christer skrev:jeg tenkte å kjøpe black diamond eller ebc, hva mener folk om dette?Jeg er veldig fonøyd med mine BlackDiamond i allefall.
tojo skrev:øxseth skrev:tojo nei det er sant, men brembo lager skiver i forskjellige prisklasserSå sant så sant!
The next performance level, Gran Turismo brake systems are comprised of both 1 or 2-piece vented rotors that are 12 to 14 inch cross-drilled and/or slotted. In the 2-piece system, billet aluminum hats are application specific and have been individually machined to engineering specifications. The marriage of these pieces create a "floating disc" which reduces heat related stress and improves brake performance and pedal feel. The Gran Turismo system may be available with your choice of black, red, or silver calipers.
Pris 3,917.04USD+Frakt og moms
Man får det man betaler for.
Et annet "billig"alternativ for dem med tykk pængpung er :
Greddy 6piston kit m/ Earls Brake Lines.
Pris:Caliptere+skiver 330mm
- 2,011.97USD(gull) + frakt og moms.
- 2,253.89USD(Chrom) + frakt og moms.
marlboro1310 skrev:du kan regne med rundt 2000kr fra Toyota for alle 4 skivene, det var prisen jeg fikk for 4stk 92+skiver (Turboskiver om du vil kalle det slik) til min Mk2, så de er neppe dyere til en 90+mod.Oh, trodde det var mye verre? Sist jeg hadde den på service skifta de alle skivene og klossene tror jeg, og det kom på nærmere 10k... Menmen, skal sjekke opp dette -takk takk
marlboro1310 skrev:hvis det koster 10K å bytte 4stk skiver og alle klossene på en Mr2 Mk2, da har du din fulle rett til å spørre kundebehandler om han har sokkene på seg, eller om han eventuelt har røyket dem...da har dem i såfall gjort det samme som dem gjorde med min, byttet ut eller overhalt kalipperene i tillegg... i følge han mekanikeren som skrudde på min så var det vist "vanlig" av skruene som holder kalipperene sammen ruster fast og knekker lett...
marlboro1310 skrev:Inzane: I rest my case.ingen som har sagt å gå til ett toyota verksted for å bytte deler er billig![]()
for 10k får du 4stk nyoverhalte kaliptere av typen "ikke gamlere enn 1996" fra http://www.rpmgarage.com i tillegg til 4stk nye 92+ skiver fra Toyota, fremdeles er du "hand-in" nok til å sikre en skikkelig søndagsburger og full tank på veien hjem...