Ninjamannen78 skrev:Er bilene til salgs?
En kan vel snakke om å være sau i hodet - men her er det i allefall noe ull...
Bilene skulle doneres bort pga at der de stod sammen med mange andre biler skulle det bygges en vei. Vi fikk overtalt den gamle eieren til å gi bilene til veteranvognklubben som jeg er medlem i slik at de skulle kunne berges. Dette gikk i orden, og vi hadde en kjempedugnad på gang med en masse gaffeltrucker, traktorer, bilhengere og bergningsbiler. Det var snakk om å hente ut rundt 40 biler og finne ny lagringsplass til disse. Vi var på "befaring" der og plukket ut de bilene som ville være verd å ta vare på, - og disse to ble med på det lasset.
Så ble det dessverre mye snakk om dette "på bygda" og da den store (lør-)dagen kom og vi møtte opp mannsterke, - hadde det allerede vært folk fra fjern og nær og kjøpt bilene for en slikk og ingenting. Da stod det igjen kanskje 7-8 biler, deriblant disse to. Jeg prøvde å få Toyota-samleren Karenus Thinn til å komme å hente iallefall Corona'en men han syntes ikke den såg så interessant ut. Han er mer opptatt av Celica'er og Crowner. Det ble ingenting av vårt dugnadsprosjekt siden det var blitt "sabotert", og siden jeg hadde verkstedet fullt, samt at jeg leide garasjer til andre "prosjekt" så tok jeg heller ikke hånd om noen av bilene selv om jeg ble forelsket i Coronaen.
Jeg vet ikke hvor de ble av, eller om noen av dem ble spart. Jeg kunne jo ha tatt meg en tur bort for å se om de fremdeles står i nærheten, - eller om de har blitt borte. Det var papirer på alle bilene, men som dere ser så har de stått veldig lenge og var i svært variabel stand. Det stod også en 1974 Datsun 180B SSS der - og de er jo svært sjeldne i dag. Ellers så var det Opel Kapitän, Ford Anglia stv, Morris Marina TC, Ford Zephyr 6, VW Boble split window, Borgward Isabella, Jowett Javelin, Lancia Aurelia, en VW Buss full av 50 og 60-talls hjulkapsler, en SVÆR Lincoln fra 63 pluss masse andre sjeldne biler der.
(Dette var et gammelt nedlagt bilopphuggeri der dørene ble lukket rundt 1980)