TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg er ikke god.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #43179  av erling

jan-erik skrev:
SÃ¥nn er det med biler som har skikkelig sjel.
Betyr ikke det at bilen stadig vekk detter fra hverandre, men det synes vi er gøy og smiler av det? :D:D

Jeg vil ikke ha bil med sjel.. :D

Men at GTV er tøff, er det jo ingen tvil om. :)

#43232  av Gossi

Har skal jeg kun gå for det ytre. I og med at antagelig, skal man tro ryktene, så er det indre i en Alfa ganske dårlig.
Jeg har lovet meg selv en PininFarina bil, og syns dette er dem på en meget god dag. Utrolig perle av en bil til en "rimelig" penge. Den jeg vurderer skal de ha 165000 for. 98 mod. Gått 74000.

Snakket med "Mr. Alfa Romeo" her i Telemark, hadde hatt 60 :shock: Alfa Romeoer, og han mente at GTV av nyere type var noe av det bedre Alfa hadde levert rent teknisk. Han hadde hatt en til den hadde gått 160 000 og kun fulgt servicer, uten noe problemer. Men nå tar jeg den med en liten klype salt, siden entusiaster pleier å glemme hva som egentlig er galt med bilene sine.

Jeg gleder meg ihvertfall. Er forelsket i bilen før jeg har handlet. :D

Og at folk får Don Johnson takter av å se meg i en sort bil med hvitt skinninteriør ser jeg bare på som positivt. (Eller kanskje mere Ricardo Tubbs som han mørke i serien het. (Siden jeg er latino) ) :D

#43301  av cameleon

Synes Alfa Romeo er dritdigge biler jeg. Italienere ka det med design i allefall, og det har de gjort fra første dag. Håper at det blir en bil du blir kjempe fornøyd med i alle fall :wink:

#43352  av Kjelliken

:D JA kan ikke si annet at italjenst handler mye om design og den der er jo en av de mere vellykete til alfa de siste årene..
SÃ¥ for al del en fet bil. Og som jeg sier til kameratenen mine som ikke
er like glad i toyota som meg. sier jeg bare er det en bil der ute du virkelig har lyst på så kjøp den.
Så lenge du har råd til det kommer du bare til å angre viss du ikke gjør det. :wink:

#43362  av Gossi

Kjelliken skrev::D JA kan ikke si annet at italjenst handler mye om design og den der er jo en av de mere vellykete til alfa de siste årene..
SÃ¥ for al del en fet bil. Og som jeg sier til kameratenen mine som ikke
er like glad i toyota som meg. sier jeg bare er det en bil der ute du virkelig har lyst på så kjøp den.
Så lenge du har råd til det kommer du bare til å angre viss du ikke gjør det. :wink:
Jeg har hatt lyst på den bilen i mange år. Kikket og kikket, men her gang har fornuften slått inn. Men i år skal jeg ha den. Så kan jeg ihvertfall se om Alfa er så dårlig som ryktene tilsier. Jeg elsker Toyota, ikke misforstå, men å eie en GTV er noe jeg må gjøre av ren forelskelse... :wink:

#43367  av hovik

Gossi, ikke for å være slem, men er ikke GTV og spider litt konebil for de 40+ her fjorden ? ( takket være Autostrada )

#43383  av Gossi

hovik skrev:Gossi, ikke for å være slem, men er ikke GTV og spider litt konebil for de 40+ her fjorden ? ( takket være Autostrada )
he he... Det er kanskje det? Har jeg ikke tenkt på. :D
Kanskje jeg får draget på koner i 40+ segmentet. 8)

#43403  av jan-erik

Gossi skrev:
hovik skrev:Gossi, ikke for å være slem, men er ikke GTV og spider litt konebil for de 40+ her fjorden ? ( takket være Autostrada )
he he... Det er kanskje det? Har jeg ikke tenkt på. :D
Kanskje jeg får draget på koner i 40+ segmentet. 8)
Ikke noe gæærnt i det. Har sett mange finne damer i 40+ jeg, særlig i Spidere :-)

#43405  av chris

Kjelliken skrev: Så lenge du har råd til det kommer du bare til å angre viss du ikke gjør det. :wink:
Når det gjelder italiensk, så har jeg en følelse av at mange angrer på kjøpet.. :roll: :?

#43406  av spkstrp

tja... med den rette instillingen FØR du kjøper så går det kanskje bedre :mrgreen: Men fiat.. ALDRI mer sier jeg bare...

#43428  av Gossi

spkstrp skrev:tja... med den rette instillingen FØR du kjøper så går det kanskje bedre :mrgreen: Men fiat.. ALDRI mer sier jeg bare...
Har du hatt stygge opplevelser?? :D

#43430  av Gossi

chris skrev:
Kjelliken skrev: Så lenge du har råd til det kommer du bare til å angre viss du ikke gjør det. :wink:
Når det gjelder italiensk, så har jeg en følelse av at mange angrer på kjøpet.. :roll: :?
Det er fordi de har kjørt japansk før det. :D
Jeg vet hva jeg beveger meg inn i, så det blir ikke mye grining fra min side. Jeg vet at det er en risk i å kjøpe en slik bil, men den er jeg villig til å ta. Da vet jeg ihvertfall hva det er snakk om.

#43436  av spkstrp

Gossi skrev:
spkstrp skrev:tja... med den rette instillingen FØR du kjøper så går det kanskje bedre :mrgreen: Men fiat.. ALDRI mer sier jeg bare...
Dette får meg til å tenke på noe jeg har lært om i mikro forelesningene om skjult informasjon.. Teorien skal ha det til at det bare er dårlige biler som blir lagt ut for salg fordi prisen blir så lav at de som har biler som er "bedre enn gjennomsnitt" ikke gidder å selge bilen sin til den prisen.. erhm.. (er enda lenge igjen til eksamen må pugge litt :D) du er herved advart ! :lol:
Fiat: hadde en fiat punto 95 modell, kjøpt i 2000 / 2001 eller noe slikt.. altså rundt 5 år gammel.. traversen bak var helt skutt! (oppdaga det ikke på naf test :() Det ble dessuten noen verksted besøk og heimemekk på den bilen for å si det mildt....

#43442  av Gossi

spkstrp skrev:
Gossi skrev:
Dette får meg til å tenke på noe jeg har lært om i mikro forelesningene om skjult informasjon.. Teorien skal ha det til at det bare er dårlige biler som blir lagt ut for salg fordi prisen blir så lav at de som har biler som er "bedre enn gjennomsnitt" ikke gidder å selge bilen sin til den prisen.. erhm.. (er enda lenge igjen til eksamen må pugge litt :D) du er herved advart ! :lol:
Fiat: hadde en fiat punto 95 modell, kjøpt i 2000 / 2001 eller noe slikt.. altså rundt 5 år gammel.. traversen bak var helt skutt! (oppdaga det ikke på naf test :() Det ble dessuten noen verksted besøk og heimemekk på den bilen for å si det mildt....
Teorien: Jeg skjønte den ikke. :D Hva mente du? (Noen ting må jeg ha inn med teskje... :oops: )

Fiat: Ikke oppdaget på NAF-test?? Trodde slike ting kunne slå tilbake på Naf, og at det var en av grunnene til at de er såpass nøye. Eller er det helt feil? Feil rykte i mine ører?

#43445  av spkstrp

Gossi skrev:
spkstrp skrev:
Gossi skrev: Har du hatt stygge opplevelser?? :D
Teorien: Jeg skjønte den ikke. :D Hva mente du? (Noen ting må jeg ha inn med teskje... :oops: )

Fiat: Ikke oppdaget på NAF-test?? Trodde slike ting kunne slå tilbake på Naf, og at det var en av grunnene til at de er såpass nøye. Eller er det helt feil? Feil rykte i mine ører?
Tja det er vell jeg som ikke husker teorien helt ! men kort og brutalt fortalt; I markedet er det gjeldende priser for bruktbiler. Problemet er at de som har gode biler ikke er villig til å selge til denne prisen, de verdsetter bilen sin høyere (de vet at bilen er bra, har hatt få problemer med den osv). Konsekvensen er at det bare er de dårlige bilene som blir lagt ut for salg... Skal se på teorien i morgen :D ... (dette er seff bare en kuriositet, tenkte bare det var morsomt å nevne...)

Fiat: det var en ulyd bakfra og dette fortalte vi NAF når vi tok garantitest på bilen.. men de fant ikke.no... så et år senere når bilen skulle på eukontroll, fant (et annet verksted btw) feilen.. og da gikk det ikke å komme tilbake til naf å klage et år senere seff.... :roll: lyden var der hele tiden, men vi regnet med at naf hadde testet bilen orntli siden vi påpekte dette før testen... men men.. bilen er iafall SOLGT... (teori og praksis) :mrgreen: