Må ha nye bakdekk til Supran...og har fått følgene priser (pr.stk) på 275(eller 285)/35-18":
Hanebo & Sortvik:
Toyo Proxes - 2.500,-
Dunlop SP9000 - 2.600,- ('liksom spesialpris')
Yokohama AVS Sport - 3.250,-
Wheelie:
Dunlop SP9000 - 2.600,- (vanlig tilbudspris)
Goodyear F1 - 2.900,-
Tempe Dekkservice:
Bridgestone - 3.100,-
Sharifs:
Bridgestone S03 - Ikke fått tilbakemelding enda
Falken FK451 - Ikke fått tilbakemelding enda
Noen forhandlere jeg har glemt...som jeg bør kontakte?
Det som forundrer meg er at (nesten) alle i denne bransjen har THE BALLS til å nevne "listepris/Veil.pris" som INGEN benytter...det er med andre ord ikke nødvendig å be om pris engang før man har fått min. 30% rabatt....!
Omtrent alle dekkene ovenfor koster liksom 4500,- til 5000,- i 'lista' So....what is wrong with this picture?
Fatter ikke at ikke forbrukerrådet griper inn (ja jeg vet de er tannløse...men om det blir nok oppstry så MÅ de gripe inn)..har vært sånn i mange-mange år nå....hadde dette vært Elkøp eller tilsvarende...så hadde det vanket dagbøter i millionklassen for lenge sia!
En annen ting er at det er helt tydelig at det er ett prissamarbeide når de fleste konkurentene tar på krona like mye (for akkurat samma dekket)når de skal lage en 'godpris' til deg....godpris my ass!
@lpher
Hanebo & Sortvik:
Toyo Proxes - 2.500,-
Dunlop SP9000 - 2.600,- ('liksom spesialpris')
Yokohama AVS Sport - 3.250,-
Wheelie:
Goodyear F1 - 2.900,-
Tempe Dekkservice:
Bridgestone - 3.100,-
Sharifs:
Bridgestone S03 - Ikke fått tilbakemelding enda
Falken FK451 - Ikke fått tilbakemelding enda
Noen forhandlere jeg har glemt...som jeg bør kontakte?

Det som forundrer meg er at (nesten) alle i denne bransjen har THE BALLS til å nevne "listepris/Veil.pris" som INGEN benytter...det er med andre ord ikke nødvendig å be om pris engang før man har fått min. 30% rabatt....!

Fatter ikke at ikke forbrukerrådet griper inn (ja jeg vet de er tannløse...men om det blir nok oppstry så MÅ de gripe inn)..har vært sånn i mange-mange år nå....hadde dette vært Elkøp eller tilsvarende...så hadde det vanket dagbøter i millionklassen for lenge sia!
En annen ting er at det er helt tydelig at det er ett prissamarbeide når de fleste konkurentene tar på krona like mye (for akkurat samma dekket)når de skal lage en 'godpris' til deg....godpris my ass!

@lpher