Sorry mack, men i den store sammenhengen så vil ett firma som ikke er profitabelt nok kun få dyrere deler og dårligere service med dertil dyrere biler.
Profitten kommer av å selge volumodeller og antall salg.Og ved større produksjon kommer billigere innkjøp av råvarer for man bestiller da i større kvanta.
Markedsføring er ikke dyrt, og det kalles for utgift til inntekts ervervelse.
Uten, kan de fleste i dagens konkurranse bare se grafen peke sakte men sikkert nedover.
Å drive butikk er langsiktig planlegging, gjerne år fram i tid og som Chris sier så er det livsfarlig med en slik holdning om at vi er store nok.
Se på foreksempel Mazda, de var virkelig store imellom -82 og -90, så endret de kjøreretning og endret mye på markedsføringen. De startet å selge Hyundai og fokuserte mye på det i sin markedsføring.
Det de glemte var å fortsette med det de var gode på, Mazda. Videreutvikle og bearbeide den kundemassen de hadde bygd opp de siste årene, men nei da.
Da skulle folk som sansynligvis var veldig fornøyde med Mazdaene sine overbevises om at Hyundai var tingen.
Og i salgssammenheng brøt det ned tillit og relasjonene kundene hadde fått med Mazdaforhandlerne da de kjøpte sin Mazda.
Dette er ett stort tema, og det er kult at mange blir engasjert synes jeg
Man forblir ikke på toppen med en arrogant holdning om at vi er store nok. Man holder seg der ved å respektere sine konkurenter og jobbe for å konstant være ett hestehode foran.
Profitten kommer av å selge volumodeller og antall salg.Og ved større produksjon kommer billigere innkjøp av råvarer for man bestiller da i større kvanta.

Markedsføring er ikke dyrt, og det kalles for utgift til inntekts ervervelse.

Å drive butikk er langsiktig planlegging, gjerne år fram i tid og som Chris sier så er det livsfarlig med en slik holdning om at vi er store nok.
Se på foreksempel Mazda, de var virkelig store imellom -82 og -90, så endret de kjøreretning og endret mye på markedsføringen. De startet å selge Hyundai og fokuserte mye på det i sin markedsføring.
Det de glemte var å fortsette med det de var gode på, Mazda. Videreutvikle og bearbeide den kundemassen de hadde bygd opp de siste årene, men nei da.
Da skulle folk som sansynligvis var veldig fornøyde med Mazdaene sine overbevises om at Hyundai var tingen.
Og i salgssammenheng brøt det ned tillit og relasjonene kundene hadde fått med Mazdaforhandlerne da de kjøpte sin Mazda.
Dette er ett stort tema, og det er kult at mange blir engasjert synes jeg

Man forblir ikke på toppen med en arrogant holdning om at vi er store nok. Man holder seg der ved å respektere sine konkurenter og jobbe for å konstant være ett hestehode foran.

-99 Lexus GS300 x
-98 Porsche Boxster S Ruf x
-04 RX8 x
-69 Crown RS
-82 The SafranSupra
-83 Metallic Hvit Supra
-96 NSX-Targa,Wings West x
-01 GS430,min første V8 x
-09 Abarth 500 Essesse
-98 Porsche Boxster S Ruf x
-04 RX8 x
-69 Crown RS
-82 The SafranSupra
-83 Metallic Hvit Supra
-96 NSX-Targa,Wings West x
-01 GS430,min første V8 x
-09 Abarth 500 Essesse
