TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• er jeg sinnsyk.....?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#78952  av jumbo

Vel, vi er vel alle forskjellige... Jeg trives veldig bra med privatfester etc sammen med venner, men er veldig sjeldent ute på byen, rett go slett fordi det ikke frister i det hele tatt.

#78955  av FireWalk

Sier meg litt enig med Jumbo her. Å gå på byen kan ofte være et sjansespill. Men om man er en god gjeng som går ut sammen så blir det som regel bra. Hjemmefester er derimot ALLTID en suksess! da kan man sitte hele kvelden og ha det gøy med de folkene som sår en nærmest.

Og ang dette med Avholds eller ikke. Jeg respekterer alle. Vi har alle egne meninger og det må vi respektere.

Men jeg kan jo fortelle at frem til jeg var 17-18 smakte jeg ikke alkohol jeg heler. Var egentlig bestemt på å være avholds. Helt til noen kamerater etter mye om og men fikk meg med på fest.. Og nå angrer jeg bare på at jeg ikke begynte å drikke før. For jeg visste ikke at det gikk ann å ha det SÅ gøy på fest! seriøse vitenskapelige tester har jo vist at vi er mer "normale" med litt promille enn vi er uten. Vi mister litt hemninger, praten flyter letere, vi blir glade og smiler og flirer. Det blir gøy. Klart, de fleste går over denne streken og drikker mye mer, og da kan ting skje, men ikke nødvendigvis til det negative.

Jeg kan jo også nevne at når jeg var 18 år gammel var jeg dødsforelska i den søsteste jenta i mils omkrets.. Men jeg turte jo ikke å si noe til henne... Etter å ha fått i meg noen drinker ble jeg straks litt mer selvsikker og tok kontakt med henne rett som det er... Etter dette Gikk ting på skinner, og jeg endte opp med å bli sammen med henne. Vi var sammen i over 4 år. Det var min livs kjærlighet. Uten alkohol hadde jeg nok aldri turt å si hei til henne engang...

Poenget er at Fylla ikke er utelukkende negativt slik jeg tror mange her tror. Fylla kan hjelpe deg med å skaffe nye venner og til og med kjæreste.

Poenget er at man blir veldig omgjengelig i fylla.. man er ikke så stiv og restriktiv som man er til vanlig.. man kan sette seg ned og prate med noen man aldri ellers hade villet kunnet tenke på å prate med. Enden på visen er at man kanskje blir venn med denne personen, forså å bli et medlem av hans vennekrets, og dermed få enda flere venner.. og kanskje en av disse vennene hans har en veninne som er som SKAPT for akkurat deg?

En ting er sikkert.. jeg hadde aldri hatt så mange venner som jeg har i dag hadde jeg ikke begynt å drikke... En fest er en møteplass der folk blir kjent med hverandre.

Slik jeg ser det er alkoholen et verktøy som kan brukes til å skape sosial hygge, nye venner og veninner. Man utveksler historier, flirer og har det gøy. Dersom man kan å drikke og ikke drikker seg kanon dritings full så blir man ikke dårlig dagen derpå heller...

Så for dere som er avholds så vil jeg annbefale å iallefall prøve det en gang! For jeg var akkurat slik jeg også.. helt til jeg innså at jeg som person var en knute som bare ventet på å bli knyttet opp.... :wink:

En ting som er viktig å få med er at om ma er EDRU på en fest der alle drikker, så virker alle veldig tåpelige. Jeg tenker ote at: herre gud, slik er sikkert jeg også når jeg drikker, og jeg kan forstå at for de som er avholds så virker dette avskrekkende om ikke annet. Men Dersom man drikker selv og er med på festlighetene så får man et helt annet perspektiv på det hele. Man slår seg løs og er like "med" som alle andre. Så man må se det fra begge ståsted før man kan gi seg opp noen konkret formening om det.

#78961  av Kjelliken

:D missforstå meg rett her gutter jeg har da ingen ting i mot at folk drikker. da hedde jeg virkelig hatt et problem med de vennene jeg har. Aldrig vert et problem for meg at folk drikker.

De må drikke så mye de selv vil. Jeg koser meg på fest med fulle folk og jeg kjønner hvorfor det kan for enkelte være lettere og snakke med foreksempel vakre kvinner nor en er full.. eller lettere beruset.
Har ikke dette problemet selv så for meg er det ingen grunn til og begynne å drikke fordet..

Hadde dere vert med meg på fest hadde dere kjønt at dette ikke er noe problem men dette var vel egentlig ikke diskusjonen i utgangspunktet heller. var bare en som var litt lei av å feste hver helg.. og det kjønner jeg godt.. :wink: her er vi alle venner og det er kunn med venner en har det morro og likesinnede.. bil glade folk som vi er. 8)

#78964  av Mr2Nyter'n;p

Du beskriver fylla som om den var essensiell for å leve et fullverdig liv du, Firewalk... Hvis man må drekke for å få seg dame eller nye venner er jo det et tegn på at man er sjenert... Alle er vi forskjellige og jeg for min del er like åpen og "ekte" når jeg er edru som andre da antageligvis blir i fylla... Hva er best? Tror jeg setter en knapp på min situasjon... Men... Det er trist at mange mennesker ikke tør krype ut av skallene sine før dem får litt promille i blodet... Vært på mye fester jeg og jeg har kost meg vel så mye som mine berusede venner.. En ting er sikkert... Mange bra mennesker har gjort utilgivelige ting i fylla... Derfor holder jeg meg unna sånt... Beste rusen jeg kan få er å kjøre over et eller annet fjell i solnedgang med stereoen av og bare lyden av motoren bak meg mens jeg og mr2'en beseirer sving etter sving - begge med "blodet" pumpende hardt i "årene"... Mmh... :P

Fylla er som en Mr2 på våt asfalt den... Du er KONGEN helt til du overtrer den nesten usynlige uforutsigbare grensa og sitter med snuten i motsatt retning mens du ser alt går opp i røyk.
Liker å safe jeg...

#78972  av GT_rider

Mr2Nyter'n;p skrev:Du beskriver fylla som om den var essensiell for å leve et fullverdig liv du, Firewalk... Hvis man må drekke for å få seg dame eller nye venner er jo det et tegn på at man er sjenert... Alle er vi forskjellige og jeg for min del er like åpen og "ekte" når jeg er edru som andre da antageligvis blir i fylla... Hva er best? Tror jeg setter en knapp på min situasjon... Men... Det er trist at mange mennesker ikke tør krype ut av skallene sine før dem får litt promille i blodet... Vært på mye fester jeg og jeg har kost meg vel så mye som mine berusede venner.. En ting er sikkert... Mange bra mennesker har gjort utilgivelige ting i fylla... Derfor holder jeg meg unna sånt... Beste rusen jeg kan få er å kjøre over et eller annet fjell i solnedgang med stereoen av og bare lyden av motoren bak meg mens jeg og mr2'en beseirer sving etter sving - begge med "blodet" pumpende hardt i "årene"... Mmh... :P

Fylla er som en Mr2 på våt asfalt den... Du er KONGEN helt til du overtrer den nesten usynlige uforutsigbare grensa og sitter med snuten i motsatt retning mens du ser alt går opp i røyk.
Liker å safe jeg...
Enig. Har vært bortpå alkoholen ett par ganger. men syntest ikke det var noe stas.
Kan ta meg ett par øl, men tar det ikke så langt ut at jeg ender opp med å miste venner, i stedet for å få nye. Vet om de som har gkort det.

Og så har jeg sett hva som skjer om man blir for glad i alkoholen. Noen synest det er tåpelig av meg å si det. Men jeg har sett en som tidligere hadde hytte rett attmed mine foreldre sin miste alt han hadde. Først forsvann huset, så hytta, deretter hele familien og nå tror jeg han er uten jobb også. Han hade en god jobb.
Slikt skremmer meg. Det hadde ikke noe med saken å gjøre, bare ett eksempel fra meg om hva som KAN skje.

Gjør som du vil. Vil du drikke, så drikker du. Vil du ikke drikke, ja så drikker du ikke. Så enkelt :)

#79004  av FireWalk

Nå er et jo stor forskjell fra å være alkoholiker til det å kunne ta seg en øl med gutta og ha det gøy. Utepils om sommeren. Det jeg prøver å få frem er at det å drikke kan være meget sosialt og positivt. Forskning underbygger dette. Jeg snakker om moderate mengder alkohol her, er ikke snakk om å drikke seg full hver dag og miste kome hus og barn pga dette...

Jeg har MR2 og syntes det er stas å kjøre den.. men herre gud, Livet mit dreier seg da om mer enn bare bilkjøring... Å ha et sosialt liv er viktigere enn bilen spør du meg..

Vi har alle forskjellige meninger ser jeg, for dere som trives som avholdsmenn så er jo det bra for dere. Jeg sier bare at jeg syntes det er kjekt å kunne drikke med kompisene. jeg er i en situasjon der jeg jober så mye at eneste muligheten jeg har til å treffe folk er i helgen. Og da blir det som regel en fest på lørdagen. På den måten kan jeg treffe alle på en gang. Festen blir et sosialt samlingspunkt, og det er positivt. :-) klart, jeg kunne hatt fest uten å drikke også, men nå er jeg en gang slik at jeg liker å drikke litt med kompisene.. Det må dere respektere, jeg vet det er mange som har det slik som meg. Og jeg skjønner at det er mange som ikke drikker i det hele tat, og det respekterer jeg også. Jeg beskriver ikke alkohol som noe som er NØDVENDIG for å leve, jeg sier bare at JEG personlig syntes det er kjekt pga det sosiale det fører med seg.

Min mening bare 8) det var jo det denne posten dreier seg om... Andres meninger... :wink:

#79006  av Mr2Nyter'n;p

Jepp... Det posten handlet om.. Andres meninger... Godt vi fikk frem litt ulike synspunkter davel? Ville vært kjedelig å diskutere hvis alle parter mente det samme... :wink:

#79013  av FireWalk

Mr2Nyter'n;p skrev:Jepp... Det posten handlet om.. Andres meninger... Godt vi fikk frem litt ulike synspunkter davel? Ville vært kjedelig å diskutere hvis alle parter mente det samme... :wink:
Jepp..

Fikk lyst å drikke jeg nå! :P hehe..
alt dette snakket om festing... :P

#79019  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Så nettopp en smirnoff-reklame på tv3... En fyr sitter inne ved dataen, blir distrahert av lys/bråk fra utenfor vinduet... Der sto hele verden faktisk.. Alle mennesker.. Reklamen slutta med et bilde av ei flaske smirnoff og teksten "Life is calling, get out"
Greit nok det, men det forklarer vel litt hvorfor så mange tror man må drekke for å nyte livet... Medier/trender/kultur.
Men... Folk får gjøre som dem vil... Der er vi vel alle enige i det minste :P

#79021  av celicat23

Jeg blir litt kreativ i fylla også! Ett bilde jeg tok, mens jeg var fin og brisen på det som det er tatt bilde av :-)
Vedlegg
drekkamer.jpg
drekkamer.jpg (94.8 kiB) Vist 1130 ganger

#79022  av celicat23

Åja...Poenget med den posten var at fylla kan være godt for noe! :-)

#79037  av @lpher

celicat23 skrev:Jeg blir litt kreativ i fylla også! Ett bilde jeg tok, mens jeg var fin og brisen på det som det er tatt bilde av :-)
Tøfft! :D

@lpher

#79041  av GT_rider

FireWalk skrev:Nå er et jo stor forskjell fra å være alkoholiker til det å kunne ta seg en øl med gutta og ha det gøy. Utepils om sommeren. Det jeg prøver å få frem er at det å drikke kan være meget sosialt og positivt. Forskning underbygger dette. Jeg snakker om moderate mengder alkohol her, er ikke snakk om å drikke seg full hver dag og miste kome hus og barn pga dette...

Jeg har MR2 og syntes det er stas å kjøre den.. men herre gud, Livet mit dreier seg da om mer enn bare bilkjøring... Å ha et sosialt liv er viktigere enn bilen spør du meg..

Vi har alle forskjellige meninger ser jeg, for dere som trives som avholdsmenn så er jo det bra for dere. Jeg sier bare at jeg syntes det er kjekt å kunne drikke med kompisene. jeg er i en situasjon der jeg jober så mye at eneste muligheten jeg har til å treffe folk er i helgen. Og da blir det som regel en fest på lørdagen. På den måten kan jeg treffe alle på en gang. Festen blir et sosialt samlingspunkt, og det er positivt. :-) klart, jeg kunne hatt fest uten å drikke også, men nå er jeg en gang slik at jeg liker å drikke litt med kompisene.. Det må dere respektere, jeg vet det er mange som har det slik som meg. Og jeg skjønner at det er mange som ikke drikker i det hele tat, og det respekterer jeg også. Jeg beskriver ikke alkohol som noe som er NØDVENDIG for å leve, jeg sier bare at JEG personlig syntes det er kjekt pga det sosiale det fører med seg.

Min mening bare 8) det var jo det denne posten dreier seg om... Andres meninger... :wink:
Joa... Ser poengene dine, og er forsåvidt ikke uenig. Viss man bare lever og ånder for bilen, så kan man fort bli det jeg kaller einstøing. Det selfølgelig viktig å ha ett sosialt liv utenom. Uansett hva man da driver med.
Så lenge du trives med deg og ditt, så er ingenting bedre enn det.

Vitsen med min lille historie, var å prøve å forklare hvorfor jeg er en smule forsiktig med alkoholen.
Faktisk ganske interresant å diskutere dette temaet. Bare for å se andres holdninger til alkohol.
Ser det er mange forskjellige meninger ute og går, og det skal respekteres. Enten man liker å ta seg en pils, eller man ikke drikker i det hele tatt. Kan være mange grunner til begge deler. Det skal jeg ikke gå inn på, siden jeg kunne holdt på i flere timer, og dette tross alt er ett bilforum. Skal ikke ødelegge en fin tråd

#79043  av Kjelliken

:D hehe morro denne posten etter hvert 8)

#79051  av FireWalk

det er sommer og sol. plutselig får jeg en telefon: Skal vi stikke ned på XL og ta oss en Utepils i fineværet? så kan vi diskutere litt bil og ha det gøy :-)

See? går ann å kombinere :P