TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremseskiver !

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#164385  av monster11

hvilken bremseskriver ville i kjøpe til en mr2 mk1 87?
originalt hos Toyota eller uoriginalt hos mekonomen. ebay?

#164403  av christer

jeg tenkte å kjøpe black diamond eller ebc, hva mener folk om dette?

#164426  av Speeder

christer skrev:jeg tenkte å kjøpe black diamond eller ebc, hva mener folk om dette?
Jeg er veldig fonøyd med mine BlackDiamond i allefall.
Men jeg har ikke prøvd EBC da... Kun orginalskiver å sammenligne med.

#167878  av Toye

Sikkert skrevet dette før... Bilxtra selger deler som er OEM merket dvs at de holder original kvalitet!

Dette vet jeg da jeg jobber som grossist selger for Bilxtra...

På Bilxtra får man kjøpt BREMBO skiver og de er av meget bra kvalitet!

Men selv har jeg montert EBC skiver 8) og Greenstuff som gjør bilen rå sprek og bremse effekten er meget god!

#270319  av sunbug

Litt gammel sak dette, men bumper den opp da den inneholder noe av det jeg er på jakt etter.. Men..

Har brembo egentlig laget GT for Mr2? Leter og leter, men finner ikke.

Og btw, finnes det andre alternativer til store bremser med tuv?
tojo skrev:
øxseth skrev:tojo nei det er sant, men brembo lager skiver i forskjellige prisklasser
Så sant så sant!
Bilde
The next performance level, Gran Turismo brake systems are comprised of both 1 or 2-piece vented rotors that are 12 to 14 inch cross-drilled and/or slotted. In the 2-piece system, billet aluminum hats are application specific and have been individually machined to engineering specifications. The marriage of these pieces create a "floating disc" which reduces heat related stress and improves brake performance and pedal feel. The Gran Turismo system may be available with your choice of black, red, or silver calipers.

Pris 3,917.04USD :D +Frakt og moms
Man får det man betaler for. :wink:

Et annet "billig"alternativ for dem med tykk pængpung er :
Greddy 6piston kit m/ Earls Brake Lines.

Bilde

Pris:Caliptere+skiver 330mm
- 2,011.97USD(gull) + frakt og moms.
- 2,253.89USD(Chrom) + frakt og moms.
 #344312  av Audun F

*BUMP* :mrgreen:

Denne var gammel, men siden vi snakker bremser her så tenkte jeg at jeg skulle unngå å lage flere tråder om samme emnet...

Så, jeg kjøpte komplett sett med skiver og klosser fra irotors.com i USA uten helt å tenke over hva jeg gjorde. Jeg fikk ikke med noen godkjennelsespapirer, men selgeren garanterte at dette var slik som turbomodellen til MR2 (MK2) skulle ha.

Ka døkk tru, gått på en smell her? Eventuelt noen mulighet for å få sånt klarert/godkjent alikevel? (regner vel med jeg må ha TUV bremser, men alikevel...)

:D
 #344313  av marlboro1310

du kan regne med rundt 2000kr fra Toyota for alle 4 skivene, det var prisen jeg fikk for 4stk 92+skiver (Turboskiver om du vil kalle det slik) til min Mk2, så de er neppe dyere til en 90+mod.

:wink:
 #344321  av Audun F

marlboro1310 skrev:du kan regne med rundt 2000kr fra Toyota for alle 4 skivene, det var prisen jeg fikk for 4stk 92+skiver (Turboskiver om du vil kalle det slik) til min Mk2, så de er neppe dyere til en 90+mod.

Oh, trodde det var mye verre? Sist jeg hadde den på service skifta de alle skivene og klossene tror jeg, og det kom på nærmere 10k... Menmen, skal sjekke opp dette -takk takk :) Kan jo kanskje bruke irotors bremsene som reserve...
 #344324  av marlboro1310

hvis det koster 10K å bytte 4stk skiver og alle klossene på en Mr2 Mk2, da har du din fulle rett til å spørre kundebehandler om han har sokkene på seg, eller om han eventuelt har røyket dem...
 #344342  av Mr_Storbrua

blir jo litt med arbeid også da.. så er det jo mulig det var noe mer galt? Kalipere som hang eller no.. Pengene flyr når det er moms med i bildet.. :mrgreen:
 #344345  av inzane2012

marlboro1310 skrev:hvis det koster 10K å bytte 4stk skiver og alle klossene på en Mr2 Mk2, da har du din fulle rett til å spørre kundebehandler om han har sokkene på seg, eller om han eventuelt har røyket dem...
da har dem i såfall gjort det samme som dem gjorde med min, byttet ut eller overhalt kalipperene i tillegg... i følge han mekanikeren som skrudde på min så var det vist "vanlig" av skruene som holder kalipperene sammen ruster fast og knekker lett...
 #344351  av marlboro1310

Inzane: I rest my case. :lol:

for 10k får du 4stk nyoverhalte kaliptere av typen "ikke gamlere enn 1996" fra www.rpmgarage.com i tillegg til 4stk nye 92+ skiver fra Toyota, fremdeles er du "hand-in" nok til å sikre en skikkelig søndagsburger og full tank på veien hjem...

#344353  av inzane2012

marlboro1310 skrev:Inzane: I rest my case. :lol:

for 10k får du 4stk nyoverhalte kaliptere av typen "ikke gamlere enn 1996" fra http://www.rpmgarage.com i tillegg til 4stk nye 92+ skiver fra Toyota, fremdeles er du "hand-in" nok til å sikre en skikkelig søndagsburger og full tank på veien hjem...

ingen som har sagt å gå til ett toyota verksted for å bytte deler er billig ;) hehe
men i mitt tilfelle var det mye annet som måtte fikses, ting jeg rett og slett ikke orket å ta selv da, måtte bytte foringer, bærekuler, bærearmer og lenkarmer fremme vist jeg ikke husker helt feil, så oppdaget dem at klossen fremme var nesten helt utslitt og lurte på om di skulle bare bytte di og siden di hadde demontert hele opplegget fremme, så da endte det med nyoverhalte kalippere på begge sider fremme samt nye klosser og skiver... og hele hærligheten kom på rett under 18k kr og en knust frontfanger ;)
 #344355  av marlboro1310

sweet Jesus, holy mother of Nasareth...

:lol:
 #344356  av marlboro1310

ser forresten nå at det er post fra vikingtiden som er dratt opp her...

:mrgreen: