TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2 stk Mk1 pÃ¥ reise!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #54328  av Mr2 Mk2

Hadde lenge tenkt på a ta en tur til Sverige,og hadde lyst til å ta denne med Mr2`en.Men så fikk den seg en smell,og ulyder er det nok av.Men i siste liten bestemte jeg meg for å skifte rådelagre ENDA en gang,og ta den med på reise.Fikk også med brodern og sin Mk1.Tok ut reservedekk og alt annet "dill",for å få med mest mulig drit tilbake :roll: Vi begynte å kjøre på noen ganske artige veier et stykke,og tok første overnatting på Gol.Så kjørte vi videre og neste stopp var svinesund,her lasta vi opp med øl og godsaker :twisted: Det er faktisk plass til en god del i i bilen :lol: Veiene ned til sverige var herlige,to felt og 90-100 sone,og en svart og en hvit mk1 i venstre feltet i snitt fart på rundt 150 gikk greit nedover der.Så vel ingen spektakulære biler på veiene,det var litt kjipt.Vi var 1 natt i Sverige før vi kjørte til kristiansand og overnattet en dag der,neste stopp var Stavanger og jeg ble mer og mer sjokkert over hvor lenge bilen går :P .En natt i stavanger og vi var på vei hjem igjen.Utrolig Mye artige veier det er utenfor Bergen :roll: Men noe av det jeg husker best er et raid vi hadde en stund med skikkelig effektiv kjøring,med utallige forbikjøringer.Da jeg skimter noe jeg syns ser ut som en Calibra laaang i det fjerne som driver å kjøre flittig forbi.og om dere ikke vet det får jeg 2 horn i panna hver gang jeg ser en Calibra :twisted: etter kort tid endte det med at 2stk Mr2`èr passerer Calibraen rett i underkantav 200km/t.Hehe skulle likt å se ansiktet på han karen da!!Og jeg koste meg som bare rakkern.Rent orgasmiskt å bare se Calibraen bare svinne henn i speilet 8) Bilen brukte over 3L olje på denne rundturen :roll: Jaja men kan ikke klandre den,hehe ble rimelig effektiv kjøring til tider.Slenger med noen bilder fra turen :) Så KUN 1 annen Mr2 på hele turen! :shock:
Vedlegg
En natt sov vi i telt rett ved en skatepark,ikke så lurt..
En natt sov vi i telt rett ved en skatepark,ikke så lurt..
IM000200.JPG (102.84 kiB) Vist 587 ganger
Pizza Stopp
Pizza Stopp
IM000194.JPG (76.95 kiB) Vist 587 ganger
Hytta på Gol
Hytta på Gol
IM000181.JPG (97.6 kiB) Vist 587 ganger

#54329  av Mr2 Mk2

Vi sov heldigvis bare en natt i Telt,og vi hadde glemt telt-stengene..Så det var en håpløs natt :roll: Den "posen" der er hva jeg og damen sov i siste natten :roll:
Vedlegg
IM000201.JPG
IM000201.JPG (140.98 kiB) Vist 585 ganger
IM000197.JPG
IM000197.JPG (62.42 kiB) Vist 585 ganger

#54363  av chris

hørtes ut som en artig tur :)
genialt å legge igjen teltstengene :D

jeg driver å tenker på å planlegge en liten 2-3 ukers rundtur i europa til neste sommer. kanskje kjøre avgårde en 3-4 biler eller flere. innom Ringen etc. :)

#54373  av VeilSide

Jeg syntes det var noe kjent med den hvite MkI`en jeg traff nede i Sandnes ;)

#54375  av Mr2 Mk2

Ey hvor?hvilken bil kjørte du?

#54388  av VeilSide

20 meter etter rundkjøringa med Maxi Stormarked. Ralla rundt i MB`en min som vanlig ;)

#54393  av MRQuoc

jøss , og jeg som tenkte jeg skulle til sverige , og prøve å få med enda en MR2MK1 .. helsike .. kunne jo sagt ifra så hadde jo jeg kjørt til Sverige selv uten å kjøpe noe som helst ;) ...

Jeg må si jeg likte godt teltet deres :P .. såååå søøøøt :p hæhæhæhæhæ :mrgreen:

#54400  av bose

hehe. kan tenke meg det ble mye søvn på deg ja jostein ;) :P

#54434  av Goose

Og dere var i sandefjord og ikke ringte meg?
hm.... :(

#54459  av Anders gullstein

Det med at du så kun en annen MR2 er ikke uvanlig. Er nesten sånn at jeg ser flere Ferrarier i løpet av en ferietur enn MR2 mk1. I Sverige ble de ikke solgt en gang, så kan tenke meg at de vekket litt oppsikt der.
Selve bilturen blir en opplevesle når en kjører MR2 og ikke bare de stedene en kommer til.

hehe...like allergisk mot Calibra du også ja :twisted:

#54473  av Mr2 Mk2

bose skrev:hehe. kan tenke meg det ble mye søvn på deg ja jostein ;) :P
Ja det ble det,men ikke av de skitne grunnene du tenker på :wink:
Anders gullstein skrev:Det med at du så kun en annen MR2 er ikke uvanlig. Er nesten sånn at jeg ser flere Ferrarier i løpet av en ferietur enn MR2 mk1.

hehe...like allergisk mot Calibra du også ja :twisted:
Og den jeg så var en svart Mk2...Allergisk mot Calibra?JA det kan du banne på,har aldri tapt mot en Calibra og jeg har kappet mot alle jeg har sett.Den dagen jeg taper mot en Calibra blir den dagen jeg setter fra meg bilen i Garasjen til Amund :twisted:

#54488  av mr2die4

Tror faktisk ikke MK1 er lovlig i Sverige pga for svak takkonstruksjon..kan dette stemme eller er det jeg som er helt på jordet??

#54583  av Anders gullstein

mr2die4 skrev:Tror faktisk ikke MK1 er lovlig i Sverige pga for svak takkonstruksjon..kan dette stemme eller er det jeg som er helt på jordet??
Godt spørmål, noen som vet noe om dette?

#54605  av Speeder

mr2die4 skrev:Tror faktisk ikke MK1 er lovlig i Sverige pga for svak takkonstruksjon..kan dette stemme eller er det jeg som er helt på jordet??
Det ville forundret meg. Der får man jo alt mulig custom bygg på veien :?