for er så gøy å drikke om man er i riktig humør og riktige folk med seg, er ikke mye som slår det..
Må vel og legge til att jeg er av den sorten som ikke blir nevnerverdig fyllesjuk, hender hjælmen blir litt trang men ligger ikke hele dagen derpå med vondt i hodet ellerno:P

For å ta en liten oppsumering; gi ungdomen alkoholen før idretten tar dem :wink:

#79340  av GT_rider

Åja... Den støtter jeg. Idrett er mye verre enn alkoholen. Spesielt siden den eneste idretten som er her ute, er forball. Og det er ikke noe gøy.
Da er alkohol tingen. Man slipper alt det tullet med å tøye ut...

#79355  av cameleon

Personlig kan jeg vel telle opp på ei hånd alle de gangene jeg har vært full i løpet av 2004. Foretrekker å være klar i toppen til alle tider. Nå er det jo ikke spesielt mange plasser her i trondheim å farte på når man er 21 heller. Man har enten plasser der gjennomsnittet har komfirmert seg uka i forveien, eller plasser der man må være relativt voksen for å komme inn.

Men en pils i ny og ne sammen med venner og kjære sier jeg ikke nei takk til da :wink:

#79459  av GT_rider

Ser ut som folk har gått tom for argumenter for og i mot. Men vi har da fått lufta meningene våre ganske bra. Eller???
Savner trådstarteren. Tross alt han som kom opp med spørsmålet, og så er han ikke mere aktiv?

Kunne vært spennende å høre fra de forskjellige over helga, og høre hvordan det har gått i helga.