TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica Mk7 VS Audi TT 1.8T

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #74428  av Mr2 Mk2

Hva hadde dere valgt??Og ikke si Celica bare pga av at det er en Yota :wink: Kom med for og mot-argumenter :)

#74430  av MR2turbo

Har hørt om alt for mange som har hatt masse feil med Auda'n så jeg hadde garantert valgt Celica... Da får du en bil du slipper å få trøbbel med ;)

Dessuten er Auda'n en sedan/stasjonsvogn familie bil, og Celicaen er en sportscoupe, som gjør valget enkelt for meg...

#74444  av Kebab gud

siden TT er en taksenka Boble (den nye) og er bygget på en golf..
og er beryktet for å være ekstremt ustabil i høy fart ..(fint med tanke på at den er tysk... (Autobahn!))
så sier det seg selv...

#74445  av cameleon

Kunne tenkt meg den lille gallardoen bak audien jeg.... :oops:

#74449  av Mr2 Mk2

tjah omtrent like saklig som en diskusjon mellom 2 unger på 2&3 dette her ja..

#74450  av Arne rebel

I Drive var det en test mellom Audi TT, Nissan 350z, Mazda rx8 og Chrysler....for å si det sånn var Audien en av favorittene blandt sjåførene, men nådde ikke helt opp pga pris. Jeg personelig har stor sans for denne TTen, men litt dyr å ha.

#74451  av celicat23

Det eneste TT'n har, som kan bringes frem som noe positivt over celica'n, er turbo. Ellers så er celica'n penere både inn og utvendig. Du får penere og råere styling til celica'n. Og med pengene du sparer i verkstedsutgifter ved å velge celica istedenfor TT, så kan du kjøpe deg en turbo til celica'n og grise parkere TT'n grundig.

Så er det bare pappa gutter, homser, og damer som kjører TT da. Er jo ikke direkte pluss.

#74456  av erling

Jeg har bare prøvekjørt TT av de to, eneste jeg ikke likte var at man sitter veldig høyt iforhold til det lave karosseriet. Setet burde vært nærmere gulvet. Stort pluss med turbo på TTen da, og sinnsyk fin inni.

Hvis han som skal ha bilen prøvekjører begge bilene får han sikkert en aha-opplevelse. Du som skal kjøpe Jostein?

Jeg hadde gått for TTen.
celicat23 skrev: Så er det bare pappa gutter, homser, og damer som kjører TT da. Er jo ikke direkte pluss.
Jaha..? :cry: Uff så trist sagt. :cry: :cry:

#74463  av celicat23

erling skrev:Jeg har bare prøvekjørt TT av de to, eneste jeg ikke likte var at man sitter veldig høyt iforhold til det lave karosseriet. Setet burde vært nærmere gulvet. Stort pluss med turbo på TTen da, og sinnsyk fin inni.

Hvis han som skal ha bilen prøvekjører begge bilene får han sikkert en aha-opplevelse. Du som skal kjøpe Jostein?

Jeg hadde gått for TTen.
celicat23 skrev: Så er det bare pappa gutter, homser, og damer som kjører TT da. Er jo ikke direkte pluss.
Jaha..? :cry: Uff så trist sagt. :cry: :cry:
Tankeløst av meg. Tenkte ikke over at det kanskje var noen homofile som her som kunne ta seg nær av det. Unnskyld.

#74469  av CavemaN

Har også lest at de første modellene av TT var vanvittig ustabile i litt fart.

Derfor de fikk no stabilitetsprogram av no slag i revisjonen som kom i 2000 (? ekke helt sikker på når den kom)

Dessuten synes jeg MK7 har et mye mer agressivt utseende, men jeg er kanskje biased siden jeg har mk7 selv:)

Mk7 er dårlig støydempet originalt, men veit ikke hvordan TT er i forhold.
TT veier 1500 kg, Celica veier 1100kg. Celica har omtrent dobbelt så stor bagasjeplass enn TT.

Ikke det at dinside har så forbanna peiling på bil, så kan du jo lese her:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=11950

Og samtidig høre hva de sier om Celica:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=6627

Dessuten, litt snodig at den selges uten garanti på et slikt sted?
Og at den selges for 199k hos et firma, mens 2 biler ligger for henholdsvis 200k og 209k privat/forhandler, med en kilometerstand på 180k/150k.

Vær kritisk, det er alt jeg kan si!

Jeg hadde gått for en Celica, =)

#74477  av Qee

jeg stod selv mellom audi a3 1.8t og celica t23

som du sikkert ser valgte jeg celica, og er strålendes fornøyd...

du sitter hvertfall lavt nok til bakken i en celica, ikke minst hvis du senker den...

Men det beste tipset er uansett og prøve begge bilene... du ser hva du finner ut, jeg valgte den jeg syntes var best...... Lykke til, begge bilene er gode biler... :mrgreen:

#74482  av @lpher

Vurderte selv TT'en en gang i tia...men idag er jeg MEKTIG glad for at jeg venta til jeg hadde råd til Supra istedet! :D

En liten kuriositet at jeg ble veldig skuffet over baksetet i TT'en :D ...også ble det kjøpt Supra til slutt!! :D Som ikke akurat har så mye større plass i baksetet da! :D

Ellers....turbo og eventuelt firhjulstrekk kan jo være artig da...men forhjulstrekk blir litt feil :) Fin form...med hofter bak...er ikke helt ille...men den ble litt tråkka på av at ny-bobbla er litt lik den ja :D ...og byggekvaliteten til første generasjon av de fleste VAG bilene er i aller beste fall pinliig dårlig! :D ...men får de noen gang skikk på alle feil å mangler kan de bli temmelig store...en dag.. :D

@lpher

#74484  av Remi

hehe æ kom på en tråd vi hadde her for en tid til bake.. der det va en kar som sku selge en audi TT va vell gjerne den her linken :

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=549880

ser ikke ut som han har fått solgt den enda :lol: :lol: :lol:

Men trur jeg hadde valgt celicaen, den ser mye bedre ut en den audien dere snakker om... og du får mye finere styling til den, som det blir nevnt her :wink:

#74486  av Kebab gud

står jo solgt ....
den ble solgt dagen etter den var i avisa...