Det som er snadder med GT3040 serien fra Garrett, er at den er en ballistic ballbearing turbo, som er det siste innen høyteknologien på turbo siden.
Denne turboen har kapasitet til å pumpe rund 550 rwhp ved 25-28psi, og begynner å spinne opp ved ca. 3200rpm og har full boost ved 3800rpm, så turbo lag er ikke noe jeg er bekymret over. Dette er litt dårligere en ct20b turboen som sitter orginalt i genIII motorer. Sammenlignet med ct26 turboen fra genII motoren er det vel omtrent det samme.
Jeg har ingen planer om å kjøre denne bilen på 25psi til daglig, det blir alt for aggressivt og direkte livsfarlig

. Holder med rundt 10-12 psi som burde gi en 300rwhp, uten å stresse noen deler av motoren. Samtidig nok til å blåse de fleste andre biler av veien
Holder også på og bygger et a2w intercooler system, som blir montert mellom turboen og plenum, noe tilsvarende som i celica gt4 (carlos Saintz?). Bruker også aircon. til å kjøle vannet i ic, prøver å forhindre heatsoke ved lengre kjøring på fullgass.
dette ble langt
Chris