TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mmmmmmmmmmmmmmmm.......GT30

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#5050  av CelicaTurbo

hehe, den greia der du skal montere i din bil eller? :)

#5062  av erling

Når får du fullt trykk med GT30? Er det sånn "kommer-som-en-kanon-på-5000-rpm"-sak? Men det ser jo ut til å være en vakker sak det der.

#5063  av PwRmAd

Jepp, sammen med en rustfri manifold og downpipe, Tial Wastegate og BOV. Alt er levert av Jeffrey hos eXtremeBoost, som jeg er representant for i Europa.

Chris

#5070  av Erlend

:shock:

Stor! Vakker!

Men veldig farlig... tenk å være i en go`sving, også plutselig sparker det sneglehuset der inn! :lol: Rett ut!

#5102  av MR2turbo

Rått! Så nå blir du å se på diverse drag-race fremover??

Åssen er den med tanke på turbo-lag og når begynner den å sparke (rpm)?

Sånn i utgangspunktet synes jeg at det ser vel stort ut for en 2,0l til gatebruk, men er det det du planlegger å bruke den til?

Ã…ssen er den i forhold til en greddy t-67?

Ble litt spørsmål det her.. :)

Lykke til!

#5129  av PwRmAd

Det som er snadder med GT3040 serien fra Garrett, er at den er en ballistic ballbearing turbo, som er det siste innen høyteknologien på turbo siden.
Denne turboen har kapasitet til å pumpe rund 550 rwhp ved 25-28psi, og begynner å spinne opp ved ca. 3200rpm og har full boost ved 3800rpm, så turbo lag er ikke noe jeg er bekymret over. Dette er litt dårligere en ct20b turboen som sitter orginalt i genIII motorer. Sammenlignet med ct26 turboen fra genII motoren er det vel omtrent det samme.
Jeg har ingen planer om å kjøre denne bilen på 25psi til daglig, det blir alt for aggressivt og direkte livsfarlig :twisted: . Holder med rundt 10-12 psi som burde gi en 300rwhp, uten å stresse noen deler av motoren. Samtidig nok til å blåse de fleste andre biler av veien 8)

Holder også på og bygger et a2w intercooler system, som blir montert mellom turboen og plenum, noe tilsvarende som i celica gt4 (carlos Saintz?). Bruker også aircon. til å kjøle vannet i ic, prøver å forhindre heatsoke ved lengre kjøring på fullgass.

dette ble langt :wink:

Chris

#5132  av jumbo

Bilde

:twisted:

#5138  av PwRmAd

Hahahaha, digger den Viperen der, knall den. :twisted:

#5141  av erling

25 psi ved 3800 rpm er jo uhyre mye snopdigg! :mrgreen: Men vet du noe om hvordan den er i forhold til t-67? Er det ikke det kittet de bruker mye i USA?

#5145  av PwRmAd

Skal ikke sitte her og skryte turboen min vilt opp i skyene, men jeg har hørt mye dårlig om t-67 og TD06SH turboene. Har ingen førstehånds erfaringer med dem selv, så jeg vil helst ikke uttale meg for mye om dem. Men det jeg kan si, er at jeg selv føler at GT serien til Garrett er det beste som er på markedet innen turboer, selv om de har en rimelig høy pris. Jeg foretrekker å bruke den "ekstra krona" og gå for det beste som er, har kastet vekk alt for mye penger tidligere med billige snarveier. :oops:

Her er en link til en "skryte" garrett side. Syns det sier nok det.
http://www.egarrett.com/motor_sports/ra ... ort_id=420

Chris

#5168  av PwRmAd

T67 tilsvarer en GT25R som gir rundt 440 rwhp.

Chris