TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NÃ¥ er lakkererene igang!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #6596  av MR2turbo

Det har vært litt stille fra meg i det siste, har lagt rett ut i en uke med influensa.. :?

...men..

På mandagen fikk jeg lånt en biltralle og kjørte bilen ut til Lakkverkstedet. Det hadde vært sol og tørre veier hele helga, men da jeg skulle kjøre bilen ut, snødde det og hadde lagt seg is på veien.. :roll: Typisk det, men jeg bare surret inn hele bilen i plast og tok det pent.. Hadde ikke spesielt lyst til å behandle bilen med satans veivesen's 35% saltløsning ;)

Så i dag ringte de meg og fortalte at de var godt i gang med grunnarbeidet og at det ikke gikk så lang tid før de begynnte å sprøyte :P
Så nå skal jeg ta meg en tur ned på besøk og kikke litt.. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder og evt. film.. :wink:

Herlig å få fart på det!!!

#6597  av bose

kjempeflott. Bytter du farge og evt til hva da?

Det er så flott å se at folka her virkelig er glad i bilene sine :)

#6598  av Erlend

Kjempespennende! Herr 2 blir sikkert fin og flott når han får iført seg lakk ;) Jeg gleder meg til bilder, evt. video...

NÃ¥r regner du med at alt er klart?

#6600  av MR2turbo

Bose: Man må ta vare på de man er glad i, vett du ;) ;)
Bilen med deler skal få på seg et strøk med kamelon-lakk litt
vanskelig å forklare fargen men jeg kommer tilbake med bilder :)

Erlend: Ja nå skal alle delene lakkeres hver for seg, så det tar nok endel
timer å sette alt sammen igjen uten å ripe den nye lakken..
Men det blir jo bare kos, det.. Jeg skal ha den ferdig til Mai (VÃ¥ler)
Tør ikke sette no raskere mål.. Skal jo gjøre skikkelig arbeid :wink:

#6603  av jumbo

Hvilke kameleon-nyanser inngår? Består ikke slik type lakk av 1 eller flere lyssensitive toner? Gjerne 3-4 ulike?

Du beholder selvsagt fremdeles svart basis? :shock:

#6610  av MR2turbo

Sånn, nå er jeg tilbake etter en liten tur på lakkeringsverkstedet.. :)

Jumbo: Basis fargen blir svart på bilen, ja, ellers så hadde det blitt litt mye jobb å strippe ned hele karroseriet for å få lakket over alt.. Men fargen på bilen blir som jeg sa noe vanskelig å forklare, men skinne blandt annet i: blått/lilla/bronse/rosa.. Spurte lakkerern om hvilke farger den bestod av, men han sa at det var litt for mange nyanser til å gi et godt svar på det.. (Jeg har bare plukket den ut sammen med lakkereren fra et brett med lakkprøver..)

Her er noen bilder jeg tok i dag :) :

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

#6615  av CelicaTurbo

spennende :)

#6666  av MR2PÃ¥l

Gleder meg nesten like mye som deg Markus. Bare si ifra om du trenger en extra hånd eller to når du får den hjem igjen til montering.

MR2PÃ¥l :D

#6667  av MR2turbo

MR2Pål skrev:Gleder meg nesten like mye som deg Markus. Bare si ifra om du trenger en extra hånd eller to når du får den hjem igjen til montering.

MR2PÃ¥l :D
Topp!! Jeg trenger garantert litt hjelp innimellom. :D

Skal antagelig utover å hente de første ferdige delene på tirsdag/ onsdag eller no ;)

#6671  av tahustvedt

Det ser ut som et bra verksted som kan det de gjør. Jeg er så vanvittig skeptisk til lakkeringsverkstedene her oppe. :) Gleder meg til å se sluttresultatet.

Tor Arne

#6683  av MR2turbo

Ja, ved hjelp av en kjenning som er lakkerer så har jeg funnet en dyktig lakkerer med et meget bra (og nytt) verksted :D
FÃ¥r vel reklamere litt, de heter Salte Lakkering. La navnet som link til hjemmesiden deres jeg.. :)

#6713  av arild

Hei Markus,

Jeg har vært litt inaktiv her i det siste, så unskyld meg om du har sagt det før, men har du plukket ut motoren for lakeringen? Lakere motor-rommet også liksom?

arild

#6714  av MR2turbo

Hei Arild!

Lenge siden! :) Har du mr2'en enda? Gikk ikke du med planer om å selge den?

Jeg har ikke tatt ut motoren.. Grunn fargen i bilen blir den samme, og lakken i motorrommet er veldig bra... SÃ¥ det var ikke behov for det ;)

Forøvrig så har jeg noen planer som tilsier at jeg må ut med motoren neste vinter.. Men de planene er ikke helt ferdige enda..

#6739  av Christian

Ser bra ut dette da :D
Må få rota meg til å lakke bilen jeg og, ser ikke akkurat bra ut lenger... :?
Har du en ca pris på jobben de gjør på din?

#6808  av MR2turbo

Okey, når bilen blir seende bra ut, ja ;)

Kan desverre ikke gi deg noen pris på min jobb, siden det gjøres gjennom kjente.. Men det ble visst dyrt nok alikevel.. :roll:

For tilsvarende lakk jobb andre steder måtte jeg nok regnet fra 30000kr og oppover.. bare effekt lakken koster ca. 10.000kr literen... :P

Har hørt priser fra endre på mellom 25000 og 45000kr alt avhengig av omfanget..