Blueman skrev:Jeg har lenge tenkt på mere hk i "gulle" mitt
Men nå har jeg tenkt å begyne å gjøre noe med d
Men da trenger jeg hjelp fra de som har peilig :p D som er målet her i første omgang er over 200 kh :p jeg har lite peilig på de dere motor navnan
men du har vell en på 204, 235 og 255 eller er jeg på tryne ?
hva jeg må ut med for de dere sån ca ? å hva må gjøres med bremes girkase osv ? blir dette dyrt? å er d noen som vet hvor jeg får kjøpt dette?
kos 
Et alternativ er å importere en bakpart fra en kræsja mr2 med den 3s-gte motoren som har 204 hk. Dette burde du klare å få for kanskje 15.000 kroner. Så må du plusse på frakt, samt gjerne litt fix for å få motoren i ok stand. Kan jo være kjørt langt sånn at den bruker olje osv. Altså bytte pakninger og oljeringer, termostat, komplett reg.reim skifte og gjerne vannpumpe kan være greit å bytte. Mulig turboen trengs å byttes også?
Hvis du gidder å få dette godkjent så trenger du ikke større bremser siden disse originalt er samme på NA og Turbo innenfor samme revisjon. 90-92, 92-94 og 94+. Samt at du trenger "bare" betale hk avgift for 204-156 = 48hk.
Annet og etter mitt syn det beste (hvis du ikke kjøper turbobil da, og heller ikke bryr deg så masse om godkjenning) er å kjøpe en 3.gen 3s-gte (245 hk originalt) bakpart til ca 20-25 tusen som kanskje ikke er gått så langt som ikke trenger noe særlig overhaling. Så er du godt fornøyd med de hestene en god stund og etterhvert begynner du å bytte eksos/downpipe, filter, ic, boostcontroller, større turbo osv så havner du oppi 300+ og i følge Firewalk en bil som er dødsfarlig å kjøre på vinteren/vått føre men som gruser Corvetter og det som verre er på tørrasfalt