TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Datidens Toyota "sportsbiler"

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #54619  av TurboKnut

I fjor høst fant jeg denne gamle Toyota'n som stod og ventet på en uviss skjebne. Den hadde nok stått der i noen år, og til tross for at den er mosegrodd så var den absolutt reddbar vil jeg påstå. Rust var det mange steder, men ikke værre enn at et karosseriverksted kunne gjøre noe med det aller meste på et par dager.

Jeg tror at det er en 1969 Toyota Corona 1900 Mk II. En sjelden bil i dag (ble vanligvis solgt som 4 dørs sedan), og en 2dørs Hardtop som denne er VELDIG sjeldent.
Vedlegg
142_4256.JPG
142_4256.JPG (41.81 kiB) Vist 592 ganger
142_4255.JPG
142_4255.JPG (56.35 kiB) Vist 592 ganger
Sist redigert av TurboKnut den 07 aug 2004 22:32, redigert 1 gang totalt.

#54718  av @lpher

Nice! Hadde vært et greit oppussings-objekt det dær ja :)

Btw...hvilken bil er det som står vedsiden av den? (ikke den rød)

@lpher

#54730  av angrykid

Ser ut som en mazda eller datsun hatchback sak.. en kompis av meg hadde en slik en for ett par år siden.

#55490  av Johnny_Bravo

Det er en Toyota corolla 71 modell. min mor hadde en slik en gang var aldri noe problem med den. hadde faktisk 70 hk det var mye på den tiden for n japse :)

#55492  av @lpher

Johnny_Bravo skrev:Det er en Toyota corolla 71 modell. min mor hadde en slik en gang var aldri noe problem med den. hadde faktisk 70 hk det var mye på den tiden for n japse :)
Det VAR en Corolla ja? :D Mente jeg kjente igjen corolla-snuten ja :)
Muttern hadde en slik vanlig 2-dørs...ikke coupe...dessverre :)

@lpher

#55521  av TurboKnut

Det er en 1975 Toyota Corolla KE 35 (??) Coupe (coupemodellen av KE30)som står ved siden av. Begge bilene var/er objekter, men ikke så gærne at de nok kunne ha kommet på veien igjen.

#55537  av Ninjamannen78

Er bilene til salgs?

#55563  av TurboKnut

Ninjamannen78 skrev:Er bilene til salgs?
En kan vel snakke om å være sau i hodet - men her er det i allefall noe ull...
Bilene skulle doneres bort pga at der de stod sammen med mange andre biler skulle det bygges en vei. Vi fikk overtalt den gamle eieren til å gi bilene til veteranvognklubben som jeg er medlem i slik at de skulle kunne berges. Dette gikk i orden, og vi hadde en kjempedugnad på gang med en masse gaffeltrucker, traktorer, bilhengere og bergningsbiler. Det var snakk om å hente ut rundt 40 biler og finne ny lagringsplass til disse. Vi var på "befaring" der og plukket ut de bilene som ville være verd å ta vare på, - og disse to ble med på det lasset.
Så ble det dessverre mye snakk om dette "på bygda" og da den store (lør-)dagen kom og vi møtte opp mannsterke, - hadde det allerede vært folk fra fjern og nær og kjøpt bilene for en slikk og ingenting. Da stod det igjen kanskje 7-8 biler, deriblant disse to. Jeg prøvde å få Toyota-samleren Karenus Thinn til å komme å hente iallefall Corona'en men han syntes ikke den såg så interessant ut. Han er mer opptatt av Celica'er og Crowner. Det ble ingenting av vårt dugnadsprosjekt siden det var blitt "sabotert", og siden jeg hadde verkstedet fullt, samt at jeg leide garasjer til andre "prosjekt" så tok jeg heller ikke hånd om noen av bilene selv om jeg ble forelsket i Coronaen.
Jeg vet ikke hvor de ble av, eller om noen av dem ble spart. Jeg kunne jo ha tatt meg en tur bort for å se om de fremdeles står i nærheten, - eller om de har blitt borte. Det var papirer på alle bilene, men som dere ser så har de stått veldig lenge og var i svært variabel stand. Det stod også en 1974 Datsun 180B SSS der - og de er jo svært sjeldne i dag. Ellers så var det Opel Kapitän, Ford Anglia stv, Morris Marina TC, Ford Zephyr 6, VW Boble split window, Borgward Isabella, Jowett Javelin, Lancia Aurelia, en VW Buss full av 50 og 60-talls hjulkapsler, en SVÆR Lincoln fra 63 pluss masse andre sjeldne biler der.
(Dette var et gammelt nedlagt bilopphuggeri der dørene ble lukket rundt 1980)

#55575  av MRQuoc

vel , halvparten av bilenes navn vet jeg ikke hva er engang , jeg vet bare at Corona er og blir Toyota , sammen med Crown som var en eldre modell .. ? .. men jeg kommer vel nedover historiebøkene i Toyota etterhvert som jeg blir eldre ..
Men det er synd at de bare står og ruster bort .. uanstt hvilke merke .. jeg kan forstå at hvis de hadde blitt spiker tidligere , kunne man ikke gjort noe , men nå som de er forholdsvis hele .. er spørsmålet om det er nok mennesker som kan ta vare på dem. ikke alle liker gamle biler ;)

Men har du mange eldre biler turboknut ? av toyota .. :p vel og merke :D