TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• The Supra is coming!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#7316  av Amund

Ikke for å fornerme noen, men GIS3 NSX'en tar GIS2 supra'n i 0-201 m... Dersom det er noen her som har sett Getaway in stockholm filmene?

Kanskje NSX har bedre egenskaper på svingete veg, (midtmotor), men ville uten tvil hatt en supra!

#7317  av chris

ja, NSX'en drar Supraen der. Men jeg vet dog ikke hva som er gjort med NSX'en da..
Fordelen med Supra er at det er så mye bedre plass innvendig. Og i hvert fall Alf sin har MEGET pent interiør.

#7318  av CelicaTurbo

NSX'en er nok best på bane men ellers tror jeg nå at Supraen herjer gaten mest..

#7320  av Amund

chris skrev:ja, NSX'en drar Supraen der. Men jeg vet dog ikke hva som er gjort med NSX'en da..
Fordelen med Supra er at det er så mye bedre plass innvendig. Og i hvert fall Alf sin har MEGET pent interiør.
Supran er jo ikke akkurat helt orginal den hellar da.. :wink: men så vidt jeg husker fra GIS3 dvd'ens ekstra materiale, så var NSX'en tilnermet orginal. Stort sett bare effekt anlegg og filter tror jeg. :roll:

#7321  av chris

Ca 300 hk da med andre ord.. og Supraen har 450..

#7322  av Amund

Men når du ser på den filmen, så tar jo supran kraftigt innpå på slutten av de 201 metrene. så kanskje supran hadde en dårlig start?..

#7323  av Goose

er ikke NSX lik blåst opp MR2 :wink:

med andre ord, litt feil kopi av orginalen... :roll:

#7324  av Amund

Goose skrev:er ikke NSX lik blåst opp MR2 :wink:

med andre ord, litt feil kopi av orginalen... :roll:
har sett på det ja...

#7326  av @lpher

CelicaTurbo skrev:NSX'en er nok best på bane men ellers tror jeg nå at Supraen herjer gaten mest..
I rettferdighetens navn så nevnte NSX eiern noe i samme retning ;-)
jeg tror også at det er ganske nære sannheten....

...og må vel selv innrømme at jeg synes interiøret i Supran er mer
'anvendbart' ...ihvertfall til 'vanlig bruk'...whatever that is? ;-)

@lpher

#7330  av Morten

NSX er konstruert av samme fyr som senere konstruerte McLaren F1 :!: Han har uttalt at NSX er tidenes best konstruerte gatebil (dette sa han selfølgelig FØR han laga F1'en så klart :D ). Vitner om at bilen er bra.

#7331  av chris

Bilen ER rå, ingen som helst tvil om det. Fett utseende, ganske lik MR2 egentlig, bare litt større og flatere. Og like dårlig plass innvendig :D
Nå er ikke McLaren F1 og NSX helt sammenlignbart, men det er jo noen år, og prisklasser, mellom de :P

Alf: Anvendbart til vanlig bruk, sier du. Betyr det bedre plass, eller? :P NÃ¥ har ikke alle Supraer det inventaret som du har, skulle jeg tro.. :)

#7333  av @lpher

chris skrev:Bilen ER rå, ingen som helst tvil om det. Fett utseende, ganske lik MR2 egentlig, bare litt større og flatere. Og like dårlig plass innvendig :D
Nå er ikke McLaren F1 og NSX helt sammenlignbart, men det er jo noen år, og prisklasser, mellom de :P

Alf: Anvendbart til vanlig bruk, sier du. Betyr det bedre plass, eller? :P NÃ¥ har ikke alle Supraer det inventaret som du har, skulle jeg tro.. :)

Enig der...NSX'en er rå...mer kompromissløs enn Supran ihvertfall ;-)

Det jeg mener er at NSX'en er foreksempel at den er mildt sagt trasig å komme seg inn og uttav...veldig trangt i coupeen...stiv til daglig bruk...
Altså ikke en bil som jeg ville brukt til daglig...mens Supran på den annen side er laget slik at den er anvendelig til daglig bruk også....lavere støynivå...mye større coupe...bagasjerom..bakseter...og masse annet som gjør livet lettere for eierne ;-)

@lpher

#7336  av bose

Jeg har planer om å kjøpe meg en NSX med kompressor (ca 450 gamp)
NÃ¥r jeg blir rik.

#7337  av @lpher

bose skrev:Jeg har planer om å kjøpe meg en NSX med kompressor (ca 450 gamp)
NÃ¥r jeg blir rik.
Men...Bose da...? ....blasfemi? ;-)

Har lett litt etter Supra TT vs NSX tester....fant blant annet denne
Road & Track testen:

http://www.mkiv.com/publications/road&t ... 100_09.jpg

Ser ikke ut som den er noe hottere på veien enn Supran ihvertfall ;-)

@lpher

#7338  av Goose

@lpher: skal du trimme supran til 10 seconds car? :D
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16