TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• toyota OGN

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6381  av Dalan

hehe, entusiast er nøkkel-ordet her! kan ikke drive å spre rundt til alt og alle at de må ha MR2 ;)
det får de finne ut selv ;)
møtte en MR2 (mørk-blå, noen av dere? :)) på vei hjem i går, den var på vei fra trysil. måtte bare hilse på han som kjørte :lol:

#6385  av jumbo

Goose skrev:(mamma skal kjøpe ny bil, hun får ikke lov å kjøpe noe annet enn TOYOTA) :D
Foreldrene mine driver også å ser på nye bil. De har i mange år vært totoya-eiere, og blir det sikkert igjen. Jeg jobber som f for å få de til å kjøpe celica :mrgreen: Fadern er selvsagt på gli, men modern har fullstendig angst for biler generelt, og tør ikke engang prøvekjøre ny bil på vinteren... Tragisk egentlig, det eneste positive som kan trekkes ut fra slik redsel er at hun i det minste tar konsekvensen av den...

#6387  av Goose

Hvis dem skal ha spliter ny Celica og mora di vil ikke så få dem til å kjøpe Corolla T-Sport. Prisen for en 5 dørs T-Sport er den samme som for en celica men T-Sporten flyter mye bedre:D

mamma pøvde en t-Sport corolla, hun sier at hun var vetta skremt av 192HK i den bilen...

skal dem ha forrige modell celica med 117 HK så er en til salgs og hovli auto, den grønne som jeg haddem den er i TOPP stand! Tross alt jeg som hadde den, og den er ikke skamm kjørt heller(driver ikke med sånnt)

den har nå godd 89 000 km og meste parten av det er det jeg som kjørte med den.. (kjøpte den når det sto 25000 på speedometret og bilen var akkurat 3 år da) Mangler AC på den men ellers alt utstyr...

#6393  av chris

jumbo skrev:
Goose skrev:(mamma skal kjøpe ny bil, hun får ikke lov å kjøpe noe annet enn TOYOTA) :D
Foreldrene mine driver også å ser på nye bil. De har i mange år vært totoya-eiere, og blir det sikkert igjen. Jeg jobber som f for å få de til å kjøpe celica :mrgreen: Fadern er selvsagt på gli, men modern har fullstendig angst for biler generelt, og tør ikke engang prøvekjøre ny bil på vinteren... Tragisk egentlig, det eneste positive som kan trekkes ut fra slik redsel er at hun i det minste tar konsekvensen av den...
Må få de til å kjøpe 4WD da ;) Kan ikke kjøpe en standard Celica. Blir for kjedelig :P

Faren min er, og har i alle år vært, Mitsubishi-entusiast. Så hjemme har det alltid vært Mitsuer (i hovedsak Galant'er) som har stått i garasjen. I tillegg til en eller annen japansk konebil da såklart :D Mamma gikk for et par år siden til det skrittet å kjøpe Chrysler Neon. Gøy nok det, med 133 hk. Og fadern kjøpte seg Mitsubishi Galant V6. En av to i norge. Med 4WD og 4WS. Samme motorblokka og understell som 3000GT. Og nå har han bytta igjen, til stasjonsvogn.. med EVO look 8)

#6398  av jumbo

Goose skrev:Hvis dem skal ha spliter ny Celica og mora di vil ikke så få dem til å kjøpe Corolla T-Sport. Prisen for en 5 dørs T-Sport er den samme som for en celica men T-Sporten flyter mye bedre:D
Tror de har en terskel på omkring 2-3 år gammel, på det er nok kun siste generasjon som er aktuelt ja, noe i likhet med bilen din, Goose.

Vet ikke om jeg ville anbefale noen å kjøpe en Corolla t-sport. For lite bil for pengene spør du meg...

#6407  av Erlend

Mamma og pappa skal selge Carina E`en fra 97 før den runder 100 000, og nå ligger den på 78 tror jeg. Jeg har fått peila dem inn på en Celica, blir vel en 94 eller nyere tenker jeg. Når som både jeg og søster har flytta hjemmefra er de mye friere til å kjøpe en litt mer morsom bil, og det er bare Toyota som mamma vil ha, og det er hun som bestemmer :lol:

#6429  av chris

Erlend skrev:Mamma og pappa skal selge Carina E`en fra 97 før den runder 100 000, og nå ligger den på 78 tror jeg. Jeg har fått peila dem inn på en Celica, blir vel en 94 eller nyere tenker jeg. Når som både jeg og søster har flytta hjemmefra er de mye friere til å kjøpe en litt mer morsom bil, og det er bare Toyota som mamma vil ha, og det er hun som bestemmer :lol:
og pappa er bare tøffel? :lol:

#6433  av Goose

Vet ikke om jeg ville anbefale noen å kjøpe en Corolla t-sport. For lite bil for pengene spør du meg...
jumbo her snatter jeg om Corolla T-Sport. Men dere skal ha rundt 3 år gammel bil så da så...

#6440  av @lpher

Goose skrev:
jumbo her snatter jeg om Corolla T-Sport. Men dere skal ha rundt 3 år gammel bil så da så...
Hva med å importere en 2001 Celica T-sport fra tyskland da?
Kommer seg vel på ca. 300,- + eller no sånt?
Og det...er den så absolutt verdt ;-)

@lpher

#6444  av Erlend

Far vil vel bare ha en litt mer morsom bil enn stasjonsvogn han, helst ville han vel hatt en ny Mini Cooper S... hehe...men det går ikke mor med på gitt, ikke jeg heller, for den saks skyld :wink:

#6451  av jumbo

Goose skrev:jumbo her snatter jeg om Corolla T-Sport. Men dere skal ha rundt 3 år gammel bil så da så...
Ja, jeg vet du mente Corolla T-sport. Jeg må davel fremdeles få lov til å mene at det er en kjedelig bil? Og en bil jeg synes er priset altfor høyt, sammenlignet med andre alternativer, ikke minst Celica.