Vel, kort oppsummert, så ER det mye forskjeller på mye, avhengig av årsmodeller og revisjoner. Her finnes det mye info, dersom du f.eks leser eldre innlegg her på forumet, eller søker litt rundt. (søkefunksjonen på dette forumet kan også anbefales på det varmeste)
Forsikre turbo kontra GTi koster hos de fleste forsikringsselskaper akkurat det samme... Ergo er ikke en turbo spesielt mye dyrere hverken i anskaffelse eller drift (før du sitter i fjellveggen, da)
Rust tror jeg ikke du skal bekymre deg altfor mye for på en 92 modell Toyota, men man kan jo aldri vite... Ergo - dette må du sjekke på bilen du vil kjøpe, uansett modell og type...
Bygge om en 3SGE til turbo er nok mye styr. En NA motor har blant annet langt høyere kompresjon enn en turbomotor... Les eldre innlegg her på forumet. Masse info om dette hvis du søker litt.
For min del har targataket vært litt plagsomt når det er minusgrader om natta og smelter om dagen. Akkurat i disse periodene hender det at isen "jekker" opp pakningene, og det lekker litt i skøtene der sidevinduet, t-taket og det faste taket møtes. Dette er imidlertid ikke et stort problem for min del, nok silikon/fett/whatever fikser dette.
Bra du er interessert i skikkelig bil!