TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SÃ¥ dere Holmgang i kveld?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #33440  av Christian

Blir forbanna jeg, når jeg hører på politikerene som sitter der og jatter. De hadde henta inn en eller annen forsker også, som ikke greide å lire av seg noe fornuftig, bare rør og pisspreik. :evil: Ikke rart det er politikerforakt i Norge :!:

#33442  av tbergstad

Sorry.. Ser aldri Holmgang.. Blir alltid så utrolig forbanna!!
Når jeg ser tv bør det være spennende eller morsomt.. Men norske politiske programmer gjør meg alltid irritert....
Så jeg skjønner det jeg.. Uten å ha sett programmet at du ble forbanna :wink:

#33443  av Christian

Hehe, egentlig enig. Gikk forbi mens gamlingen satt å kikka på og ble sittende jeg også. Handla om bilavgifter og veibygging...

#33464  av CelicaTurbo

så dem diskuterte det men jeg ønsket ikke å høre på hva for noe tull jeg viste enkelte av debatantene ville lire fra seg.. men, jeg har i det minste ingen tro på at samferdselsministeren klarer å innføre dette i det hele tatt, særlig med tanke på at vi nærmer oss et valg hvor det kan bli regjeringsskifte (ok, det er jo halvannet år til, men politisk er det lite tid så treige som dem er)..

det som er mer bekymringsverdig er at hun ønsker å innføre enda flere reduksjoner i fartsgrense; det er nok irriterte og hissige bilister på veien som det er nå og det kommer bare til å bli enda værre om hastigheten reduseres ytterligere.

I tillegg føles det som om all propagandaen om den forferdelige farten fungerer negativt på en del mennesker i trafikken: Jeg kan ikke huske at det var så forferdelig mange sinker i trafikken for noen år siden, og da kaller jeg ikke mennesker som følger grensen for sinker, jeg tenker på dem som ligger på 10 og 20km/t under grensen etter å ha blitt skremt av for samferdelsministers propaganda. Det er mer en regel enn et unntak av uansett hvor jeg skal kjøre så havner jeg i en kø av biler som kjører bak en sinke, slikt skaper meget farlige situasjoner når utålmodige mennesker ønsker å kjøre forbi på steder hvor man ikke bør det, eller hvor utrygge mennesker føler seg presset av køen til å kjøre forbi på tilsvarende hvis. Det er slikt som skaper farlig trafikk :shock:

#33466  av cameleon

word! det som var moro var at etter det nautet som sitter å gliser hele tiden var ferdig å preike, så kom meningsmålingene opp...... :lol:

er bomavgiftene for høye?? hmmmmm. 98% eller hva det var svarte JA :lol:

#33517  av Christian

CelicaTurbo skrev:...Det er mer en regel enn et unntak av uansett hvor jeg skal kjøre så havner jeg i en kø av biler som kjører bak en sinke, slikt skaper meget farlige situasjoner når utålmodige mennesker ønsker å kjøre forbi på steder hvor man ikke bør det, eller hvor utrygge mennesker føler seg presset av køen til å kjøre forbi på tilsvarende hvis. Det er slikt som skaper farlig trafikk :shock:...
Amen, virker som om alle skjønner dette, untatt de som styrer :?

#33575  av kennethx

ikke NEVN ordet SINKER!!!! Blir mildt sagt forbanna!!!

Skulle i et fam. besøk i dag, og hadde litt trangt med tid attpå til. Da jeg kom i runkjøringen på Hop, skjønte jeg tegningen. En som så vidt kom seg av gårde gjennom runkjøringen, og sikkert lå i 20 km/t over broen, rundt svingen og ned ut på motorveien, var dessverre et par biler mellom meg og SINKEN! Ellers hadde jeg blåst forbi på ytteren, selv med dårlig clutch.

Anyway....den veien som da fører til laguen er *80* sone!!!! Hva tror du JÆVELEN kjørte i?!?!?! joda *50* Jeg holdt på å gå av skaftet i ergelse. Det var tett trafikk i mot og der lå jeg..... Det var INGEN biler forran sinken. Når jeg kom til avkjøringen til bohus, flekket jeg i 2. gir og gav på det clutchen maktet (sluret) så jeg kom meg opp på siden av fjolset ( i avkjøringsfeltet) Stod på fløyten og fektet litt med venstrearmen. Får bare så utrolig MAKK av at slikt kan ferdes i trafikken. Det var KJÆMPE kø bak den bilen, og dette var kl 17:45, trafikken er ikke spesielt stor på den tiden og det er aldri kø, bortsett fra når...

ehm.. /rant

#33587  av Christian

Har blitt slem jeg også :lol: Kommer jeg bak folk som kjører under fartsgrensa og som ikke slipper meg forbi ved første sjangse får de tuting og lysblinking så det holder...noen innimellom er greit, men det er blitt mange av de i det siste :?
På denne tiden er det også mange som ligger i 80-90 på strekkene og som bremser ned til 40-50 i svingene, det er så man kan få dilla av mindre...

#33595  av MRQuoc

kjøre rett frem kan de , men svinger .. nei bilen velter jo nesten elller .. jeg mister jo nesten kaffen på fanget .. " :D

jeg er ganske tålmodig i trafikken .. VELDIG tålmodig .. jeg har knapt behov for å kjøre fort .. men noen ganger .. er det bare litt greit å flytte seg til HØYRE FILA NÅR 2 LYS KOMMER RASKT OPP I SPEILET .. istedet for å vifte med noen armer mens de prøver å få noe øyekontakt gjennom speilet ! ... men .. ja jeg er jo høflig av meg å sklir av til høyre mens ENDA EN RASK BIL kommer opp på rompa til samme bilen , som da ligger PARALLELT med bilen på høyre fil .. altså .. det går faktisk ann å kjøre forbi , det var vel ikke så mye teori på den tiden jeg ble født .. virker som alle voksne ikke fatter at de skal legge seg inn på høyre fil , eller at de ikke klarer å fatte "glidelås"- føring ... de bruker kanskje borrelås ?

btw ... det jeg hater er de bilene jeg faktisk triller oppi rompa på i nedover bakke .. ( som jeg har full kontroll over girbremsingen ) som absolutt skal bremse mens jeg er nesten oppi rompa på dem .. selv uten BIL ELLER SVING FORAN SEG ..

#33603  av CelicaTurbo

er meget tålmodig selv, er ganske sjeldent jeg kjører forbi med mindre en flott mulighet byr seg og det er kø bak meg.. men samboeren har begynt å lære meg hvordan man virkelig skal oppføre seg: stå på hornet og vise fing :lol: Forrige uke var jeg også borti en fyr som kjørte i ca 50-55 i en 80-sone, det endte med at jeg stod på fløyten bak ham uten at det hjalp noe nevneværdig. Er jo egentlig litt vanskelig å vite hva man kan gjøre, det er jo tydelig utrygge og farlige personer som kjører slik og det er ikke godt å vite hva som skjer om man viser at dette er idiotkjøring: er jo mulig man skremmer personen såpass at han kjører av veien :shock: "En person omkom da føreren av en personbil mistet kontrollen over kjøretøyet i 70km/t i 80-sonen ved xxx" :shock:

#33606  av kennethx

Med fare for å virke litt "mangel av godt ord" så....good ridens... :twisted: :twisted: :twisted:

#33609  av Amund

Og enda vil de sette fartsgrensene lenger ned.. slik at det blir enda flere som drikker kaffi, barberer seg\sminker seg, leser avisen, og gjør siste rest med hjemme lekser mens de kjører bil... har sett nok av de som leser avisa mens de kjører til jobb i vert fall... :evil:

Det positive(dersom det kan kalles det) er at politiet har gått ut og sagt at de er oppmerksom på sinker i trafikken og de farlige situasjoner det fremkaller, de har også sagt at de kommer til å stoppe slike bilister og gi de en advarsel.. når det de egentlig trenger er en skikkelig opplæring i trafikken, holde jevn fart og slikt..

De klager jo selfølgelig over hvor dårlige ungdommene er til å kjøre bil, og hva gjør de med det. Jo setter opp prisen på kjøretimer, virkelig for å tvinge ungdommen til å ta ferre timer. og selfølgelig, stoppe flere ungdommer som kjører 5 for fort, enn gamle menn med hatt som kjører 20 for seint..

Er det ikke snart på tide med en stor aksjon mot politikernes korstog mot bilister? syns det er ekstremt slappt av nordmenn og bare sitte der og klage over hvor dårlig vi har det, men ikke en kjeft som tør å gjøre noe med det! Den eneste bilorganisasjonen som jeg hvet om som står på for å forandre bilavgifter og forhold rundt biler er amcar, hvor jeg faktisk stolt kan si at jeg er medlem, ikke nødvendigvis fordi jeg digger amerikanske biler, men det de står for i bilpolitikken.

mvh
Amund